Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:40:31 GMT

تنگستان بخش عمده لارو میگو استان بوشهر را تامین می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۲۵۱۹

تنگستان بخش عمده لارو میگو استان بوشهر را تامین می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بحرانی چهار شنبه شب در نشست با فرماندار تنگستان ضمن تقدیر از حمایت‌های فرماندار تنگستان گزارشی از عملکرد دامپزشکی در سال ۱۴۰۰ ارائه داد و اظهار داشت: با تأمین اعتبار لازم تمامی جمعیت دامی شهرستان تحت پوشش واکسیناسیون و مراقبت از بیماری‌های واگیر دام و مشترک بین انسان دام قرار خواهد گرفت که در نتیجه این عملکرد شاهد به حداقل رسیدن کانون‌های بیماری دام در سطح شهرستان و استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر افزود: شهرستان تنگستان با وجود ۱۸ مرکز از ۲۲ مرکز تکثیر میگو استان بوشهر بخش عمده‌ای از لاور میگو استان و حتی استان‌های میگو پرور را تأمین می‌کند که پیگیری‌های مربوط به تضمین سلامت لارو تولید شده در تمام مراحل اهتمام ویژه ای را طلب می‌کند که این مهم ضامن امنیت تولید صنعت پرورش میگو استان است.

حفظ سلامت و امنیت غذایی جامعه و مردم خط قرمز ما است

احمد لطفی در این نشست با تشکر از فعالیت‌های مجموعه دامپزشکی در سطح شهرستان اذعان داشت: با عملکرد خوب و مؤثر دامپزشکی شاهد کمترین چالش در زمینه امور مرتبط با خدمات رسانی به دامداران و بهداشت فرآورده‌های خام دامی در شهرستان هستیم.

فرماندار تگستان اضافه کرد: مجموعه دامپزشکی را مورد حمایت قرار می‌دهیم تا با رفع مشکلات و تنگناها خدمت گذاری به نحو مطلوبی از طرف این دستگاه انجام شود و پیگیری‌های لازم جهت جذب اعتبارات مورد نیاز دامپزشکی صورت خواهد گرفت.

لطفی افزود: حفظ سلامت و امنیت غذایی جامعه و مردم خط قرمز ماست و سایر دستگاه‌های ذی ربط در این زمینه در کنار دامپزشکی باشند و همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار تنگستان اشاره کرد: اقدامات لازم در جهت جلوگیری از کشتار غیر مجاز در شهر و روستا انجام شود و دامپزشکی در این خصوص مکاتبات لازم را با بخشداری‌ها و دهیاری‌ها انجام دهد تا کشتار دام فقط در کشتارگاه و با رعایت اصول بهداشتی انجام و با آموزش شهروندان و روستاییان با فرهنگ سازی حساسیت‌های لازم در خصوص خطرات کشتار غیر مجاز اطلاع رسانی شود.

وی تاکید کرد: در خصوص احداث کشتارگاه در شهرستان تنگستان و تجهیز آن پیگیری‌های لازم توسط دستگاه‌های ذی ربط انجام گیرد.

کد خبر 5505211

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر احمد لطفی دامپزشکی بوشهر کرمانشاه ساختمان متروپل دهه کرامت ویروس کرونا آمار کرونا اردبیل متروپل آبادان خراسان رضوی مشهد احتکار میلاد حضرت معصومه تبریز مواد مخدر میگو استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۲۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه آقاپور کاظمی صبح چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: طی همکاری صورت گرفته اداره کل دامپزشکی مازندران و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری با اطلاعات سپاه استان مازندران یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان مازندران شناسایی و کشف گردید.

وی افزود: براساس این اقدام دو خودرو ایسوزو که اقدام به حمل تخم مرغ های غیر بهداشتی فاقد هویت بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی کردند که در شهرستان ساری توقیف و جهت رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی به صورت موقت در یکی از سردخانه های شهرستان ضبط شد.

آقاپور کاظمی در خصوص این محموله ها افزود: از این دو خودرو تعداد ۵۱۰ کارتن تخم مرغ معادل ۴۹۰۰ کیلو گرم به دلیل عدم نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط به محموله هچون تاریخ تولید و انقضا، حمل و نقل غیربهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد، جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای، نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو ضبط شد.

وی از شهروندان خواست از خریداری هرگونه تخم مرغ کثیف، شکسته، ترک خورده و یا نگهداری شده درخارج از یخچال جداً خودداری نمایند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آنرا به یخچال منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخم مرغ ها باید دارای نشانه و تاریخ باشند گفت: تخم مرغ بسته بندی شده را بابسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند و از شستشوی آن جهت نگهداری در یخچال اجتناب کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: این اداره کل از طریق سامانه ۱۵۱۲ آماده دریافت هرگونه شکایات و اعلام گزارشات مردمی است‌

کد خبر 6093917

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ قطعه زمین به کارگران فاقد مسکن تنگستان اهدا می‌شود
  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است