Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به کنترل قیمت دلارگفت: بانک مرکزی از ظرفیت قوانین موجود استفاده می‌کند و " به‌زودی اختیارات ویژه‌ای هم برای بانک مرکزی اضافه می‌شود و می‌تواند به تعادل در بازار کمک زیادی کند."

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی صالح آبادی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: در دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به دو ماهه ابتدایی سال گذشته، حدود ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد دلار نفت، فرآورده، میعانات، گاز و پتروشیمی داشتیم که سال گذشته در همین مدت حدود ۴.۵ میلیارد دلار بوده؛ یعنی بیش از ۶۰ درصد رشد در وصولی‌ها داشتیم.

وی ادامه داد : تلاش خواهیم کرد آن‌هایی که در بخش حواله و اسکناس تقاضای واقعی در بازار دارند پوشش کامل عرضه در بازار‌های نیما و بازار‌های متشکل ارزی را داشته باشیم.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: پوشش کامل عرضه و تقاضا در بازار می‌تواند آرامش را در بازار ایجاد کند.

صالح‌آبادی درباره افزایش قیمت دلار در بازار گفت: با پوشش کاملی که در این بازار‌ها انجام می‌دهیم قطعاً آرامش در بازار ایجاد می‌شود؛ البته بانک مرکزی از ظرفیت قوانین موجود استفاده می‌کند و به‌زودی اختیارات ویژه‌ای هم برای بانک مرکزی اضافه می‌شود و می‌تواند به تعادل در بازار کمک زیادی کند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره پیش‌بینی‌ها برای قیمت دلار با ارائه گزارشی آماری گفت: وضعیت منابع ارزی کشور امسال نسبت به سال گذشته در تمام حوزه‌ها به مراتب بهتر شده است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: در دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به دو ماهه ابتدایی سال گذشته، حدود ۷.۵ میلیارد دلار نفت، فرآورده، میعانات، گاز و پتروشیمی داشتیم که سال گذشته در همین مدت حدود ۴.۵ میلیارد دلار بوده؛ یعنی بیش از ۶۰ درصد رشد در وصولی‌ها و نه فقط درآمد داشتیم، چون درآمد به معنای فروش نیست بلکه به معنای وصول است.

صالح‌آبادی بر همین اساس خاطرنشان کرد: در بانک مرکزی و در حوزه صادرات غیرنفتی با توجه به توان خوبی که داریم و عرضه خوبی که در بازار انجام می‌دهیم تعادل را در بازار ایجاد می‌کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افزایش نرخ ارز کنترل قیمت ارز بانک مرکزی علی صالح آبادی دو ماهه ابتدایی ۵ میلیارد دلار بانک مرکزی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار باز هم نزولی شد

شواهد ناشن دهنده کاهش قیمت ارز در بازار غیر رسمی است.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ بر اساس بازدید میدانی خبرنگار بازارنیوز، قیمت ارز بازار غیررسمی(آزاد) نسبت به پیش از تعطیلی‌ اخیر، کاهشی شده است.

بنا بر این گزارش میدانی، دلار  تا ساعت 14 امروز(یکشنبه 16 اردیبهشت)، در بازار 60 هزار و 500 تومان قیمت خورده که البته خرید و فروش چندانی در بازار رخ نمی‌دهد و دلار با قیمت های پایین‌تر هم خریدار ندارد.

گفتنی است؛ اقدامات بانک مرکزی در کنترل بازار آزاد، منجر به کاهش نرخ ارز در این بازار شده است.

پایان پیام//

برچسب ها: ارز ، قیمت ارز ، نرخ ارز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAA

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • دلار باز هم نزولی شد
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟