Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@08:07:56 GMT

فرود یک هواپیما از مبدا ‌تل‌آویو در عربستان

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۳۹۸۴

فرود یک هواپیما از مبدا ‌تل‌آویو در عربستان

رسانه‌های خبری اعلام کردند که یک هواپیمای حامل تاجران اسرائیلی از مبدأ تل‌آویو در فرودگاه ریاض فرود آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ایتای بلومنتال» خبرنگار حوزه هوایی کانال 11 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک هواپیمای متعلق به بازرگانان اسرائیلی و آمریکایی از مبدا فرودگاه «بن گوریون» تل آویو در فرودگاه ریاض با هدف برگزاری جلساتی در پایتخت عربستان سعودی فرود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده بودند که قرار است تعدادی از تاجران اسرائیلی - آمریکایی با هواپیمای «N718JJ» از تل آویو به ریاض برای برگزاری نشست هایی سفر کنند.

بر اساس گزارش‌ها این هواپیما را پس از توقف در فرودگاه امان در  اردن،  به عربستان سعودی رفت  و صبح امروز در فرودگاه ریاض فرود آمد.

«صلاح النعامی» متخصص در امور اسرائیل، گفت که «روند  کاملا روشن است: افزایش  فعالیت‌های عادی سازی بدون امضای توافق نامه رسمی. روزنامه گلوبس تاکید کرد که عربستان سعودی قبلا درهای خود را به روی اسرائیلی‌ها باز کرده است».

وی در ادامه افزود: اما صهیونیست‌ها غذای رایگان ندارند. اسرائیل برای واگذاری جزایر تیران و صنافیر به عربستان سعودی به تمهیدات امنیتی بسیاری نیاز دارد.

النعامی تاکید کرد:« اسرائیل به دو عامل تعیین‌کننده روند عادی‌سازی با عربستان سعودی پایبند است: اجازه ندادن به  دستیابی ریاض به سلاح‌های کیفی و عدم دخالت در نبردهای منطقه‌ای بن سلمان».

رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی خبر دادند که طی ماه‌های اخیر، دهها تاجران با گذرنامه‌های «اسرائیلی» به عربستان سعودی سفر کرده‌اند. ده‌ها نفر از تاجران سرزمین‌های اشغالی برای انجام معاملات اقتصادی در حوزه‌های کشاورزی و فناوری اطلاعات و فضای سایبری وارد ریاض شده‌اند.

چند روز گذشته سایت صهیونیستی «والا» فاش کرد: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به طور مخفیانه بین اسرائیل و عربستان و مصر میانجیگری می‌کند تا به یک راه حلی به منظور تکمیل فرایند انتقال دو جزیره «تیران» و «صنافیر» در دریای سرخ به حاکمیت عربستان همراه با اجرای گام‌های عادی سازی روابط بین تل آویو و ریاض دست یابد.

آیا اقتصاد دروازه سازش عربستان با صهیونیست‌ها می‌شود؟درخواست سازمان ملل از عربستان برای آزادی نوجوان سعودی

 

پیش از این رسانه‌های اسرائیلی از سرمایه‌گذاری «جرد کوشنر» دستیار سابق کاخ سفید و داماد رئیس‌جمهور سابق آمریکا در تل‌آویو خبر داده و خاطرنشان کرده بودند که این اولین سرمایه‌گذاری عمومی وی در عربستان سعودی است و ممکن است به پایه‌ای برای بهبود روابط بین دو طرف منجر شود.

به نقل از صندوق وابسته به کوشنر، «وی به زودی میلیون‌ها دلار بر روی کسب‌وکارهای نوپای اسرائیلی سرمایه گذاری خواهد کرد». این نهاد همچنین خبر داد که توافق شده است که عربستان سعودی نیز می‌تواند در تل‌آویو سرمایه‌گذاری کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به اینکه مقامات تل‌آویو نمی‌توانند تنها به اجازه پرواز در حریم هوایی عربستان سعودی قانع باشند، گزارش دادند که «اتفاق بزرگی بین عربستان، آمریکا و اسرائیل در حال وقوع است».

اخیرا روزنامه آمریکایی واشنگتن پست مقاله‌ای با عنوان سفر «جو بایدن» عربستان و دیدار احتمالی وی با «محمد بن سلمان» منتشر کرد که واکنش فعالان در شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت.

در گزارش واشنگتن پست آمده که دو عامل برای سفر بایدن به عربستان وجود دارد. اول اینکه در وهله نخست جنگ در اوکراین موجب شده تا آمریکا برای تنظیم بازار نفت نیاز شدیدی به کمک عربستان داشته باشد. اما عامل دوم نیاز اساسی اسرائیل به بایدن جهت عادی سازی روابط با عربستان است.

واشنگتن پست همچنین اعلام کرد که تماس‌های امنیتی میان اسرائیل و عربستان افزایش یافته که عمدتا محرمانه است. اما به نظر می‌رسد که یکی از نتایج سفر بایدن به عربستان، توافق رسمی ریاض برای اجازه پرواز به خطوط هواپیمایی اسرائیل در عربستان خواهد بود.

این درحالی است که اخیرا تحرکات مشکوکی از جانب عربستان برای امضای توافق سازش با رژیم صهیونیستی مشاهده می شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی عربستان سعودی سرمایه گذاری عادی سازی تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه فرود اضطراری یک هواپیما در ساحل

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • حادثه برای یک هواپیما در هنگام فرود + فیلم
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • (ویدئو) لحظه فرود اضطراری یک هواپیما در ساحل
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل