Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر مراد خوشکنار ظهر امروز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران پیرامون موضوع فروش اراضی پادگان ۰۷ خرم آباد با اشاره به اینکه پادگان ۰۷ در مرکز شهر خرم آباد مستقر است و یکی از پادگان‌های قدیمی استان لرستان است و ۱۵ هکتار مساحت دارد؛ اظهار داشت: با توجه به قانون خروج پادگان‌ها از داخل شهرها این پادگان مورد تصویب سلسله مراتب جهت خارج شدن از مرکز شهر قرار گرفت و تصویب شد و مرحله اجرایی را به ما ابلاغ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات طرح شهرسازی پادگان ۰۷

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ طرح شهرسازی پادگان ۰۷ مطرح شد و به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی کشور رسید، تصریح کرد: پادگان ۱۱ ساختمان میراثی دارد که این ساختمان‌ها در سال ۹۳ به ثبت رسیده‌اند و الان هم در داخل مجموعه موجود هستند و از آنها توسط ارتش حفاظت و حراست می‌شود.

۷ هکتار را به صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار داده‌ایم تا از آن به عنوان فضای سبز استفاده کند

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان با تاکید بر اینکه از ۱۵ هکتار زمین پادگان، ۷ هکتار را به صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار داده‌ایم تا از آن به عنوان فضای سبز استفاده کند و این ۷ هکتار در قسمت جنوبی پادگان و مشرف به خیابان انقلاب است، افزود: تمام منطقه مشجر پادگان هم در همین قسمت جنوبی است با درختانی با قدمت ۸۰ سال یا بیشتر.

امیر خوشکنار یادآور شد: در طرح و در مجموعه منتهی به خیابان انقلاب هیچ‌گونه طرح مسکونی و تجاری دیده نشده تا کمک شود به بار ترافیکی که در خیابان انقلاب است؛ علاوه بر این با توجه به اینکه در محل‌هایی مثل اسد آبادی و مطهری و کوی ارتش و محدوده پادگان چون از نظر فضای سبز محدودیت داشتند، این قسمت با کاربری فضای سبز دیده شده است.

یک بیمارستان تخصصی در پادگان ساخته می شود

وی خاطرنشان کرد: در این قسمت از پادگان یک مرکز درمانی و بیمارستان پیش بینی شده که توسط ارتش به عنوان یک بیمارستان تخصصی احداث خواهد شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان با اشاره به اینکه در ۷ هکتار باقی مانده از پادگان، معابر و فضای سبز و پارک محله و پارک کودک و مراکز آموزشی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در واقع در ۵۰ درصد مابقی مساحت پادگان علاوه بر این سرانه‌های عمومی که ذکر شد، در واقع قسمت محدودی به عنوان مسکونی و تجاری در نظر گرفته شده که همه این قسمت‌های تجاری و مسکونی دارای سند تفکیکی به اسم ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.

قسمت محدودی از پادگان به عنوان مسکونی و تجاری در نظر گرفته شده است

امیر خوشکنار با بیان اینکه ۲۱۲ واحد مسکونی و تجاری در این قسمت در نظر گرفته شده است که ۱۵۸ واحد مسکونی و ۵۴ قطعه هم به صورت تجاری است؛ تصریح کرد: از این تعداد واحدها ۲۰ قطعه سهم شهرداری است شامل ۱۴ واحد مسکونی و ۶ واحد تجاری که این زمین‌ها هم به شهرداری واگذار شده و سند آنها به نام شهرداری واگذار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های ارتش رسیدگی به معیشت کارکنان است و قسمت اعظمی که نقش کلیدی در معیشت دارد مسکن کارکنان است، تصریح کرد: الان قسمت اعظم حقوق کارکنان ما برای کرایه مسکن هزینه می‌شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان ادامه داد: ارتش ۲۳ هزار واحد سازمانی کم داشت که با تصویب سلسله مراتب نیروی زمینی، ارتش، ستاد کل و دفتر حضرت آقا، ۲۳ هزار واحد مسکونی برای کارکنان احداث کردیم تا از دغدغه‌های معیشتی بکاهیم.

تهاتر اراضی برای پرداخت بدهی پیمانکار سازنده منازل سازمانی ارتش

امیر خوشکنار با اشاره به اینکه قسمتی از این ساختمان‌ها که به صورت سازمانی ساخته‌ایم به صورت تهاتری است، این فرآیند تهاتر هم نه تنها در ارتش بلکه در قسمت اعظمی از ادارات دولتی انجام می‌شود، گفت: در فرآیند انتخاب پیمانکار برای ساخت منزل سازمانی نیز تمام شرایط و اصول و تشریفات خاص قانونی را در زمینه مناقصه و مزایده رعایت شده و با رعایت اصول قانونی انتخاب شده و کار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه زمین‌های متعددی به عنوان زمین معین و پشتیبان و تهاتری برای بخش مسکن در نظر گرفته شده است، یکی از این اراضی در خرم آباد است و اراضی در دیگر شهرهای کشور هم در نظر گرفته شده است؛ تصریح کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی واحدهایی که احداث می‌شود و طلبی که پیمانکاران دارند براساس قیمت کارشناسی که کارشناسان خبره و مسلط در امور مهندسی و حقوقی کارشناسی می‌کنند که معمولاً هیئت‌های سه نفره از نیروی زمینی، ارتش و کارشناس محلی هستند و زمین‌ها را قیمت گذاری می‌کنند؛ در نهایت از اراضی به پیمانکار واگذار می‌شود و از طلب او کسر می‌شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان خاطرنشان کرد: این یک طرح کلان است؛ احداث ۲۳ هزار واحد مسکونی حداقل ۱۰۰ متری در اقصی نقاط ایران هزینه‌های بسیار زیادی دارد و پیمانکاری که پای کار می آیند بر این اساس ارزیابی می‌شوند و کار خود را شروع می‌کنند.

امیر خوشکنار با اشاره به اینکه ما امروز در خرم آباد بخشی از زمین‌هایی که متعلق به ارتش است را در رابطه با بدهی به پیمانکاری که کار کرده و در یک مرحله ۲۵۶ واحد مسکونی ساخته است را داده‌ایم، اظهار داشت: ارتش تحت هیچ شرایطی هیچ گونه زمینی از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در هیچ استانی به فروش نمی‌رساند بلکه با رعایت تمام اصول مزایده از طریق هیئت فروش ارتش زمین‌ها را به فروش می‌رساند؛ لذا اگر در بنگاهی اطلاعیه و آگهی پخش شده است این را از طریق ارتش تکذیب می‌کنیم و در این زمینه ارتش نقشی نداشته و ندارد.

تکذیب فروش اراضی ارتش در بنگاه های معاملاتی

وی با بیان اینکه فروش زمین‌های ارتش با رعایت تمام منافع ارتش انجام می‌شود و اینگونه نیست که زمین را به بنگاه دار بدهیم و با دلال بازی کار بکنند، تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی اراضی را به بنگاه نداده و نمی‌سپاریم چون خودمان هیئت‌های قانونی و خبره برای فروش داریم؛ لذا چنانچه در فضای مجازی چیزی را منتسب به ارتش کرده‌اند، تکذیب می‌کنم و اعلام می‌کنم که تحت هیچ شرایطی حتی یک سانتی متر از اراضی خود را در بنگاه‌های معاملاتی به فروش نگذاشته‌ایم و نمی‌گذاریم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان یادآور شد: ما زمین خود را نفروخته ایم بلکه بابت بدهی به پیمانکار سازنده منازل مسکونی کارکنان تهاتر کرده‌ایم؛ ایشان مالک این اراضی است و می‌تواند بفروشد یا بسازد.

تخریب دیوار پادگان ۰۷ به منظور استفاده مردم از فضای پادگان انجام شد

امیر خوشکنار در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تخریب دیوار پادگان ۰۷ نیز اظهار داشت: مدت هاست از طریق ادارات دولتی پیگیری کرده ایم و در سنوات گذشته هم به دنبال این بودیم دیوار پیرامونی را برداریم تا مردم از فضای پادگان استفاده کنند؛ خیابان اسد آبادی به جلوی مصلی وصل شود، در خیابان ۲۰ متری از وضعیت تنگنا و ترافیک کاسته شود و فضای سبز در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه با شهرداری توافق کرده‌ایم و در جلسه شورای شهر هم مطرح شده است، که دیوار پیرامونی را شهرداری بردارد و به امید خدا فضا باز شود تا مردم استفاده کنند؛ گفت: متأسفانه خیلی از مردم در دریافت اطلاعات تنها به فضای مجازی متکی شده‌اند، ما از مردم می‌خواهیم اطلاعات و اخبار صحیح را از طریق رسانه‌های معتبر دنبال کنند.

کد خبر 5505595

منبع: مهر

کلیدواژه: خرم آباد بوشهر کرمانشاه ساختمان متروپل دهه کرامت ویروس کرونا خراسان رضوی آمار کرونا سالروز ارتحال امام خمینی متروپل آبادان مشهد اردبیل تبریز میلاد حضرت معصومه نظر گرفته شده مسکونی و تجاری واحد مسکونی پادگان ۰۷ فضای سبز خرم آباد زمین ها ۷ هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال

معاون وزیر راه‌وشهرسازی از تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال خبر داد و گفت: ۲میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن در دست ساخت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ارسلان مالکی، شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 2میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف طرح ملی مسکن در دست ساخت است.

او با بیان اینکه 45هزار هکتار زمین برای اجرای طرح ملی مسکن به محدودۀ شهرها الحاق شده‌است، اضافه کرد: ساخت 57شهرک برای اجرای این طرح در کشور مصوب شده‌است.

مقاوم‌سازی 115هزار واحد مسکونی روستایی در لرستان

معاون وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرد: مراحل تصویب ایجاد بخشی از شهرک‌ها برای اجرای طرح ملی مسکن به پایان رسیده‌ و واحدهای مسکونی در این شهرک‌ها ساخته شده‌است.

مالکی با بیان اینکه اجرای طرح ملی مسکن در لرستان به‌دلیل مشکل تأمین زمین دشوار شده‌است، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی این عقب‌ماندگی را باید با هم‌افزایی جبران کنند.

او با اشاره به تأمین 300 هکتار زمین در لرستان بیان کرد: اگر مشکل تأمین زمین در این استان رفع شود شاهد سرعت در اجرای طرح ملی مسکن خواهیم بود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم که واحدهای مسکونی با پیشرفیت فیزیکی 70درصد را تا پایان سال 1403 تحویل متقاضیان دهیم.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • عکس | واکنش بازیگر نقش روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن
  • عکس| واکنش بازیگر روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی