Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد عزیز الله سیفی  در آیین تجلیل از مهندسین برگزیده اخلاق حرفه ای و سوگند نامه مهندسی  استان افزود: حدود ۷۰ درصد ساخت و ساز های یزد بدون پروانه است که نهایتا در کمیسیون های ماده ۱۰۰ جریمه می شوند یا حکم تخریب می گیرند.

وی با بیان اینکه حادثه متروپل در آبادان یک زنگ خطری جدی برای شهرداری و نظام مهندسی است تصریح کرد : اگر چه یزد در شرایط خاصی قرار دارد و بخشی از ساخت و سازها از کنترل شهرداری و نظام مهندسی خارج است اما در این حوزه باید تعامل بهتر و بیشتری بین شهرداری و نظام مهندسی، جهت کنترل و نظارت بر ساخت و سازها شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد این هستیم که برخی افراد سود جو و املاکی های غیر مجاز، اقدام به تفکیک زمین های محصور شده می کنند و در مواردی یک قطعه زمین را ابتدا به افراد غیربومی و غیرآگاه واگذار می کنند تا  بتوانند مابقی قطعات را واگذار کنند.

سفی ادامه داد:در این زمین ها ساخت و سازهای مختلفی شکل می گیرد که بصورت غیرقانونی انجام می شود و نتیجه آن ایجاد ساختمان های نا ایمن در  یزد خواهد بود.

 رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه همین درصدی هم که جهت  ساخت و ساز قانونی  به شهرداری یا نظام مهندسی مراجعه می کنند در صرف زمان و صدور پروانه با مشکلات متعددی روبرو هستند که در نهایت شهروندان را به سمت ساخت و ساز غیر مجاز هدایت می کند.

وی گفت: در این زمینه نیاز است تا نظام مهندسی و شهرداری و سایر ارگان های نظارتی و امنیتی با برگزاری جلسات متعدد مشکل را ریشه یابی و با تعامل با یکدیگر زمینه صدور پروانه ساخت و سازهای قانونی را فراهم کنند تا شاهد اتفاقات خوبی در زمینه ساخت و سازها باشیم و مردم در امر ساخت و ساز مسیر قانونی را به راحت ترین شکل طی نمایند.

برچسب‌ها پروژه ساختمانی یزد شهرداری یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پروژه ساختمانی یزد شهرداری یزد پروژه ساختمانی یزد شهرداری یزد نظام مهندسی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۶۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، فاطمی به مناسبت روز ملی شورا‌های اسلامی در نشست صمیمی با اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و شهرداران استان یزد، افزود: شهرداری با آن مجموعه عریض و طویل بدون مصوبات شورا نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد، بنابراین توجه به شورا‌ها بسیار مهم است.
وی ادامه داد: ما هم باید به عنوان دستگاه اجرایی استان یزد، زمینه ساز و بستر تحقق مصوبات شورا‌ها را فراهم کنیم.
استاندار گفت: در سال‌هایی که گذشت مجموعه عوارضی که در قالب مالیات بر ارزش افزوده و همچنین عوارض و آلایندگی‌ها به شهرداری‌ها داده ایم، حدود ۱۰ برابر شده است.
فاطمی افزود: این حرکت می‌تواند شهرداری‌ها را برای اینکه بتوانند اقدامات عمرانی موثرتری را انجام دهند، بیشتر یاری دهد که البته در حوزه روستا‌ها هم کار‌های به زمین مانده نیز زیاد است.
همچنین در این مراسم از شورا‌های اسلامی شهر‌های یزد، مهریز، احمدآباد اردکان، مهردشت، مجومرد و بفروئیه به عنوان شورا‌های منتخب تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود