Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بدون تردید ورزش صبحگاهی در شروع فعالیت روزانه می‌تواند عامل مهمی در ایجاد نشاط و شادابی و تامین سلامت جسم و روح انسان باشد و بهترین نرمش بعد از خواب برای افراد مبتدی، سالمندان، دوندگان در راستای افزایش سلامتی مغز و بدن همان حرکات کششی و ورزش های صبحگاهی است.

انجام حرکات نرمشی و کششی صبحگاهی، وقت هدر کردن نیست و این نوع ورزش به فرد کمک می‌کند تا بهتر تمرکز کرده و استرس خود را در طول روز کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکات کششی در بیداری به کاهش خستگی و افزایش هوشیاری و تمرکز شما کمک می‌کند و به همین دلیل قرار دادن انجام دادن حرکات کششی صبحگاهی در برنامه روزانه افراد، فواید بسیاری دارد.

ورزش صبحگاهی ممکن است با نوسانات هورمونی بدن شما مطابقت بیشتری داشته باشد. کورتیزول هورمونی است که شما را بیدار و هوشیار نگه می‌دارد و غالباً با نام هورمون استرس نیز شناخته می‌شود، زیرا عدم تعادل آن روی میزان استرس تاثیرگذار است و کمبود یا وجود سطح بالای آن هم به نحوی مشکل‌ساز است.

به طور معمول، سطح کورتیزول صبح‌ها افزایش و عصرها کاهش می‌یابد؛ حدود ساعت هشت صبح هم به اوج خود می‌رسد؛ بنابراین این ساعت بهترین زمان ورزش است که بتوانید سطح انرژی بدن را بالا ببرید و هوشیاری بیشتری داشته باشید.

از سوی دیگر فعالیت بدنی یک درمان طبیعی برای سرکوب استرس است و در طول ورزش، مغز انسان اندورفین بیشتری تولید می‌کند، اندروفین یک هورمون و انتقال‌دهنده‌ عصبی است و حال و احوال خوب و مثبت را برای فرد رقم می‌زند و شخص را از افکار منفی دور می‌کند، بنابراین ورزش صبحگاهی یک راه عالی برای شروع یک روز پرانرژی و شاد به شمار می‌رود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ورزش کردن در صبح یک راه مناسب برای کاهش وزن به شمار می‌آید و مطالعه محققان نیز به این نتیجه رسیده که فرایند چربی‌سوزی در طی ۲۴ ساعت در گروهی که صبح‌ها قبل از صرف وعده صبحانه ورزش می‌کردند، بیشتر است و ورزش صبحگاهی، تسریع روند چربی‌سوزی را به دنبال دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ورزش کردن در صبح یک راه مناسب برای کاهش وزن به شمار می‌آید و مطالعه محققان نیز به این نتیجه رسیده که فرایند چربی‌سوزی در طی ۲۴ ساعت در گروهی که صبح‌ها قبل از صرف وعده صبحانه ورزش می‌کردند، بیشتر است و ورزش صبحگاهی، تسریع روند چربی‌سوزی را به دنبال دارد.

براین اساس اگر به دنبال یک برنامه تناسب اندام هستید، تمرینات صبحگاهی را حتما لحاظ کنید و ورزش زودهنگام به شما کمک می‌کند روزتان را با انرژی، تمرکز و خوش‌بینی بیشتری شروع کنید.

نسخه شفابخش
ورزش صبحگاهی به شما انگیزه می‌دهد که در طول روز حرکت کنید و فعال‌تر باشید و محققان نیز دریافته‌اند افرادی که صبح‌ها ورزش می‌کنند، فعال‌تر هستند.

همچنین ورزش کردن با معده خالی می‌تواند تااندازه ۲۰ درصد موثرتر از زمانی باشد که یک وعده غذایی خورده شده باشد و این مورد در ورزش صبحگاهی نیز صدق می‌کند منتهی خوردن صبحانه یک تا ۲ ساعت قبل از ورزش می‌تواند به شما کمک کند که سوخت کافی برای بهینه‌سازی کار خود داشته باشید.

غلظت گلوکز خون ممکن است پایین باشد چون بیدار شدن شما به این دلیل است که انرژی شام شب معمولا تا صبح کاهش می‌یابد، از طرفی ورزش کردن با شکم خالی باعث می‌شود که شما احساس ضعف یا کسلی کنید که از این رو گزینه‌های خوب صبحانه شامل موز، غلات سبوس دار و یا نان تست، گرانولا، شیر کم چرب و یا حتی یک نوشیدنی ورزشی می‌شود.

در مجموع مهم است بدانید که اگر یک وعده غذایی کامل را قبل از ورزش خود بخورید، بخشی از خون شما به طور بالقوه ماهیچه‌هایی را از ورزش منحرف می‌کند تا به پردازش غذا کمک کند چون خون سیستم اکسیژن رسانی بدن است، به این معنی که احتمال زیادی وجود دارد اکسیژن کم‌تر در دسترس ماهیچه‌ها باشد، که می‌تواند توانایی‌های سوختن چربی بدن را هنگام ورزش کاهش دهد.

 همچنین اگر قبل از ورزش غذا نخورید، تاثیر قابل توجهی بر توانایی بدن شما برای سوزاندن چربی ندارد،  تمرین با شکم پر ممکن است شما را کمی بیمار کند، اما ورزش کردن با شکم خالی هم شگفت انگیز است.

در نهایت، تحقیقات علمی نشان می‌دهد که هیچ مزیت بزرگ یا قابل توجهی بین کار کردن روی شکم خالی و یا پر در قبل از ورزش وجود ندارد، مهم است که به بدن خود گوش دهید و کاری را که باعث می‌شود احساس راحتی بکنید انجام دهید.

 اصول ورزش صبحگاهی
ورزش روزانه شما باید چیزی باشد که هر روز آن را انجام دهید و نباید بیش از حد افراط کنید و برای روزهای بعدی خسته شوید. تصمیم گیری در مورد خوردن صبحانه قبل و یا بعد از ورزش صبحگاهی همواره از چالش های افراد در این زمینه است.

ماهیچه‌های شما برای ورزش به کالرهای موجود در بدن(کربوهیدرات) تکیه می‌کنند و برای حفظ قند خون و دادن انرژی به مغز مورد استفاده قرار می گیرند لذا تامین نیازهای بدن برای انجام ورزش های صبحگاهی بسیار مهم است.

از طرف دیگر، خوردن یک غذای کامل قبل از کار می‌تواند منجر به درد شکم، سوهاضمه یا بدتر شود، بهترین زمان برای ورزش کردن بستگی به شرایط شخصی شما دارد. اگر شما بیشتر مایل به ورزش کردن در صبح هستید، به سوزاندن کالری‌های بیشتری نیاز دارید.

عواملی از قبیل آب و هوای سرد در صبح و اواخر روز و یا داشتن انرژی زیاد در صبح می‌تواند این موضوع را تعیین کند.

ورزش کردن در صبح قبل از صبحانه بهترین تصمیم است، ماهیچه‌های شما در هنگام ورزش کردن از کربوهیدرات‌ها استفاده می‌کند، ورزش کردن با شکم خالی، ماهیچه‌های شما را وادار به کار کردن روی ذخیره‌های چربی می‌کند و باعث کندی آن‌ها می‌شود. اگر می‌خواهید ورزش شدیدی انجام دهید، کمی قبل از ورزش یک وعده غذای حاوی کربوهیدرات بخورید.

نگرانی‌های دیگر درباره ورزش صبحگاهی وجود دارد مثلا سرگیجه، غش کردن و گرفتگی عضلات نیز ممکن است با ورزش صبح زود همراه باشد.

این می‌تواند ناشی از کاهش قند خون، کمبود آب و یا ترکیبی از آنها باشد. یک لیوان آب بنوشید و یک اسنک سبک بخورید، تا بدن خود را شارژ کنید و در طی ورزش روی پاهای خود بمانید.

نکته مهم دیگر اینکه افرادی که با دیابت زندگی می‌کنند باید نسبت به ورزش صبح زود محتاط باشند چرا که گرفتگی‌هایی می‌تواند در طول ورزش رخ می‌دهد، به خصوص اگر شما صبحانه را قبل از ورزش نخورده باشید.

افزایش سطح فعالیت، مصرف دوز انسولین یا اسنک قبل از ورزش برای اطمینان از بودن گلوکز خون در یک محدوده ایمن لازم است و در طول ورزش شما احساس خوبی دارید، به خصوص در ساعات اولیه صبح که تاثیر آن مشهود است.

همدان، الگوی ورزش صبحگاهی کشور
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: ورزش صبحگاهی در دیار همدان با قدمت دیرینه و حضور پیشکسوتان ارزنده، الگوی مناسب برای دیگر استان‌های کشور است.

حمید سیفی اظهار داشت: ورزش صبحگاهی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی دستگاه ورزش و هیات همگانی در سطح استان هاست.

مدیرکل ورزش همدان: ورزش صبحگاهی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی دستگاه ورزش و هیات همگانی در سطح استان هاست.

وی افزود: امروزه ورزش صبحگاهی به عنوان یک اصل مهم در زندگی روزمره خانواده‌ها مورد توجه قرار دارد و برگزاری این ورزش به صورت گروهی و همایشی می‌تواند در ترغیب اقشار مختلف به ورزش تاثیر بسزایی بگذارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان خاطرنشان کرد: هم اکنون همدان یکی از استان‌های فعال و پیشتاز در ورزش صبحگاهی کشور است و حمایت همه جانبه از برنامه‌ها و فعالیت‌های عمومی در این رشته خواهیم داشت.

۱۵۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی در استان
سرپرست هیات ورزش‌های همگانی استان همدان نیز گفت: در حال حاضر ۱۵۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی زیرنظر این هیات در سطح استان دایر است که در هر ایستگاه به صورت مجزا بین آقایان و بانوان حدود ۶۰ ورزشکار فعالیت دارند.

هادی سبزواری اظهار داشت: تمامی این ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی دارای مربیان تایید شده و باتجربه هستند و با آموزش اصولی تمرین‌های ورزشی را ارائه می‌دهند.

به گفته وی، فعالیت ورزش‌های همگانی استان همدان براساس آمارها جزو سه استان برتر کشور به شمار می‌رود و ورزش صبحگاهی همدان فعال‌ترین در غرب ایران است.

رییس هیات ورزش‌های همگانی استان همدان اضافه کرد: امروزه ورزش صبحگاهی به عنوان یکی از رشته‌های فعال در بین آحاد جامعه به طور روزانه گسترش می‌یابد.

وی گفت: ورزش صبحگاهی بهترین زمان برای شروع فعالیت روزمره زندگی مردم است و عامل مهمی در نشاط و شادابی ورزشکاران به شمار می‌رود.

سبزواری اظهار داشت: ورزش صبحگاهی نیاز به آموزش تخصصی ندارد و تمامی رده‌های سنی می‌توانند در این حوزه فعالیت داشته باشند.

برچسب‌ها ورزش همگانی همدان ورزش صبحگاهی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش همگانی همدان ورزش صبحگاهی ورزش همگانی همدان ورزش صبحگاهی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان ورزش کردن در صبح ورزش صبحگاهی ورزش کردن استان همدان قبل از ورزش ماهیچه ها چربی سوزی شکم خالی ورزش صبح صبح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی اظهار داشت: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: قریب به ٢ میلیون و چهارصد هزار نفر از جمعیت استان خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۵٠ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ٢ میلیون نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خوزستان تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

رضایی تصریح کرد: هم استانی‌های عزیز برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند. وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌های عزیز اشاره کرد که به صورت ٢۴ ساعته پاسخگوی سوالات مردم است

رضایی خاطرنشان کرد: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شدند و آن دسته از افرادی که قبلا بیمه بودند به صورت اتوماتیک بیمه آنها تا پایان فروردین ١۴٠۴ تمدید شدند.

رضایی گفت: افرادی که جز دهک‌های ۶ تا ٩ هستند نیز از تخفیفات ویژه‌ای بین ۵٠ تا ٨٠ درصد بعد از استحقاق سنجی توسط وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی و اعلام دهک به سازمان بیمه سلامت بهره‌مند شده و افرادی که جز دهک ١٠ می‌باشند با پرداخت کل حق بیمه مصوب می‌توانند از خود را بیمه نمایند.

دیگر خبرها

  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی