Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در توییتی از دیدار با «مایکل کوریلا» فرمانده جدید نظامیان تروریست آمریکایی در منطقه، برای گفت‌وگو درباره ایران خبر داد. 

مالی در این خصوص نوشت: خوشحالم که به تامپا (فلوریدا) برگشتم تا با ژنرال کوریلا فرمانده جدید سنتکام دیدار و درباره تلاش‌های دیپلماتیک خود در حالی که به مقابله، مهار و بازدارندگی طیف کاملی از تهدیدات ایران علیه ایالات متحده و شرکای ما ادامه می‌دهیم، گفت‌وگو کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال «مایکل اریک کوریلا» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به سنتکام در ادعاهای مختلف، ایران را «بی‌ثبات‌کننده‌ترین نیرو» در منطقه خوانده و خواستار همکاری منطقه‌ای برای مقابله با آن شده است.

فرمانده نیروهای ترویستی آمریکا در غرب آسیا اخیراً به عربستان سعودی سفر کرد و در مصاحبه‌ای با شبکه «العربیه» گفت: من ایران را بی‌ثبات‌کننده‌ترین نیرو در خاورمیانه می‌دانم. موضع آمریکا این است که اجازه یک ایران هسته‌ای را نمی‌دهیم. با این حال، نگرانی‌های ما در مورد ایران فراتر از توانایی هسته‌ای آن است.

کوریلا در ادامه، برنامه موشکی بالستیک ایران و حمایت از «نیروهای نیابتی و شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران» در منطقه را از دیگر نگرانی‌های آمریکا خواند و ادعا کرد: تهدید ایران مستلزم تلاش قاطع ما و شرکای امنیتی ما در منطقه است. سنتکام به این تلاش متعهد است. 

رئیس جدید سازمان تروریستی سنتکام اخیراً هم در جلسه استماع مقابل کمیته نیروهای مسلح سنا ارزیابی خودش را از توانمندی‌های نظامی ایران ارائه داد. کوریلا در یک فایل که به صورت پرسش و پاسخ تنظیم شده درباره ارزیابی خود از تهدید نظامی فعلی ایران علیه آمریکا گفت: ایران همچنان تهدید اصلی و ادامه‌دار در حوزه تحت فعالیت سنتکام محسوب می‌شود.

او درباره دلیل این ارزیابی به استفاده ایران از «توانمندی‌های پیشرفته نظامی»، در اختیار داشتن «شبکه گسترده نائبان» و «تمایل به استفاده از زور علیه آمریکا، متحدان و شریکانش» اشاره کرد و در ادامه ادعا کرد: رشد سریع توانمندی‌های نظامی ایران به این کشور اجازه می‌دهد علیه همسایگانش به زور متوسل شود، تجارت بین‌المللی را تهدید کند و از بی‌ثباتی‌ها در سراسر منطقه سوءاستفاده کند.

ژنرال «فرانک مک‌کنزی» اوایل سال جاری پس از حضور در این سمت از سال ۲۰۱۹ تا آوریل سال جاری، فرماندهی سنتکام را تحویل داد. کوریلا ۵۵ ساله، پیش از نقش جدید خود سپاه هجدهم هوابرد آمریکا را هدایت می‌کرد.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران رابرت مالی سنتکام آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز اعلام کرد که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که «سفر آتی بلینکن به ریاض بر سر ارائه تضمین‌هایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تمرکز خواهد داشت.»

در این بیانیه تاکید شده است که «وزیر خارجه آمریکا در نشست ریاض درباره موضوعات اساسی منطقه از جمله تحولات منطقه و تلاش برای برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای و تشکیل دولت مستقل فلسطینی با هدف تضمین امنیت اسرائیل با شرکای منطقه‌ای خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.»

به گزارش رویترز بلینکن قرار است روز یکشنبه با سفر به عربستان سعودی با وزیران شواری همکاری خلیج فارس و همچنین در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض دیدار و رایزنی کند.

گفتنی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ابتدای این هفته به عربستان سعودی، اردن و سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

کد خبر 6090416

دیگر خبرها

  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند