Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  صاحب نظران معتقدند حضرت امام (ره) تاثیر فراوانی بر شکل گیری اندیشه‌های سیاسی قرن داشت و اندیشه های ایشان در تحولات، مقاومت مردمی، انقلاب، ایدئولوژی و گفتمان سیاسی قرن در کشورهای مختلف نفوذ زیادی یافته است.

امام خمینی (ره) بزرگمرد تاریخ معاصر ایران و ندای بلند محرومان و مظلومان جهان بوده که بدون شک نام وی با تاریخ معاصر جهان آمیخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام خمینی (ره) با وجود سیطره تمدن غربی بر جهان امروز مرد قرن و احیاگر میراث عظیم اسلامی در جهان امروز بوده و راه جدیدی را برای انسان امروز ترسیم کرده است و به تعبیر اندیشمندان منادی معنویت و روحی جدید برای جهان بی روح در عصر حاضر شد.

پایداری، تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر او در طول بیش از سه دهه میراث گرانبهایی برای مسلمانان و شیفتگان وی بر جا گذاشت و سنتی نو و مکتبی اصیل برای احیای ارزش‌ها و اصول اسلامی در جهان امروز ارائه کرد.

تاثیر گفتمان سیاسی امام (ره) بر اندیشه های قرن 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: یکی از شخصیت هایی که به اذعان بسیاری از اندیشمندان در ۲ قرن اخیر تاثیر فراوانی بر تحولات اجتماعی، اندیشه های سیاسی و جامعه شناسی جهان گذاشت، حضرت امام خمینی (ره) است.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین در گفت و گو با ایرنا افزود: گروه های مختلف فکری درباره  تاثیر امام راحل  بر مکاتب فکری، سیاسی و  فلسفی دنیا با انقلاب اسلامی اتفاق نظر دارند.

وی اظهارداشت: جمهوری اسلامی عقلانیت، معنویت و حماسه را در هم آمیخت و به عنوان یکی از پیشرفته ترین نظام های تاریخ به آن روح توحید دمید و نقص های آن را به مرور برطرف کرد.

شیوه جدید حاکمیتی در دنیا بوجود آورد

 مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: انقلاب اسلامی ایران با وجود ظالمانه ترین و سنگین ترین بحران ها و تحریم‌ها با صلابت و  کارآمدی  امام خمینی (ره) و نظریه انقلابی سیاسی ایشان پابرجاست که این سرنوشت با هیچ یک از معادلات سیاسی و مادی‌گرایی مکاتب دنیا که ادعای سیاست مداری، جامعه شناسی فرهنگی و اقتصادی دارند همخوانی ندارد.

وی بیان کرد: بسیاری از شخصیت های سیاسی و علمی دنیا اعتراف کردند که  حضرت امام خمینی (ره) قله های سیاست و مدیریت را درنوردید و با کنارگذاشتن ابرقدرت‌های غرب و شرق، یک ضلع سوم پدید آورد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان افزود: امام خمینی (ره) تمام مرزها و مکاتب دنیا را درنوردید و شیوه جدید حاکمیتی را با تلفیقی از مردمداری، خدامداری، حکومت داری، مردمداری، مردمسالاری، بشر دوستی و دموکراسی به دنیا معرفی کرد.

 وی ادامه داد: تاثیر اندیشه‌ها و گفتمان سیاسی حضرت امام خمینی(ره) در قرن جدید با ترویج استکبارستیزی، حق‌طلبی، عدالت محوری، آزادی خواهی و مردم سالاری مشهود است.

کارشناسان معتقدند با وقوع انقلاب اسلامی و ظهور امام خمینی(ره) به عنوان یکی از چهره‌های دگرگون‌ساز و تحول‌برانگیز جهان که با ارائه اسلام اصیل با رویکرد نوین و باز تعریف مجدد آن، در باز گرداندن قدرت اسلام به صحنه جهانی موفق عمل کرد. با این حرکت، نظام سلطه جهانی، دچار زلزله شدیدی شد که نمودها و آثار حرکت سیاسی -اجتماعی امام خمینی(ره) تاکنون باقی مانده است و الگویی برای خیزش علیه نظام سلطه جهانی شده است.

طلوع اندیشه های سیاسی امام خمینی (ره) در جهان

مسوول عقیدتی اداره کل  حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان  در این ارتباط گفت: بدون هیچ تردیدی قرن گذشته، قرن امام خمینی (ره) بود در آن معمار کبیر انقلاب با تکیه بر آموزه های اسلام، اندیشه ای ناب را وارد دنیای سیاست کرد که موجب گردید بسیاری از روشنفکران دنیا در باور خود نسبت به تفکرات سیاسی مبتنی بر دین و مذهب، گرایش پیدا کنند.

حجت الاسلام حسین الوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اندیشه های سیاسی حضرت امام خمینی (ره) بر پایه خدامحوری، اسلام ناب محمدی، اهمیت قائل شدن برای توده مردم و حمایت از مستضعفان و عدالت طلبی بود.

وی اظهار داشت: در تفکر امام راحل (ره) اصل بر توحید و ترویج اسلام برگرفته از وحی و خاندان نبوت است نه اسلام آمریکایی و وابسته به شرق و غرب.

وی بیان کرد: حضرت امام (ره) در اندیشه های سیاسی خود، نقش اساسی برای مردم قائل بود و مردم با هر رنگ و نوع و نژاد در نظر ایشان محترم بودند و از آنان به عنوان ابزاری برای تحقق منافع استفاده نمی شد.

حجت الاسلام الوند گفت: پایه دیگر تفکرات امام راحل، حمایت از مستضعفان عالم و بیداری ملتها بود و عدالت طلبی و مبارزه با استکبار جهانی از ویژگی های بارز اندیشه های ایشان به شمار می رفت.

وی افزود: مجموع این ویژگی ها موجب شد اندیشه های سیاسی حضرت امام خمینی (ره) دارای جذابیت باشد و از سوی روشنفکران و عالمان آزاداندیش و به ویژه از جوانان دنیا مورد اقبال قرار بگیرد.

به اعتقاد کارشناسان علم سیاست ، مکتب سیاسی این حضرت مبتنی بر اصول و ارکانی بنیادین بوده و آرا و اندیشه‌های او راهنمای اندیشه و تفکر اصیل اسلامی است که با گذشت بیش از ۲ دهه از ارتحال امام خمینی (ره) این اندیشه‌ها همچنان مورد تفسیر قرار می‌گیرند.

 امام خمینی (ره) به گفته صاحبنظران یک شخصیت چند بعدی است که در مسائل فلسفی، انسانی توانمند، در مسائل عرفان و اخلاق، شخصیتی به طور کامل شناخته شده و در اندیشه سیاسی، شخصیتی جهانی است.

در بین ابعاد زندگی امام راحل بعد سیاسی ایشان بسیار روشن و واضح است چراکه بنیانگذار جمهوری اسلامی انقلاب عظیمی ایجاد و بر مبنای آن، یک نظام تشکیل داده است.

حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع جنازه تاریخ، در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.

برچسب‌ها گرگان گلستان اندیشه امام خمینی رحلت امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان گلستان اندیشه گرگان گلستان اندیشه امام خمینی رحلت امام خمینی اندیشه های سیاسی حضرت امام خمینی امام راحل اندیشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان در اقصی نقاط دنیا که از مظلوم دفاع می کنند را می ستایم و این ضمیرهای آگاه قابل ستایش و تقدیر است.

وی افزود: ادامه این حرکت ها و خیزش های خودجوش دانشجویی در اقصی نقاط دنیا در مقابل نسل کشی ها، درندگی ها و کشتن غیرنظامیان، بانوان و کودکان و حساسیت آنها نسبت به این جنایات می تواند آغازگر سیر تحولات جهانی و بیداری ملت های آزاده باشد و ما با قاطعیت از این حرکت ها اعلام حمایت خواهیم کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دنیا در مقابل چنین جنایت هایی موضع گیری خواهد کرد و سازمان بین الملل هم تصمیمات جدی تری خواهد گرفت.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴،نشست با اعضای هیات رئیسه از برنامه های این سفر است‌.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی (با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها و موارد دیگر)، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و موارد دیگر از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی