Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی جمعه شب در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) همدان، افزود: وضعیت اقتصاد کشور نیازمند یک جراحی اساسی است که دولت سیزدهم با دولتمردانی انقلابی به  خوبی درحال انجام این جراحی در راستای کسب موفقیت برای بهبود شرایط اقتصادی و رفاه مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم مردمی و دلسوز است، اظهار داشت: رییس جمهور و دولتمردان با تمام توان و دلسوزی کامل در حال کار و تلاش برای حل مشکلات کشور هستند  و شبانه روز و جهادی کار می کنند تا کشور را از وضعیتی که دولت قبل ایجاد کرد، نجات دهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دولت قبل در خصوص موفقیت برای توسعه اقتصادی و مقابله کرونا مسایلی همچون تحریم و FATF را بهانه می کرد، تصریح کرد: اما همگان شاهدیم که دولت رییسی با همت و تلاشی جهادی و دلسوزانه به خوبی موفق به مهار همه گیری ویروس کرونا و انجام واکسیناسیون عمومی و گسترده مردم شده است.

آیت الله خاتمی با اشاره به لزوم نظارت دولت بر فعالیت های بازار و نرخ تورم، گفت: این اقدام دولت موجب ساماندهی اقتصاد و مهار افسارگسیختگی تورم و افزایش قیمت ها می شود اقدامی که دولت قبل هیچ حرکتی را در این خصوص انجام داد.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم به خوبی و با اقدام برای اصلاح اقتصادی و هدفمندی یارانه ها در این زمینه گام برداشته و موضوع مردمی سازی یارانه ها نیز در واقع برای حمایت از افراد محروم و نیازمند است چراکه امام راحل همواره مدافع اقشار مظلوم و نیازمند بودند.

مردم سرمایه اصلی هر نظامی هستند

عضو مجلس خرگان رهبری با تاکید بر اینکه مردم سرمایه اصلی نظام هستند، گفت: اگر مردم حامی و همراه نظام نباشند قطعا آن نظام آسیب می‌بیند و لازم است مسئولان ما با روحیه انقلابی و تلاش جهادی، مشکلات را شناسایی و برای حل آنها تلاش کنند.

آیت الله خاتمی افزود: مردم باید موفقیت‌های نظام را مشاهده کنند که در کنار وجود مشکلات، دستاوردها و موفقیت های بزرگی حاصل شده که برقراری امنیت پایدار در مقایسه با کشورهای مجاور از جمله این موفقیت ها است.

وی با بیان اینکه حمایت عملی از ولایت فقیه راهکار حفظ نظام است؛ تصریح کرد: امام راحل فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا نظام آسیبی نبیند و این موضوع به  خوبی و به تجربه نیز ثابت شده است.

جهاد تبیین مانع تحقق دسیسه های دشمن برای ایجاد و القای ناامیدی می‌شود

امام جمعه موقت تهران در ادامه به موضوع مهم «جهاد تبیین» اشاره کرد و گفت: این موضوع در راستای حفاظت از انقلاب اسلامی بسیار مهم است تا اجازه ندهیم دشمنان با استفاده از ظرفیت های رسانه ای اقدام به سیاه نمایی و ناامیدی مردم کنند.

وی افزود: عموم مردم و به خصوص جوانان باید بدانند در زمان شاه، ساواک وحشیانه ترین رفتار را با افراد انجام می داد و معترضان را به بدترین شکل می کشتند، درحالی که افراد مفسد و معاند این مسائل را تکذیب می‌کنند تا جوانان را گمراه و ناامید کنند.

وی تصریح کرد: رسانه‌های واسته به دشمنان و معاند انقلاب تلاش می کنند مردم را ناامید کرده و به جوانان القا کنند که هیچ چیزی در کشور درست نیست.

تشکیل نظام اسلامی یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) است

عضو  مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تشکیل نظام اسلامی ارزشمندترین یادگار امام خمینی (ره) است، گفت: امام راحل با اقدامات خود اقتدار نظام اسلامی را تضمین کرد و نظام نیز خدمات شایانی را به مردم ارائه کرده است.

آیت‌الله خاتمی افزود: نماز شکوه دین است و برهمین اساس باید زمینه موثر برای حضور جوانان در مساجد و نماز را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند مردم را از ولایت، دین و روحانیت جدا کنند، گفت: تمامی موفقیت دوران باشکوه انقلاب اسلامی ایران در سایه ولایت فقیه بدست آمده است.

وی اظهار داشت: موضوع حجاب مبحثی تجملاتی و تشریفاتی نیست و طبق فتوای مراجع موضوعی مهم و اساسی است که بی توجهی به آن موجب بروز آسیب و مشکل خواهد شد.

رژیم طاغوت به دنبال دین زدایی بود

امام جمعه موقت تهران با گرامیداشت ایام ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد، گفت: رژیم طاغوت به دنبال دین‌ زدایی بود و برخی افراد وابسته و بی تعهد، دین را افیون می‌دانستند اما ملت بابصیریت ایران اسلامی با احیای دین نشان دادند که دین و اسلام مایه‌ حیات جامعه است به نحوی که ایران در سایه پیروزی انقلاب کشوری مستقل و آزاد شد.

وی اظهار داشت: کشور ایران چه در دوران قاجار و چه رژیم پهلوی همواره تحت سلطه استکبار، گاهی روس و گاهی انگلیس بودان تحت الحمایه بود که مردم با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در سایه رهبری امام خمینی(ره) حق استقلال و آزادی خود را بدست آوردند.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به اینکه همدان شهر دارالمومنین است، گفت: شهید مدنی و همراهانش شهر را می‌گشتند و در سکوت و خفا به نیازمندان کمک می کردند.

وی اظهار داشت: امروز نیز حضور امام جمعه جوان و اندیشمند و استاندار آزاده دارای افتخار جانبازی بستر خدمت را به خوبی در استان همدان فراهم کرده که این مهم بسیار خوشحال کننده است.

امام جمعه همدان: ملت ایران تبعیت از ولی وفقیه را منش خود می دانند

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز در این مراسم گفت: امام خمینی(ره) با قیام خود و رهبری برای پیروزی انقلاب، تمامی دنیا را متحول کرد و با ایجاد انگیزه و روحیه در ملت های آزاده و آزادیخواه جهان، تمامی ترفندها و معادلات استکار جهانی را برهم زد.

وی با بیان اشاره به اینکه جهان آن روز به سمت نفی دین حرکت می کرد، افزود: اقدامات امام راحل به عنوان بزرگمرد تاریخ معاصر تحولی شگرف در جهان ایجاد کرد و زمینه ساز نابودی طاغوت و نظان سلطه و استکبار شد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمنان در پی ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت هستند، تصریح کرد: ایران اسلامی دارای مردمانی هوشیار و بابصیرت است که تبعیت از ولی فقیه را منش خود می دانند و حمایت از ولایت فقیه را در چهار دهه گذشته به خوبی نشان داده و ثابت کرده اند.

برچسب‌ها شهر همدان توسعه اقتصادی دولت امام خمینی ارتحال سید احمد خاتمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر همدان توسعه اقتصادی دولت شهر همدان توسعه اقتصادی دولت امام خمینی ارتحال سید احمد خاتمی آیت الله خاتمی امام خمینی ره ولایت فقیه امام راحل امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در مراسم تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: اگر یک قاضی در احیای حق سره را از ناسره درست تشخیص داده و به عدل حکم نماید، هیچ ما به ازایی ندارد و ثواب آن بسیار عظیم است.

وی در ادامه با تشریح جایگاه ولایت در راهبری جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: خداوند متعال به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، برتری ولایت را محقق ساخت تا تصور باطل دنیای کفر در به بن بست رسیدن دین و معنویت را نشان بدهد که این یک امر مبارک برای بشریت بود.

این مسئول عالی قضائی اقدام غرور آفرین فرزندان این مرز و بوم در تحقق وعده صادق را از مصادیق امر ولایی دانست و افزود: این حادثه باعث شد یک بار دیگر نقش و جایگاه ولایت و تحقق عینی رسالت، توحید، عدالت، معاد و امامت معنا شود تا دنیای مادی بداند و بفهمد که این اقدام با سکانداری امامت و ولایت برای اثبات وحدانیت الهی در به تلاطم کشیدن دنیای کفر بود.

وی با توصیف ویژگیهای کارگزاران در تراز انقلاب اسلامی، بر لزوم تهذیب نفس ، تواضع در رفتار و گفتار و همچنین نظم در امور تاکید و گفت: آقای شعبانی بعنوان یکی از مسئولین قضایی دارای چنین خلقیاتی بود که همواره خود را به عنوان یک سرباز در خدمت نظام می دانست.

ایشان در ادامه گفت: امروز دشمنان ایران اسلامی با به راه انداختن یک جنگ ترکیبی و تمام عیار در صدد ایجاد چالش جدی برای نظام و ایجاد نارضایتی عمومی و در نهایت ضربه به باور های دینی و ارزشهای اسلامی و انسانی هستند که به برکت خون شهدا و هوشیاری و اقدام تمام نهادهای قضایی و نظامی و انتظامی و حضور مردم عزیز در صحنه و میدان ، که با راهبری رهبر حکیم و فرزانه انقلاب صورت گرفت ناکام ماند.

وی ادامه داد: اولین ملاک ما در دستگاه قضایی رفتار توام با آرامش، عقلانیت، تدبیر همراه با تواضع و خشوع در برابر مردم و در انجام ماموریت های قوه و در خنثی نمودن توطئه ها و برنامه های دشمنان است، انتظار و راهبرد رییس معزز قوه قضاییه هم در شناخت دشمن و غافل نبودن از مکر وکید آنها است.

عبدالهی افزود: اگر چنانچه یک قاضی در کار خود، متکی به استمداد از خدا، قرآن و اهل بیت علیهم السلام نباشد، حتما در امر قضا دچار مشکل خواهد شد و قضاوت او ناعادلانه خواهد بود، از این رو لازم تا همواره در رفتار و عملکرد خویش دقت داشته و خود را در همه حال در محضر خداوند ببیند.

وی اظهار داشت: انتظار این است که ما بعنوان قاضی و مدیر نسبت به وقت شناسی و انضباط در کار ها و در رفع حوائج مراجعین دقت لازم را داشته باشیم چرا که هر گونه تأخیر در زمان، ولو به اندازه یک دقیقه به نوعی خیانت است.

عبداللهی تاکیدکرد: حفظ کرامت و حرمت انسانها بسیار مهم است، اگر کسی مرتکب خطا و جرم شد بر اساس سیاست ها و راهبردها کلان قوه قضاییه مبنی بر زندان زدایی، تا جایی که ممکن است با تامین قرار مناسب از بازداشت و زندانی کردن پرهیز کنیم و اجازه ندهیم تا حریم و حیثیت افراد آسیب ببیند.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با بیان این مطلب که در سال جدید نیز همچنان مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت برنامه های دستگاه عدلیه است، تأکید کرد: هر گونه تبعیض در مبارزه با فساد حرام است و باید با قاطعیت و بدون اغماض با مفسدان در هر جایگاهی و لباسی که هستند مبارزه کرد و این همان سیاست اصلی قوه قضاییه است.

وی ادامه داد: حفظ امنیت و آرامش روانی جامعه در راستای تحقق شعار سال بسیار حایز اهمیت است و برای تحقق آن تمام دستگاه امنیتی ، انتظامی در مقابل هر کسی که بخواهد آن را مخدوش نمایند، خواهند ایستاد، قوه قضاییه با هر گونه تحصن، بی عفتی، برگزاری جلسات لهو و لعب، کلاهبرداری که بخواهد جامعه را دچار چالش کند و مدیریت جامعه را تضعیف نماید، برخورد خواهد کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم و با اهدا حکمی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه حجت الاسلام علی مصطفوی نیا به عنوان رییس کل جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد و از خدمات و تلاش های علی شعبانی رییس کل پیشین دادگستری این استان تجلیل به عمل آمد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900692

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند