Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید خطیب زاده گفت: ایران همواره راهکار بحران یمن را سیاسی دانسته و از تمام ظرفیت خود برای پیشبرد صلح عادلانه در این کشور بهره گرفته است.

سخنگوی وزارت  خارجه از موافقت طرف های درگیر در یمن با پیشنهاد فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل جهت تمدید آتش بس در این کشور به مدت دو ماه دیگر استقبال کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران امیدوار است در پرتو تلاش های مذکور شاهد رفع کامل محاصره، ایجاد آتش بس پایدار و دستیابی به راه حل سیاسی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید خطیب زاده همچنین تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی خود همواره راهکار بحران یمن را سیاسی دانسته و از تمام ظرفیت خود به منظور پیشبرد صلح عادلانه مبتنی بر واقعیت های یمن بهره گرفته است.

دیروز بود که «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد که آتش بس انسانی و نظامی در یمن به مدت دو ماه دیگر تمدید شد.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بس دوماهه از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شد که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

با پایان این آتش بس که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شد، رایزنی های سازمان ملل برای تمدید دوباره آن آغاز شد و در نهایت امروز فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از دستیابی به توافق برای تمدید دوماهه آن خبر داد.

شورای عالی سیاسی یمن چهارشنبه شب تاکید کرده بود که تمدید آتش‌بس منوط به اجرای کلیه تعهدات دوره قبل آتش‌ بس و جبران خسارت‌های ناشی از نقض آن است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: آتش بس یمن ، حمله عربستان به یمن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آتش بس یمن حمله عربستان به یمن سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی

سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد: با توجه به مراجعه همزمان تعداد زیادی از اتباع و مهاجرین محترم به سایت سهما و اشکالات فنی به وجود آمده، وارد کردن کد ارسالی به سایت سهما تا پنجشنبه بیستم اردیبهشت تمدید شد.

چند روز پیش پیامکی برای اتباع و مهاجران خارجی مجاز در کشور برای استعلام حضور یا حضور نداشتن توسط سامانه سهما ارسال شده است. سازمان ملی مهاجرت در این اطلاعیه از اتباع و مهاجران خارجی مجاز خواسته است در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال کنند.

بر این اساس، متن ارسالی به این شرح است: «تبعه گرامی با شناسه یکتا...... برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت نام و ورود به سامانه سهما به آدرس www.irmigrationorg.ir حداکثر تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ کد …… را در قسمت اعتبارسنجی صدور کارت هوشمند وارد کنند که اکنون این تاریخ تا پنجشنبه بیستم اردیبهشت تمدید شد.

سازمان ملی مهاجرت تاکید کرده است: اقدام نکردن این افراد به منزله حضور نداشتن تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به این افراد تعلق نمی‌گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • استقبال مردم قوچان از نایب قهرمان کشتی آزاد نونهالان کشور
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • حق‌آبۀ لرستان فدای بازی‌ سیاسی شد/ کشاورزان ‌مهاجرت کرده‌اند
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!