Web Analytics Made Easy - Statcounter

 صاحب گل صالحی گفت: چرخه تولید گوشت مرغ در این شهرستان رو به تکمیل شدن است و تا هفته دولت امسال با راه اندازی تدریجی کارخانه تولید جوجه یک روزه با ظرفیت تولید ۱۶ میلیون قطعه جوجه در سال بخش بزرگی از نیاز‌های استان در این حوزه تامین می‌شود.

او گفت:۴۶ پروژه مرغداری جدید از ۲ سال اخیر تاکنون مجوز ساخت و ساز دریافت کرده‌اند که در هفته دولت امسال شاهد بهره‌برداری ۱۲ واحد جدید خواهیم بود وطرح‌های دیگر نیز بتدریج آماده راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خاش گفت: اکثر طرح‌های جدید از واحد‌های مرغداری با سرمایه گذاری شخصی ایجاد و از دولت هیچ گونه تسهیلاتی دریافت نکرده‌اند.

او گفت: با ایجاد نخستین واحد تولید تخم و جوجه و پرورش و کشتارگاه صنعتی بلدرچین استان و کشور در خاش شاهد معرفی یک برند شاخص کشوری خواهیم بود

صالحی گفت:در مجموعه تولیدی پرورش و کشتار صنعتی بلدرچین خاش زمینه ایجاد فرصت شغلی برای بیش از ۱۰۰ نفر فراهم می‌شود و مزیت مهم این واحد تولیدی این است که از شهر‌های مختلف استان و کشور مشتری دارد و روزانه و ماهانه چندین هزار تخم و جوجه و بلدرچین بالغ را به فروش می‌رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولیدمرغ قیمت مرغ گوشت سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۳۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی

 
حمید جانفدا  ان کرد: باتوجه‌به اهمیت سلامت فرآورده‌های خام دامی، یکی از وظایف مهم دامپزشکی نظارت بر تولید و عرضه بهداشتی این فرآورده‌ها است و سازمان دامپزشکی برنامه‌های مختلفی در طول سال در دست اجرا دارد تا اطمینان حاصل شود که فرآورده‌های سالم و بهداشتی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی افزود: بدین منظور در تمام ایام سال اکیپ‌های بازرسی و نظارتی بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه این فرآورده‌ها نظارت می‌نمایند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۲ کارشناسان دامپزشکی بر کشتار ۳ میلیون و ۱۷۸ هزار قطعه طیور، ۷۷ هزار و ۲۳۸ رأس گاو، ۱۳ هزار و ۳۱۸ نفر شتر و ۲۱ هزار و ۵۶۶ رأس گوسفند و بز در کشتارگاه‌های استان نظارت کردند تا گوشت سالم و بهداشتی تولید شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۳ هزار و ۳۴۷ مورد بازدید از مراکز نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌ها صورت گرفت که یک هزار و ۹۲۲ مورد غیربهداشتی کشف شد و ۶۷۲ مورد نمونه‌برداری از محصولات مشکوک منجر به معدوم‌سازی ۶۸ تن فرآورده غیربهداشتی شد و دراین‌خصوص ۱۷۷ متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۱۶ مرکز غیربهداشتی پلمب شد.

جانفدا اذعان کرد: ازآنجایی‌که یکی از معضلات مهم استان سیستان و بلوچستان عرضه دام زنده و کشتار غیرمجاز دام است که به علت عدم نظارت بر دام و گوشت عرضه شده خطر جدی شیوع بیماری‌های واگیر و خطرناک وجود دارد، از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود از خرید هرگونه گوشت دام و طیوری که در خارج از کشتارگاه کشتار شده و مراکز غیرمجاز عرضه می‌شود خودداری کنند تا سلامت خود و خانواده‌شان به خطر نیفتد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود