آقا تهرانی: می خواهند قم را با بدحجابی خراب کنند/ سقط جنین یعنی کشتن بچه شیعه / باید کمک کنیم جمعیت شیعه زیاد شود
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۴۲۳۵
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پیروزی انقلاب به گوش به فرمان بودن رهبری بود؛ مسئولی که امروز گوش به فرمان رهبری نباشد مسئول ما نیست و اگر پشتیبان ولی فقیه نباشیم محکوم به شکست هستیم.
حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی امروز 14 خردادماه در گرامیداشت سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی در حسینه ثارالله کرمان بیان کرد: بنده وقتی طلبه شدم امام را در حد اسم و اتفاقات سال 42، کاپیتولاسیون و امثال اینها میشناختیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به نوشته ایسنا، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان خاطرهای از زمان شاه افزود: آن زمان اوضاع خیلی بد بود و خفقان به حدی بود که هر کسی از خودش هم میترسید و جرات حرف زدن نداشت حال در آن زمان امام عزیز قیام کردند؛ شجاعت، مسلمانی و موحد بودن ایشان در حد بی نهایت بود.
آقاتهرانی ادامه داد: آن زمان فاصله فیزیکی میان امام و جوانان بسیار زیاد بود اما نامههای امام و پیامهای ایشان که میرسید همه شیفته ایشان میشدند به خصوص جوانان زیرا جوانان فطرتشان پاک است و دین ما بر مبنای فطرت پاک است.
وی با اشاره به اینکه انقلاب ما یک انقلاب جوان است اضافه کرد: اینکه گاهی به جوانان میدان نمیدهند بسیار اشتباه است؛ وقتی انقلاب راه افتاد ما اصلاً چیزی در مورد ولایت فقیه نمیدانستیم و امام درس خارج فقهشان را ولایت فقیه تدریس میکردند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: جوانان آن زمان به دنبال آن بودند که درس ولایت فقیه که کتاب شده بود در دروس دانشگاهی جای بگیرد. کتاب ولایت فقیه به منظور زدهشدن جوانان از امام پخش شد در دانشگاه که سبب شد میدان از دست دشمن در برود زیرا به مرور بحث ولایت فقیه میان جوانان افتاد و به فکر افتادند.
آقاتهرانی با اشاره به موضوع سقط جنین گفت: در جوانب مختلف باید کمک کنیم جمعیت شیعه زیاد شود و نباید به راحتی تصمیم سقط جنین یا همان کشتن بچه شیعه گرفته شود.
وی با بیان اینکه بزرگترین تحقیقات درباره امام الان در اسرائیل انجام میشود توضیح داد: اسلام ستیزی یکی از واقعیات دنیا است؛ در حال حاضر به این فکر افتادند که چند شهر را زودتر خراب کنند که یکی از آنها قم است و میخواهند بی حجابی و بی عفتی را زودتر در این شهرها ترویج دهند و از درون کشور بپوسد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتقادهای امام به شاه با بقیه افراد متفاوت بود اظهار کرد: مردم ما از برکت وجود امام به این نتیجه رسیدند که در دوران غیبت امام زمان (عج) به دنبال ولی فقیه بروند.
وی با تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب به گوش به فرمان بودن رهبری بود گفت: مسئولی که امروز گوش به فرمان ولی و رهبری نباشد مسئول ما نیست؛ اگر پشتیبان ولی فقیه باشیم موفق خواهیم بود در غیر این صورت محکوم به شکست هستیم.
آقا تهرانی با اشاره به زندگی امام خمینی (ره) ابراز کرد: هر بخش زندگی امام خمینی (ره) برای ما درس است؛ اینکه چگونه باور قلبی و عمیق و ایمان الهی داشت.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور ما روزبهروز در حال پیشرفت است و اینگونه نیست که امروزمان با دیروز مانند هم باشد؛ مبادا خودمان را مدیون شهدا و امام شهدا قرار بدهیم، ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
آقاتهرانی با بیان اینکه باید پای کار امام جامعه و انقلاب باشید تأکید کرد: به رهبر دل بدهید و دنبال آن باشید که چگونه رهنمودهای آقا را عملی کنید؛ آقا حرفهایی به حاج قاسم میگفت که به آقاتهرانی نمیگفت چرا چون حاج قاسم قدر ایشان را میدانست و به حرفشان عمل میکرد.
وی با اشاره به اینکه اگر قدر امام و رهبر را ندانیم خداوند این نعمت را از ما خواهد گرفت؛ حاج قاسم هم قدرشناس رهبر و امام جامعه بود که محبوب دلها و الهی شد گفت: امروز باید با آمادگی بیشتر راه انقلاب را ادامه دهیم و در این مسیر ولایت فقیه را بیشتر پشتیبانی کنیم.
شایان ذکر است این مراسم با حضور حجتالاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولیفقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقهای جنوب شرق ارتش، سردار نظری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان، نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، مهدی بازمانده رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، جمعی از دیگر مسئولین استان و اقشار مختلف مردم در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.
تماشاخانه ببینید | حرف های عجیب مدودف درباره جنگ اوکراین: سواران آخرالزمان در راهند؛ تمام امیدمان به خداست ببینید | آزمایش موفقیتآمیز موشک چندبار مصرف فیلم های دیگرمنبع: عصر ایران
کلیدواژه: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گوش به فرمان ولایت فقیه ولی فقیه آن زمان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
اولین شرط انتظار؛ معرفت است تا انسان میهمان خود را نشناسد و از خصوصیات خوب او مطلع نباشد منتظر او نخواهد شد. تنها هنگامی انسان در انتظار کسی مینشیند که او را خوب بشناسد اما اگر انسان کسی را نشناسد و بداند که آن شخص خواهد آمد برایش اهمیتی نخواهد داشت و منتظر او نخواهد ماند. در مورد انتظار امام زمان (عج) هم چنین است. کسانی که آن حضرت را نمیشناسند مانند کفار و یا اهل ادیان دیگر، هرگز انتظار او را نمیکشند اما کسانی که او را میشناسند و ارزش او را میشناسند و مقام او را میدانند منتظر او میمانند.
کسانی که امام زمان را نمیشناسند اگر چه به ظاهر مسلمان باشند چنانچه در این حال بمیرند در حال جاهلیت از دنیا رفتهاند. چنانکه پیامبر اکرم(ص) فرمود: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه؛ هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مردن جاهلیت از دنیا رفته است».
بنابراین اولین شرط انتظار، ایجاد معرفت در مورد امام زمان است و طبیعی است که هر مقدار معرفت انسان نسبت به امام زمان بیشتر باشد انسان ارزش او را بیشتر درک خواهد کرد و به عظمت او بیشتر پی خواهد برد و بیشتر تشنه وجود آن حضرت خواهد شد. در حالی که افراد جاهل و ناآگاه به ارزش آن حضرت هرگز احساس تشنگی و عطش نسبت به وجود مقدس آن حضرت نخواهند داشت و بدین جهت از زمره منتظران بیرون هستند.
البته شناخت امام زمان دو گونه است. گونه اول شناخت تاریخی وجود آن حضرت است مانند اینکه امام دوازدهم است و تاریخ ولادتش در چه سالی است و مانند آن. اما گونه دیگر شناخت امام زمان(ع)، شناخت مقام نورانیت آن حضرت است که این شناخت کار هر کسی نیست و ظرفیت و لیاقت زیادی میخواهد. و در حقیقت اصحاب خاص امام زمان(ع) کسانی هستند که آن حضرت را به مقام نورانیت شناختهاند برای آگاهی از مقام عظیم امامت رجوع به زیارت جامعه کبیره و تأمل در معانی عمیق و عجیب آن توصیه می شود. همچنین خواندن کتب معتبری که در مورد امام زمان(ع) نوشته شده است میتواند انسان را تا حدی به مقام و عظمت امام زمان(ع) آشنا سازد.
در عصر غیبت امام عصر(عج) هم طبق سفارش آن حضرت باید به مجتهد عادل جامع الشرایط که حافظ دین خداست و امور را نظام می بخشد رجوع کرد که تبعیت از چنین فردی تبعیت از امام عصر(عج) شمرده میشود. چنانکه امام عصر(عج) در یکی از توقیعات خود می فرماید: «و اما در رویدادهایی که پیش میآید، به راویان حدیث مراجعه کنید، زیرا آنها حجت بر شما هستند و من حجت خدا بر ایشان».
آن جا که رهبر معصوم وجود دارد و رهبریِ مصون از خطا و لغزش منحصر به امام است؛ از این رو پیروی کردن از مدعیان رهبری در برابر رهبری معصوم، برخلاف عقل و منطق است؛ زیرا با وجود رهبر معصوم، پیروی از رهبران غیر معصوم، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
حجتالاسلام علی الوندی، کارشناس مهدویت و پژوهشگر مؤسسه کلامی احیا در همدان اظهار کرد: نشانههایی در خصوص ایام قیام و ظهور در روایات بیان شده است، تطبیق دادن جنگ اسرائیل و غزه با روایات پیش از ظهور کار درستی نیست، چرا که ممکن است تا سالهای سال هم ظهور رخ ندهد و آن زمان ممکن است که جامعه نسبت به قضیه ظهور دلسرد شود، لذا باید بدانیم که ظهور باید مراحل خود را طی کند.
همانطور که مطابق با گفته رهبر انقلاب نزدیک بودن ظهور، نزدیک بودن زمانی نیست بلکه معنوی میباشد، یعنی اگر جامعه جهانی از لحاظ معنوی به آمادگی برسد، ظهور اتفاق میافتد.
پیرامون یک سری تطبیقات و گره زدن نشانهها به یکدیگر باید دقت کنید که علائم حتمی ظهور حضرت قائم(عج) ۵ علامت است نه بیشتر نه کمتر و سایر نشانهها و علامتها اگر اعتبار داشته باشند، نهایتاً علائم غیر حتمی میشوند لذا در این زمینه دقت داشته باشیم که خیل علائمی که برای ظهور بیان میشود و برخی نادانسته یا دانسته به آن دامن میزنند، علائم غیر حتمی است، ثانیاً تطبیقش بسیار کار دشوار و محتاطانهای است و به راحتی نمیشود هر پدیدهای را به روایاتی هر چند صحیح تطبیق داد که متأسفانه در عموم مذهبیها و عموم سرورانی که مطالعات تخصصی و دقیق در مباحث مهدویت ندارند، این موضوع به وفور به چشم میخورد.
بر اساس دکترین انقلاب و اندیشههای امام(ره) و مقام معظم رهبری، هدف انقلاب مهیاسازی مقدمات ظهور امام زمان(عج) است، لذا حتی اگر ناخواسته توجه مردم فلسطین به مهدویت هم نباشد، این دلگرمی مردم فلسطین به انقلاب اسلامی آنها را به سمت قضیه مهدویت هدایت میکند چرا که خمیر مایه و غایت انقلاب اسلامی، جریان مهدویت است.
اینجاست که جریانات فلسطین با مهدویت و ظهور و قیام حضرت حجت(عج) گره میخورد و این انقلاب اسلامی است که نقش گره را ایفا میکند. از آنجایی که اسرائیل دشمنی است که از نگرش و بینش صحیح نسبت به مباحث معرفتی و دین حق به دور است طبیعتاً نابودی آن زمینهسازی قوی برای ظهور خواهد بود. البته علاوه بر روایات همچنان که گفته شده در ابتدای سوره اسراء وعده نابودی یهودیان در آستانه ظهور و یا همراه با ظهور مهدی موعود داده شده است.
متأسفانه ما هنوز در بدیهیات گفتمانسازی جهانی مهدویت ماندهایم که یک هدف جهانی هم است، اولین وظیفه فضای نخبگانی ما این است، در شرایط ناآرامی جهانی و بریدن ملتها از نظام لیبرال، مهدویت را به گونهای در جهان ترویج دهند که جهانیان بدانند ما یک حضرت مهدی(عج) داریم، یعنی اولین گام برای پیشبرد قضیه مهدویت، شناساندن حضرت به مردم جهان است که اصلا بفهمند حضرت مهدی(عج) هست، او چه کسی است و چه شاخصههایی دارد؟ و بدانند ما در عصر غیبت قرار داریم و باید خودمان را برای ظهور آماده کنیم.
متأسفانه ما نتوانستیم پایهایترین مباحث مهدویت را در ذهن مردم جهان تثبیت کنیم، یعنی ابتدا باید گفتمانسازی وجود حضرت را در ذهن جهانیان تبیین کنیم، تا وقتی مردمان جهان اسم آن حضرت را میشنوند سؤال در ذهن آنها ایجاد شود که اصلاً حضرت مهدی کیست.
بر طبق آیات موجود در قرآن، تعبیری وجود دارد که میگوید دشمنان اسلام میخواهند نور دینی که خداوند روشن کرده است را خاموش کنند، اما اراده خدا بر این است که این نور به اتمام برسد، ولی دشمنان ممکن است که ازین قضیه خشنود نشوند و بخواهند سدسازی کنند؛ «یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ»(صف، آیه۸)؛ آنان تصمیم دارند که نور خدا را با دهانهای خود خاموش کنند، در حالی که خداوند کامل کننده نور خویش است، هرچند کافران ناخشنود باشند.
این آیه شریفه نشان میدهد که قبل از ظهور نوری وجود خواهد داشت که خداوند اراده کرده تا به نقطه تاریخی خودش برسد لذا این تعبیر بدان معنا نیست که آن جورها باید به سر حد نهایی خود برسند تا ظهور اتفاق بیفتد، درست است که ممکن است ظلم و فساد در جهان گسترش یابد، اما در کنار گسترش ظلم و فساد، نوری وجود دارد که در دالان تاریخ توأم با ظلم، رو به صعود خواهد بود. به همین سبب قبل از ظهور صلاح و خیر به نقطه صفردرصدی نخواهد رسید بلکه با تفکیک دو جبهه حق و باطل، جبهه نورانیت نیز پیوسته شدت خواهد یافت.
انقلاب اسلامی در نقطهای ظهور کرد که نظریهپردازان غربی به این نتیجه رسیده بودند که دین دیگر کارایی خود را از دست داده است و بشر نمیتواند با دین به سعادت خود برسد، اما انقلاب اسلامی این نگاه را به طور کلی عوض کرد و به مردم جهان ثابت کرد که نگاه اشتباهی به آنها القا شده است.
انقلاب اسلامی همان نوری است که در در اوج ناامیدی مردم دنیا به ظهور رسید و آن دینگرایی خالی از تحریف حول محور جمهوری اسلامی به جهان تزریق شد، ناگفته نماند مقاومتها و بیداریهایی که برای مقابله با ظلم و جور به وجود میآیند، تحت تأثیر آن نوری (انقلاب اسلامی) که در وسط قرار گرفته به وجود آمدهاند و اگر نبود این تکیهگاه معرفتی و معنوی و مقاومت پویا و زنده در میدان، مقاومتی در سطح کلان در مقابله با نظام سلطه غرب شکل نمیگرفت.
لذا مهمترین وظیفهای که میتوان برای عموم مردم بیان داشت اولاً آشنایی کامل با گفتمان انقلاب اسلامی و ثانیاً صدور انقلاب اسلامی به هرکس که در توانشان هست. شاهد این هستیم مقام معظم رهبری برخی کلیدواژهها را مورد استفاده قرار میدهند مثل آتش به اختیار، جنگ روایتها، جهاد تبیین و ...؛ اینها همه ناظر به این موضوع میتواند تعریف خاص داشته باشد و وظیفه خاصی را به دوش رهروان قرار بدهد.
منبع: ایکنا (خبرگزاری بینالمللی قرآن)