Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز؛ رئیس ناتو در پیامی توئیتری همچنین مذاکرات جمعه شب خود را با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برای تغییر نظر مخالف او با پیوستن فنلاند و سوئد به این ائتلاف، سازنده خوانده است.

جنگ اوکراین این کشورهای شمال اروپا را وادار کرده با کنار گذاشن سیاست دیرینه بی طرفی، خواستار عضویت در ناتو شوند، اما اردوغان این کشورها را به حمایت از شبه نظامیان کرد متهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استولتنبرگ با ستایش از آنکارا و تلاش هایش برای میانجی گری برای تضمین انتقال امن غلات از اوکراین هم زمان باکمبودهای جهانی در حوزه غذا، بدون توضیح دیگری افزود که قصد دارد به گفت و گو با اردوغان در این باره ادامه دهد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرده که اردوغان بر توقف آشکار حمایت این ۲ کشور از تروریسم، برداشته شدن محدودیت های فروش تسلیحات به ترکیه و آمادگی برای نشان دادن همبستگی با ممتحدان، پافشاری کرده است.

تحریم های تسلیحاتی بر ترکیه در پی حمله نظامی ۲۰۱۹ این کشور به شمال سوریه، آغاز شد.

تلاش های دیپلماتیک رئیس این ائتلاف نظامی پیشاپیش نشست مقام های بلندپایه سوئد، فنلاند و ترکیه در بروکسل مقر ناتو برای بررسی علل مخالفت آنکارا با این درخوسات و راه های برطرف کردن آن، صورت می گیرد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه جمعه شب اعلان کرده که ارودغان در گفت وگوی تلفنی با استولتنبرگ، نگرانی‌های امنیتی ترکیه را درخصوص عضویت فنلاند و سوئد در ناتو، مشروع و منطقی دانسته است.

استولتنبرگ در سفر چهارشنبه به واشنگتن گفت که در روزهای آینده با مقام‌های ارشد فنلاند، سوئد و ترکیه در بروکسل دیدار خواهد کرد تا در مورد این موضوع گفت وگو کنند.

وزارت امور خارجه فنلاند ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد که هلسینکی و استکهلم معتقدند مذاکرات اخیر با ترکیه در مورد پیوستن آن‌ها به ناتو به‌اندازه کافی سازنده بوده است و قصد دارند مذاکرات را در همین راستا ادامه دهند.

311311

کد خبر 1637990

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ناتو سوئد فنلاند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۴۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان عضویت در هیات مدیره موسسه ملل مدارکشان را تحویل بدهند

امتداد- موسسه اعتباری ملل از متقاضیان عضوریت در هیات مدیره درخواست کرد تا مدارک خود را به این موسسه تحویل دهند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد، موسسه ملل با اشاره به انتخاب و تکمیل اعضای هیأت مدیره وفق ماده۶۱اساسنامه، اعلام کرد: اسامی سهامدارانی که داوطلب عضویت در هیأت مدیره موسسه هستند، برای تایید صلاحیت به بانک مرکزی اعلام و پس از تایید، برای رای گیری به مجمع معرفی می شوند.

بر این اساس، وملل از تمامی داوطلبان عضویت درهیأت مدیره که دارای شرایط احصا شده بر اساس ماده ۶۳ اساسنامه موسسه هستند دعوت کرده است تا حداکثر به مدت ۱۰ روز کاری با همراه داشتن مدارک ذیل به اداره سهام موسسه اعتباری ملل به نشانی تهران بزرگراه شهید همت شرق، خیابان شیرازجنوبی، نبش کوچه رضوان ساختمان موسسه اعتباری ملل طبقه چهارم مراجعه کنند.

تاییدیه کتبی دارندگان حداقل ۵ درصد سهام موسسه ملل، اصل و تصاویر شناسنامه و کارت ملی و تکمیل فرم ثبت نام اعلام داوطلبی و ارائه مدارک مورد نیاز مندرج در فرم مذکور، مدارک الزم برای این ثبت نام خواهد بود.

بر این اساس، داوطلبان عضویت در هیات مدیره موسسه ملل برای آگاهی از شرایط عضویت در هیأت مدیره (مفاد ماده ۶۳ اساسنامه) می توانند به سامانه اطلاع رسانی ناشران (کدال) مراجعه کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • هشتمین مرحله قرعه‌کشی سپرده سبای بانک پارسیان برگزار شد
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • داوطلبان عضویت در هیات مدیره موسسه ملل مدارکشان را تحویل بدهند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • جمیله علم‌الهدی عضویت در هیات جذب دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت + جزئیات
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • علم الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشگاه تهران را رد کرد
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است