Web Analytics Made Easy - Statcounter

۶ سرباز سوریه در پی حملات توپخانه ارتش ترکیه به شمال شرق این کشور مجروح شدند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شبکه المیاین، ارتش ترکیه امروز (شنبه) روستای «ام الکیف» و شبکه برق «تل تمر» در حومه شمالی حسکه را با توپخانه سنگین هدف قرار داد که در نتیجه آن ۶ نفر از نیروهای ارتش سوریه مجروح شدند.

منابع محلی به شبکه المیادین گفتند که ارتش ترکیه و گروه های مسلح وفادار به آنکارا بامداد امروز (شنبه) روستای «ام الکیف» واقع در غرب منطقه تل تمر را با توپ های سنگین هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع این گلوله باران منجر به قطع برق در شهر تل تمر و خسارات مادی به منازل و اموال شهروندان شد.

وی منابع اضافه کردند که روستای «ام الکیف» و اطراف آن از ساعت چهار بامداد امروز در معرض بیش از ۱۰۰ گلوله توپ قرار گرفته است.

در همین حال وزارت خارجه روسیه نگرانی خود را از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه ابراز کرده و امیدوار است که آنکارا از اقداماتی که ممکن است به وخامت اوضاع در سوریه منجر شود خودداری کند.

منابع میدانی سوریه چند روز پیش به شبکه المیادین گفته بودند که روسیه می‌خواهد با ارسال پیام‌های هشداردهنده به ترکیه، آمادگی خود را برای جلوگیری از هرگونه عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال سوریه  و همچنین ادامه حضور نظامی در منطقه اعلام کند.

وزارت امور خارجه سوریه نیز در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش»   دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل، به ایجاد منطقه امن توسط ترکیه در داخل خاک سوریه اعتراض و تاکید کرد که این اقدام نوعی تجاوز به خاک سوریه است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه گذشته گفت که ترکیه مناطق «تل رفعت» و منبج در شمال سوریه را از وجود تروریست ها پاکسازی خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران نیز به تمایل ترکیه برای انجام عملیات نظامی در داخل خاک سوریه اعتراض کرد و گفت که هرگونه اقدام نظامی هر کشوری در خاک کشور دیگر نقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور مورد حمله است.  

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سوریه ، آسیای غربی ، ترکیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سوریه آسیای غربی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۵۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی

منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

به گزارش مشرق، در این حمله ارتش رژیم صهیونیستی یک خودروی غیر نظامی در جاده میدون در جنوب لبنان هدف قرار گرفت، دو فرمانده نیروهای فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف به شهادت رسیدند.

شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با یک فروند پهپاد، یک خودروی غیر نظامی را در البقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داده است.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو کامل سوخته است.

دیگر خبرها

  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله‌ ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد + فیلم
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • پشت‌ پرده استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل