Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روزی که به این سمت در دولت سیزدهم منصوب شده بازدید از مناطق مختلف استان را در دستور کار دارد و نقطه قوت بازدیدهای وی پیگیری مصوبات این سفرها تا حصول نتیجه است.

احمدزاده که همواره بر خدمت‌رسانی به مردم استانش تا آخرین روزی که به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد است تاکید دارد روزهای آخر اسفند سال گذشته به کاکان بویراحمد و در دو سه روز اول فروردین هم به لنده سفر کرده و این سفر مصوباتی هم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت کمتر از سه ماه حالا سازمان جهاد کشاورزی از تحقق همه وعده‌های سفر به این مناطق طی بازدید اصحاب رسانه به این مناطق خبر می‌دهد.

در شهرستان لنده، تسریع در تکمیل پروژه دشت‌بن، تعمیر پمپاژ دشت ابلش و آبرزگه مهمترین درخواست‌های مردم بودند.

در همین زمینه، سید علی معتمدی‌پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر مسئولان ارشد استان قول‌های به مردم شهرستان لنده داده بودیم که بیش از ١٢٠ متر کانال آبیاری اراضی کشاورزی با اعتبار ۱۲۵ میلیون تومان بود که ۹۰ درصد کار اکنون انجام شده است.

وی با بیان اینکه پمپ‌های پروژه دشت آبلش و آبرزگه تعمیر شده‌اند تصریح کرد: قنوات مونه، مال‌آخوند، کتج و شیتاب نیز تامین اعتبار شد و تمام قول‌های ریز و درشتی که در سفر استاندار به لنده داده بودیم عملی شدند.

در سفر به کاکان نیز درخواست اصلی مردم از استاندار و نماینده مردم در مجلس، لایه‌روبی جداول، کانال‌ها و ترمیم سرآب‌های کشاورزان بود که با شواهد موجود در این وعده نیز جهاد کشاورزی سربلند شد.

در همین زمینه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: دقایقی بعد از اتمام سفر کاری به کاکان، تحقق این وعده استاندار در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد قرار گرفت و با یک کار جهادی و با همکاری تیپ ۴۸ فتح و اداره‌کل راهداری، میزان ۶ کیلومتر از جداول و کانال‌های انتقال آب اراضی کشاورزی دهستان کاکان لایه‌روبی شد‌.

معتمدی‌پور افزود: کانال‌های انتقال آب و جداول کشاورزی روستاهای حمزه‌خانی، حسین‌خانی، عباسعلی‌خانی و دهنوی کاکان لایه‌روبی و تحویل کشاورزان شد.

متولی ارشد بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد رویکرد اصلی این سازمان را گسترش آبیاری‌های نوین دانست و یادآور شد: در این چند سال و با هدف بهره‌وری اصولی از آب، یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مناطق کاکان به آبیاری‌های تحت فشار مجهز شدند.

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که در سفر مقامات ارشد استان به کاکان از سوی مردم مطرح شد، اختلافات و تداخل اراضی کشاورزی و منابع ملی بود که با دستور استاندار، این موضوعات پیگیری و انجام شد.

حمید محمدزاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد نیز در زمینه سفر مسئولان قوه مجریه و مقننه به منطقه کاکان گفت: با لایه‌روبی از ۶ کیلومتر کانال کشاورزی، آبیاری ۱۵۰ هکتار اراضی گندم آبی با سهولت بیشتر و صرفه‌جویی در مصرف آب انجام خواهد شد.

وی، شروع به کار احداث استخر آبی چاه روستاهای حمزه خانی، منصورخانی و غضنفرخانی و همچنین تامین اعتبار جدول آبی روستای زردخونی را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی در منطقه کاکان برشمرد.

محمدزاده با اشاره به حمایت‌های متولی ارشد بخش کشاورزی استان ادامه داد: در  ۴۰ هکتار از اراضی شیبدار تل خالی کاکان باغات بادام احداث شده است.

وی با قدردانی از همراهی و همکاری تیپ ۴۸ فتح از تامین نهاده‌های دامی از جمله جو، ذرت، کنسانتره و سبوس و همچنین کود شیمایی کشاورزان کاکانی خبر داد.

با این توضیحات همه وعده‌های استاندار و نماینده‌گان مردم در مجلس در دو منطقه لنده و کاکان و در بخش کشاورزی عملیاتی و محقق شد که نشان از هماهنگی بالا و پای کار بودن مدیریت ارشد کشاورزی با تیم اجرایی استان است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس سازمان جهاد کشاورزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی لایه روبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت