Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سرمایه ایمان و قدرت رسانه‌ای بنیادی‌ترین سلاح در مبارزه با جنگ نرم دشمن است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی در مراسم پنجمین سالگرد عروج شهید شعبان نصیری ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم و دوستداران انقلاب اسلامی افزود: سردار نصیری نماد سردار جهادی و فرهنگی دوران جنگ تحمیلی و دفاع از حرم اهل بیت (ع) بود که سالگرد آن شهید مصادف با ایام سالگرد امام راحل (ره) شد و لازم است با وام گرفتن از وصیت نامه سیاسی الهی امام چند نکته مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: کسانی که با شهید شعبان نصیری آشنا بوده و در کنار این شهید کار کرده‌اند، می‌دانند که روحیه این شهید با دو خصیصه‌ای که راز پیروزی و پایداری انقلاب اسلامی کاملاً عجین شده بود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امام راحل (ره) در فرازی از وصیت‌نامه سیاسی الهی‌شان می‌فرمایند: دو اصل باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و همین دو اصل نیز باعث حفظ و بقاء انقلاب خواهد بود. اول انگیزه الهی است یعنی همان کار برای خدا کردن، زیرا کسی که برای خدا کار می‌کند خستگی ناپذیر شده و از مشکلات و موانع هراسی ندارد.
عاملی ادامه داد: کسی که برای رضای خدا کار انجام می‌دهد، دیده نشدن را بر دیده شدن ترجیح می‌دهد و، چون کارش برای رضای خدا است، بازنشستگی ندارد و همواره در مسیر جهاد شهادت پیشقدم است. وی افزود: دومین خصلتی که امام راحل (ره) به عنوان راز پیروزی انقلاب و استمرار انقلاب از آن یاد می‌کردند، تلاش برای استقرار حکومت اسلامی است و نباید لحظه‌ای تلاش برای استقرار جمهوری اسلامی کم بگذاریم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: طبق فرمایشات رهبری: انقلابی بودن ملاک نیست بلکه انقلابی ماندن مهم است؛ بنابراین امروز در پای انقلاب سلمان‌وار، با تدبیر، عقلانیت، مقاومت، جهاد، تلاش و کوشش ماندگار باید در میدان عمل صالح باشیم.
دکتر عاملی با تاکید بر چهار حوزه مهم وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل (ره) که امام به آن افتخار می‌کردند بیان داشت: شما میدانید افتخار به چه معناست؟ افتخار جایی است که از توانایی بزرگی برخورداریم.
دکتر عاملی در ادامه با اشاره به اینکه امام راحل در وصیت نامه خود تعبیر بسیار زیبایی از انقلاب کرده اند و رهبر حکیم انقلاب نیز به این بنیان توجه دارند، افزود: امام رحمه الله علی‌ها در وصیت نامه الهی سیاسی خود می‌فرمایند: «کشور جمهوری اسلامی ایران، کشور حضرت بقیه الله الاعظم (عج) است»؛ بنابراین وقتی امام این کشور را متعلق به امام عصر می‌دانند، اگر کسی در راه این کشور آبرویش هم برود یا متحمل سختی‌هایی هم بشود، ارزشش را دارد و ماجور الهی است.
وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی به عنوان فرزند و جان عزیز ما در جایگاه رفیعی قرار دارد بیان داشت: امام رحمه الله علیه وصیت نامه خود را با حدیث ثقلین آغاز می‌کند و پیروی از قرآن کریم و مکتب اهل بیت علیه السلام و بزرگترین افتخار خود می‌دانست و در عین حال بر وحدت همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی تاکید می‌کرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امام در دومین افتخار خود به حضور بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و کلان در صحنه‌های فرهنگی و احتماعی را مورد تاکید قرار داده‌اند افزود: امام خمینی (ره) به زنان و بانوانی که در جبهه مبارزه با ظالم و مبارزه با طاغوت پیشتاز هستند را بعنوان یک شاخص قابل افتخار دانسته‌اند. امام راحل دومین افتخار را از جانب زنان و بانوان مؤمنه و پاک سیرت مانند همسر شهدا مثل همسر شهید نصیری می‌دانند.
عاملی با بیان اینکه سختترین کار، زندگی کردن در دوره فتنه‌های رنگارنگی است که در پیرامون خودمان مشاهده می‌کنیم تأکید کرد: افتخار می‌کنیم که با وجود همه این فتنه‌ها در مقابل ابر طاغوت آمریکا و به تعبیر امام راحل (ره) جلوی نظام صهیونیسم ایستاده‌ایم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سومین افتخاری که امام خمینی (ره) بیان می‌کنند را مبارزه با دولت طاغوتی و خبیثی مانند آمریکا عنوان کرد و افزود: دایره بسیاری از کشتار‌های جمعی در جهان مربوط به دولت‌های طاغوتی مانند آمریکا و دولت‌های اروپایی است.
وی ادامه داد: با وجود این جنایت ها، می‌بینیم که نظام جنایتکار صهیونیستی به هولوکاست استناد دارد. مسئله این است که هولوکاست به تنهایی مدنظر نیست حتی با فرض اینکه هولوکاست وجود داشته باشد، اما کشتار‌های دسته جمعی بزرگی در تاریخ توسط نظام طاغوت صورت گرفته و وقتی نظام و حکومتی مسیر معکوس حرکت طاغوت را طی می‌کند فتنه‌های بزرگی برایش ایجاد می‌کنند که جنگ، راحتترین شکل آن است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه سلاح قدرتمند مبارزه در جنگ نرم، سرمایه ایمان است بیان داشت: سرمایه ایمان ممکن است با هیجانی بیاید، اما اگر تبدیل به معرفت و عرفان و ایمان عمیق نشود قدرت بازدارندگی ایجاد نمی‌کند. خوشبختانه در یک نسل این قدرت ایمان و بازدارندگی به وجود آمده و سرمایه دینی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران نیز قدرتمند شده است، اما باید توجه داشت هر جا که سرمایه دینی ضعیف شود به تبع آن سرمایه اجتماعی نیز ضعیف می‌شود.
وی در ادامه به افتخار چهارمی که امام مورد تاکید قرار داده و می‌فرمایند: «ما افتخار می‌کنیم که در شرایطی مبارزه می‌کنیم که رسانه‌های طاغوت بر جهان حکومت دارند و دائما بر علیه ما تحرک‌های دشمنانه دارند» اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها، حوزه استعمار فرهنگی و حوزه قدرت نرم از جمله ابزار‌های دشمن در مقابل ماست. امروز به لطف خدای متعال قدرت نظامی کشور جرأت را از دشمن گرفته و ما در قدرت سخت توانسته‌ایم قدرت بازدارندگی ایجاد کنیم و اجازه تعرض به حریم کشور را ندهیم.
دکتر عاملی با اشاره به اینکه 13 سال پیاپی است که رهبر معظم انقلاب، سال‌ها را سال اقتصادی نامگذاری میکنند افزود: تأکید رهبری حکیم انقلاب به این جهت است که ایشان به متوسط توان ملی توجه دارند و در این مرحله اولین مورد سبد غذایی مردم است.
وی ادامه داد: هشدار‌هایی که در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس مورد تاکید قرار گرفت، موضوع امنیت غذایی است؛ چرا که امنیت غذایی یعنی سفره غذای ما محصور استقلال اقتصادی می‌شود نه اینکه حوزه وابستگی ما را تشکیل دهد.
دکتر عاملی با اشاره به ولایتمداری شهید نصیری تأکید کرد: این کلمات در بیان گفته می‌شود، اما در صحنه عمل مشکل است و ما در صحنه عمل، بخشی از صحبت‌های رهبری را گوش داده، اما به بسیاری از آن توجهی نداریم و آیه شریفه «یا ای‌ها الذین آمنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم» یعنی اینکه امروز، ولی امر و رهبر معظم انقلاب را حمایت کرده و بتوانیم مسیر را دیده و طبق آن حرکت کنیم نه اینکه فقط حرف‌هایشان را تکرار کنیم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جنگ فرهنگی دشمن منابع و مؤلفه‌های زیادی می‌خواهد، بنیادی‌ترین آن ایمان به خداست، ولی ابزار‌های دیگری ازجمله قدرت رسانه‌ای نیز لازم است تا با قدرت رسانه و قدرت بازنمایی در ادبیات بتوانیم در صحنه سینما و فیلم‌های پلیدی مانند عنکبوت که فقط از بی غیرتی تهیه کننده و کارگردان و بازیگر برمی‌آید بازنمایی دیگری از صحنه بزرگ زیبایی‌های آستان مقدس امام رئوف داشته باشد را خنثی کنیم.
دکتر عاملی با اشاره به ولایتمداری شهید نصیری تأکید کرد: این کلمات در بیان گفته می‌شود، اما در صحنه عمل مشکل است و ما در صحنه عمل، بخشی از صحبت‌های رهبری را گوش داده، اما به بسیاری از آن توجهی نداریم و آیه شریفه «یا ای‌ها الذین آمنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم» یعنی اینکه امروز، ولی امر و رهبر معظم انقلاب را حمایت کرده و بتوانیم مسیر را دیده و طبق آن حرکت کنیم نه اینکه فقط حرف‌هایشان را تکرار کنیم.
وی تصریح کرد: اینکه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در سالگرد امام راحل فرمودند «مکتب امام خمینی مکتب عقلانیت و معنویت توأمان همراه با عدالت گرایی است» یعنی باید این مکتب را دنبال کرد و مسیر عقلانیت و معنویت را تکرار و دنبال کرد.
دکتر عاملی با بیان اینکه باید توجه داشت که جنگ فرهنگی دشمن منابع و مؤلفه‌های زیادی می‌خواهد عنوان کرد: بنیادی‌ترین آن ایمان به خداست، ولی ابزار‌های دیگری ازجمله قدرت رسانه‌ای نیز لازم است تا با قدرت رسانه و قدرت بازنمایی در ادبیات بتوانیم در صحنه سینما و فیلم‌های پلیدی مانند عنکبوت که فقط از بی غیرتی تهیه کننده و کارگردان و بازیگر برمی‌آید بازنمایی دیگری از صحنه بزرگ زیبایی‌های آستان مقدس امام رئوف داشته باشد را خنثی کنیم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: در جنگ رسانه‌ای به سینمای قدرتمند و موسیقی فاخر نیاز داریم تا بتواند مقاومت این صحنه را تقویت کند و آنچه که باید بشناسیم این است که ما هنوز آن شناختی که از مولفه‌های بازدارندگی در جنگ نظامی داریم را در شناخت جنگ فرهنگی نداریم، ولی دشمن ما را مرتبا مهندسی فرهنگی می‌کند و حتی بازخورد‌های ما را نیز برای ضعیف کردن ایمان‌های ضعیفتر به کار می‌برد.
وی در پایان با تأکید بر اینکه باید در عمل وعکس العمل بازی دشمن را بشناسیم بیان داشت: امروز ما در قبال همه مردم ایران مسئولیت داریم و به قول سردار سلیمانی در صحنه کشور همه فرزندان ما هستند حتی آن دختر کم حجاب نیز فرزند ماست و باید با دلسوزی، حرمت گذاشتن و توجه کردن نسبت به همه آحاد مردم و همه اقوام ایرانی و البته نسبت به جبهه بزرگتر یعنی مقاومت اسلامی در عراق، افغانستان، یمن و سراسر دنیا را مد نظر داشته باشیم و ما اطمینان داریم که این وعده الهی است که ان الارض یرث‌ها عبادی الصالحون

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جنگ نرم دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی انقلاب اسلامی ما در صحنه عمل قدرت رسانه ای دکتر عاملی سرمایه ایمان بنیادی ترین وصیت نامه امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی و سیاسی امروز نماز جمعه ساوه اظهار کرد: توصیه دین توجه ویژه به مقوله کار، کارگری و تولید است و چنانچه ملتی بخواهد استقلال سیاسی خود را در مقابل سلطه گران عالم حفظ کند باید پایه‌های اقتصادی کشور خود را محکم کند و تحقق این مهم، مهارت آموزی است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: امروزه بزرگترین راه حمایت از کار و کارگری، مصرف کردن کالای داخلی، افزایش کیفیت کالا و ممنوعیت واردات کالاهای خارجی است.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به موضوع فلسطین گفت: بدون شک اکنون موضوع فلسطین دچار تحولات زیادی شده که پیش از این سابقه نداشته است، این اتفاق در حالی رقم خورده که فلسطینی‌ها در زمینه رسانه، فناوری اطلاعات و حتی در امور روزمره خود دچار محدودیت هستند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مهم رهبری در مورد مسئله حجاب اظهار کرد: در مسئله حجاب، دخالت بیگانگان، واضح و آشکار بود، هرچند عده‌ای هم در داخل کشور، تأثیرگذار بودند.

امام جمعه ساوه در خصوص وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق، اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است همچنین مسأله قدرت، جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زد و مسأله شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار و مسأله تشجیع و قوت قلب مسلمانانی است که اسیر حکام بی‌لیاقت و دنیازده هستند.

امام جمعه ساوه افزود: اهمیت و تعیین‌کننده‌بودن رسانه در دنیای امروز، انکارناپذیر است و در بیانات رهبر انقلاب نیز فراوان به موضوع رسانه پرداخته شده است.

وی گفت: اکنون در دنیا، درگیری و چالش‌های رسانه‌ای مشهود است و بیش از آنچه موشک، پهپاد، هواپیما و ابزارهای جنگی تأثیر بگذارند در عقب راندن دشمن، رسانه‌ها نقش برجسته و بی بدیلی دارند.

کد خبر 6089128

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • «امیدآفرینی» بهترین اسلحه برای مبارزه در جنگ ترکیبی دشمن است
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست