Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمالی با بیان اینکه ابعاد مکتب امام خمینی (ره) به سه بخش؛ عقلانیت، عدالت و معنویت تقسیم می‌شود، گفت: در بحث عقلانیت، مبارزه امام یک حرکت هیجانی نبود یک حرکت کاملا منطقی و عقلانی بود یعنی حضرت امام در دهه ششم از عمر با برکت خودشان بحث حکومت را مطرح فرمودند و در کمال عقلانیت مبارزه را شروع کردند و به پیروزی رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید کمالی، تحلیلگر مسائل سیاسی هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز اظهار کرد: اگر بخواهیم شخصیت امام راحل در بستر تاریخ تشیع بررسی بکنیم شخصیتی اندیشمند، فیلسوف، عارف، حکیم و اولین حکیمی است که فرصت حکومت را در غیبت کبری به دست آورده فقهای در گذشته، فرصت ظهور و بروز اندیشه سیاسی و حکومت اسلامی را نداشتند، شخصیت امام بسیار قوی و مستحکم در برابر سختی ها، صراحت در بیان، صداقت در گفتار، ایمان و توکل به خدا در رفتار و گفتار که می‌توانیم به آن اشاره کنیم.

تحلیلگر مسائل سیاسی هرمزگان عنوان کرد: مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ در حرم امام راحل در خصوص عظمت انقلاب و  امام راحل این موضوع را بیان فرمودند که امام رهبر بزرگترین انقلاب در طول تاریخ بود و به دو مورد اشاره فرمودند، چرا می گوییم بزرگترین انقلاب؟ در تاریخ انقلاب ها از همه انقلاب ها معروف تر انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب شوروی است این دو انقلاب به وسیله مردم پیروز شدند؛ اما بعد از آنکه انقلاب پیروز شد مردم هیچ کاره و کنار زده شدند، نتیجه اینکه این دو انقلاب به سرعت از مسیر مردمی اولیه خودشان منحرف شدند.

کمالی ادامه داد: در فرانسه بعد از ۱۲ یا ۱۳ سال از انقلاب مجدداً کشور فرانسه سلطنتی شد و ناپلئون سر کار آمد و تاج سلطنت گذاشت بعد هم برکنار شد و همان خانواده‌ای که انقلاب فرانسه بر علیه آنها یعنی خانواده بوربون ها بود باز گشتند و اداره امور فرانسه را به عهده گرفتند؛ در شوروی به ۱۲ سال هم نرسید بعد از چند سال کوتاه، استالین و جانشینان شان آنچنان استبدادی و دیکتاتوری را بر کشور شوروی اعمال کردند که سلطنت های قبل از آنها این استبداد را ندیده بودند باز هم مردم هیچ کاره بودند و هیچ کار شدند.

مبارزه امام(ره) یک حرکت هیجانی نبود یک حرکت کاملا منطقی و عقلانی بود

وی با بیان اینکه ابعاد مکتب امام خمینی (ره) به سه بخش؛ عقلانیت، عدالت و معنویت تقسیم می‌شود، گفت:  در بحث عقلانیت، مبارزه امام یک حرکت هیجانی نبود یک حرکت کاملا منطقی و عقلانی بود یعنی حضرت امام در دهه ششم از عمر با برکت خودشان بحث حکومت را مطرح فرمودند و در کمال عقلانیت مبارزه را شروع کردند و به پیروزی رسیدند، در بحث معنویت امام راحل یک شخصیت دینی عارف و مجاهد در روز و زاهد شب زنده دار است، یک فیلسوف به تمام معنا و به لحاظ معنوی به جای رسیده که جز خداوند را نمی بیند و جز برای رضای خداوند حرف نمی‌زند و تصمیم گیری نمی کند.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان مطرح کرذ: در بحث عدالت تکرار و توصیه و تکیه انقلاب بر ضعفا است همیشه حضرت امام (ره)این موضوع را تکرار می فرمودند اصرار می‌کردند به مسئولین برای رسیدگی به طبقه محرومین جامعه و تکرار تعابیری مثل پابرهنگان کوخ نشینان به صورت مکرر در بیانات امام راحل بود. پرهیز از اشرافی گری اصرار به انتخاب مسئولین از بین مردم پابرهنه نه از بین ثروتمندان و کاخ نشینان که این هم از عدالت حضرت امام(ره) بود.

کمالی با اشاره به اصول و شاخص ها و ویژگی های مکتب امام راحل، تصریح کرد: اصل اول اسلام ناب محمدی؛ اسلامی که برگرفته از کتاب و سنت است که با اسلام های افراطی و اسلام امریکایی و اسلام داعشی فرق دارد، اصل دوم مبنای سیاست ورزی توحیدی: یعنی دیدن خداوند و ندیدن غیر خدا و به وعده خداوند اعتماد داشته باشد و به غیر خدا نگاه نمی کند.

امام خمینی(ره) مردم باور بود

وی افزود: امام راحل بر چه اساسی گفت که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند بر اساس همین نظام توحیدی بود بر اساس همین مبنا بود که همیشه مظلوم پیروز هست و باطل همیشه رفتنی است و حق پیروز است اگر جایی حق شکست می‌خورد از ضعف خودش است نه از قدرت باطل است همین نگاهم حضرت آقا در طول ۳۲ سال گذشته دنبال کردند.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان اظهار کرد: اصل بعدی اصل مردم باوری: حضرت امام به مردم ایمان داشتند و انقلاب شروع مبارزه با استکبار را بر اساس پایه مردمی بنا نهادند می‌بینیم که خبرنگار از حضرت امام سوال می‌کند که شما با چه پشتوانه می‌خواهید مبارزه کنید، سربازهای شما چه کسانی هستند ؟! حضرت امام پاسخ می‌دهد که سرباز های من در گهواره ها هستند این موضوع در سال ۱۳۴۲ است و می بینم که در سال ۱۳۵۷ توسط همان سربازانی که در گهواره بودن در پیروزی نظام و انقلاب نقش دارند و اینها به عنوان پشتوانه انقلاب اسلامی هستند، تکیه امام تکیه مردمی بود و مردم باور بود.

امام خمینی(ره) انقلاب جهانی را بنا کردند

کمالی تصریح کرد: اصل بعدی اصل جهانی بودن هست، حضرت امام مخاطب قرار دادن کل بشریت مدنظرش بود و بر همین اساس است که بحث قدس شریف را مطرح کردند و بحث دفاع از مظلوم در تمام دنیا رو مطرح فرمودند حالا بعضی ها روی این موضوع خورده می گرفتند و حضرت امام در این خصوص می‌گوید امریکایی‌ها منافع ملی‌شان را در کل دنیا تعریف می‌کنند امریکا ۱۵ هزار کیلومتر لشکرکشی میکند میاید حمله میکنه به ویتنام اما جامعه امریکا پذیرش این موضوع را دارد و می بیند که ۷۰ سال پیش در جنگ ویتنام ۵۸ هزار امریکایی کشته میشه اما جامعه امریکایی می‌پذیرد چرا که امنیت ملی امریکا در کل دنیا تعریف نشده و حضرت امام هم انقلاب را جهانی تعریف کرده بود.

وی مطرج کرد: اصل بعدی اصل دشمن‌شناسی: امام نسبت به شناخت دشمن یک نگاه ویژه داشت و ابایی هم نداشت از موضع گیری در مقابل دشمن، از روز اول هم امریکا و اسرائیل را به عنوان دشمن معرفی کرد و تاکیدش هم همین بود که از دشمن فریب نخورید.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان عنوان کرد: یکی دیگر از اصول خیلی مهم بحث استقلال بود که حضرت امام راحل موضوع را مطرح فرمودند و خیلی هم تاکید داشت روی استقلال، شعار معروف استقلال آزادی جمهوری اسلامی ایران نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، این به این معنی نیست که ما باید ارتباط با شرق و غرب از بین ببریم منظور از حضرت امام این بود که ما به سمت شرق و به سمت غرب به لحاظ ایدئولوژی غش نکنیم و استقلال خودمان را حفظ کنید در دولت آقای روحانی می رفت به سمت عدم استقلال و تشکیک ایجاد می‌کردند و با اسم رمز جهانی شدن می خواستند این استقلال را کمرنگ کنند.

عده ای در داخل و خارج به دنبال تحریف خط فکری امام راحل هستند

کمالی ادامه داد: عده ای در داخل و خارج که خط فکری و گفتمان امام را در تضاد با منافع خود می‌دیدند به دنبال تحریف خط فکری امام راحل افتادند و شروع کردن به عبور به لحاظ سیاسی از حضرت امام کردند که در دولت اصلاحات بیشتر نمود پیدا کرد که مقام معظم رهبری در مقابل این ها ایستاد و سال ۷۸ را به عنوان سال امام خمینی به نام گذاری برای معرفی مکتب امام خمینی ره و برای اینکه دیگران نتوانند که خط امام را تحریف می‌کنند

وی افزود: درست تحریف را از کسانی شروع کردند که اینها یک روزی در مبارزه بودند و یک روزی کنار امام بودند مثلاً نخست وزیر امام را به عنوان منتقد جمهوری اسلامی مطرح می‌کنند آقای میرحسین موسوی به عنوان کسی که یک تصویر وارونه از خط فکری امام در واقع به نمایش می گذارد و بعضی ها تحریف تاریخی انجام دادند مثلاً با خاطره سازی و خاطره گویی با محوریت خاطرات هاشمی به عنوان بخشی ازسناریوی تحریف، خاطراتی را از امام باز نشر می دادند که در ابن راستا امثال آقای دهباشی هم کمک می کردند در بحث تحریف یک تحریف گفتمانی هم داریم و لیبرال ها بیشتر این موضوع را مطرح می‌کنند این موضوع رو برای اینکه اینها اسم امام را می‌خواهند اما خط فکری و مکتب امام را نمی خواهند.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان  تصریح کرد: کسانی هستند که در بیت امام و اینها می خواهند از این روابط ژنتیکی برای مطرح کردن خود در محافل سیاسی استفاده می‌کنند و از نام امام می خوام که استفاده کنند در محافل سیاسی اما فکر امام را تحریف می‌کنند.

کمالی خاطر نشان کرد: ما برای جلوگیری از تعریف سخت اما باید نسل جدید را نسبت به افکار امام و مکتب ایشان آگاه و در این زمینه روشنگری کنیم، در این خصوص می توانیم به صحیفه امام که افکار و مکتب ایشان در آن نهفته است مراجعه کنیم. تفکر و مکتب و خط فکری امام راحل و رهبر معظم انقلاب در یک راستا و منطبق بر هم است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان مطرح فرمودند امام خمینی مکتب امام حضرت امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شکست توطئه‌های جدید دشمن علیه ملت ایران اظهار کرد: یاس و نومیدی که شامل حال دشمنان شده آن‌ها را از این مسیر باز نداشته و آنان اکنون در حال اندیشیدن تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و بنابراین باید بسیار هوشیارانه عمل ودائما آنان را رصد کنیم.

به گزراش باشگاه خبرنگارن، او افزود: طی چهل و پنج سال عمر انقلاب اسلامی شیطان بزرگ و پیروان او دائما در سیاست‌های خود علیه جمهوری اسلامی شکست می‌خورند، اما باز هم اقدام به توطئه گری می‌کنند.

مصباحی مقدم متذکر شد: یکی از مسائلی که باید بسیار به آن اهتمام داشته باشیم تربیت کودکان و نوجوانان است تا نسل جدید تحت تاثیر القائات دشمنان قرار نگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این امر نیازمند آموزش و استفاده از استراتژی دشمن شناسی است بنابراین ضمن ناامید کردن دشمن در عرصه‌های مختلف باید همواره مراقب باشیم تا به واسطه آنان از روزنه‌های دیگر گزیده نشویم.

عباسی: جنگ هراسی یک عملیات روانی است

همچنین علیرضا عباسی با اشاره به عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونسیتی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق تاکید کرد: عده‌ای در داخل همیشه به دنبال ایجاد هراس هستند به گونه‌ای که حتی حاضرند تا از پاسخ به حق ایران جلوگیری کنند؛ این درحالی است که وقتی رژیم صهیونسیتی کنسولگری ما که خاک ما حساب می‌شد را مورد تعرض قرار داد، باید به آن پاسخ داده می‌شد، اما برخی اقتصاد کشور را به این موضوعات متصل و به گونه‌ای مطرح می‌کردند که اگر اتفاق بیفتد حتماً تبعات اقتصادی تبعات خواهد داشت.

وی در گفتگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه هدف کسانی که به دنبال جنگ هراسی و القای این فضا بر اقتصاد کشور هستند، درگیر کردن مردم است، گفت: وعده صادق نشان داد که بر خلاف آنچه آن‌ها انتظار داشتند، اتفاق نیفتاد و حتی جنگ روانی یا انتظارات روانی که مردم از چنین اتفاقاتی داشتند و خوف و رجایی که در حمله کردن و نکردن هست و همیشه روی اقتصاد ما تاثیر می‌گذارد، اینجا یک بار برای همیشه تمام شد و بعد از این چنین اتفاقاتی نخواهد افتاد؛ ثابت شد که جنگ هراسی در اقتصاد ایران یک عملیات روانی پوچ است.

این نماینده مجلس افزود: ما انتظار داریم که حتی عملیاتی که ایران انجام داد اثرات مثبتی روی اقتصاد کشور داشته باشد و شوک‌هایی که هر از گاهی برخی روی اقتصاد کشور وارد می‌کردند، ان شاءالله تمام شود و بعد از این ثبات در اقتصاد کشور ایجاد شود. دو گروه در داخل کشور حضور دارند که برای رسیدن به منافع خود تلاش می‌کنند تا جنگ هراسی را به جامه القا کنند؛ گروهی که می‌خواهند مطامع سیاسی خود را پیش ببرند و دولت‌هایی بودند که دوگانه سازش - مذاکره را مطرح می‌کردند و گروهی که به دنبال مطامع اقتصادی هستند؛ اما وعده صادق خط بطلانی روی این مباحث کشید.

عباسی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پیام پوچ بودن تاثیر جنگ هراسی بر اقتصاد ایران در داخل منتقل شده است؟ عنوان کرد: ممکن است در کوتاه مدت و طی یکی دو هفته پیش رو فضای اقتصاد کشور این پیام را دریافت نکند، اما حتماً این پیام را دریافت خواهد کرد و نتیجه آن ثبات در اقتصاد کشور و کاهش انتظارات روانی در حوزه تورم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • علت چرخش مچ پا چیست؟
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • آرتتا: ما نمی‌توانیم منچسترسیتی را کنترل کنیم
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • تمرینات ورزشی برای مچ پا
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود