Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی با اشاره به عظمت علم امام خمینی (ره) در همه مباحث گفت: هرچه بیشتر در فقه و اصول مطالعه شود بیشتر به عظمت علمی امام راحل پی برده می‌شود.

 رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت:حضرت امام بدلیل فهم دقیقی که از دین داشت برای بنیان نظام‌اسلامی ایران تلاش کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضرت امام دارای ویژگی‌هایی بود که باعث شد متمایز باشد و پیروز شود که مهمترین آن‌ها تعبد و اعراض از دنیا البته نه به این معنا که از زندگی کردن و به فکر زندگی بودن اعراض کند که این خود خلاف شرع است بلکه به این معنی که دنیا را بی‌ارزش می‌دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله لنکرانی گفت: تعبد امام راحل مختص زمان پیری ایشان نبود بلکه از اوایل جوانی پایبند بر تعبد بود به طوریکه در جمع گناه و غیبت شرکت نمی‌کرد و به نقل از دامادشان که اوایل انقلاب می‌گفت؛ هفتاد سال است نماز شب ایشان ترک نشده، که این نشان‌دهنده تعبد فوق‌العاده است.

 رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: جا دارد حوزه و نظام اسلامی این شخصیت عظیم را بیشتر بشناسند و همگان را به مطالعه بیشتر و عمیق‌تر در سیره و روش زندگی حضرت امام دعوت کنند.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: امام راحل به شدت اهل مراعات و رعایت بود و متعبد به احکام دین بود و ما باید اعراض از دنیا و تعبد را از ایشان بیاموزیم چرا که این دو ویژگی به همراه استعداد و نبوغی که خداوند متعال به ایشان عطا کرده بود باعث عظمت و پیروزی امام راحل شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه گفت: امام به این باور داشت که باید برای خدا قیام کرد و حرف زد و وضعیت به گونه‌ای بود که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که امام راحل پیروز شود و همین اخلاص و شجاعت ایشان بود که موجب پیروزی حق بر باطل شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این لطف و عنایت ویژه خدا به شیعه و اسلام و حوزه‌های علمیه بود که امام به هدف خود که همان به وجود آمدن حکومت اسلامی و نابودی ظلم در جامعه بود برسد، باید بیاندیشیم که چه طور به این مقام عظیم رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه قم امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ حوزه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) آبادان، حوزه علمیه کوثر خرمشهر و حوزه علمیه فاطمیه اروندکنار از بین داوطلبان دارای شرایط در سطح ۲ (ویژه داوطلبین با مدرک دیپلم) و ۳ رشته مشاوره خانواده (ویژه طلاب دارای مدرک سطح ۲) طلبه می‌پذیرند.
علاقمندان برای ثبت نام می‌توانند تا ۱۵ تیرماه به سامانه paziresh.whc.ir مراجعه کنند.
همچنین و شماره ۰۹۳۶۷۹۲۴۵۲۴ در دسترس علاقمندان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است