Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:23:43 GMT

نقش موثر صنایع استان در کاهش مصرف برق

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۳۲۴۴

نقش موثر صنایع استان در کاهش مصرف برق

علی جم با اشاره به آغاز طرح‌های مدیریت مصرف از نیمه خرداد و تلاش صنایع و کشاورزان در این طرح، گفت: صنایع استان با بیشترین توان مصرف نقش بسزایی در کاهش بار خواهند داشت و پس از اتمام دوره حتی در صورت تجاوز از دیماند با آن‌ها همکاری خواهد شد.

او با ابراز امیدواری از اینکه مدیریت بار با مشارکت و هماهنگی وزارت صمت به خوبی انجام و خللی در استمرار انرژی الکتریکی رخ ندهد، گفت: در حال حاضر تمامی مشترکین دیماندی و کشاورزی دارای کنتور هوشمند بوده که ۷۲ درصد بار مشترکین رویت پذیر قابلیت کنترل پذیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با اشاره به بهره مندی کشاورزان از برق رایگان در صورت خاموشی چاه در ساعات پیک بار روز، همکاری بخش‌های اداری استان به صورت جدی را خواستار شد.

جم گفت: دستگاه‌های اداری باید حتما در ساعات اداری ۳۰ درصد و غیر اداری ۶۰ درصد نسبت به پارسال کاهش مصرف را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد یادآور شد: رخداد پیک بار سال گذشته با مدیریت پیک بار ۹۹۲ مگاوات و نیاز آن هزار و ۱۶۹ مگاوات بوده که امسال پیش بینی می‌شود این رقم به هزار و ۲۳۵ مگاوات برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برق رسانی پیک مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سخنگوی آبفای استان تهران گفت: امسال با توجه به شرایط کم بارشی‌ها و کمبود منابع آب‌های سطحی، دستگاه‌های اجرایی، براساس قانون مصوب، باید ۲۵ درصد مصرف را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهش دهند.

آقای بخشی افزود: با اداره‌های دولتی توافق‌هایی شده و مدیران روابط عمومی موظف شدند ضمن انتقال این پیام به دستگاه‌های اجرایی، مصرف آب را در اداره‌ها مدیریت کنند.

سخنگوی آبفای استان تهران گفت:اداره‌ها برای کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب در مقایسه با سال گذشته که در قبوض مشخص است، باید از هدر رفت و اتلاف آب در شبکه جلوگیری و مصرف آب در حوزه‌های خدماتی و نظارتی و آبدارخانه‌ها و رستوران‌ها را کنترل کنند

آقای بخشی افزود: همچنین باید سامانه‌های تاسیساتی و سرمایشی اداره‌ها بررسی و اگر ایرادی وجود دارد ایراد برطرف شود تا با مدیریت فنی از هدر رفت و نشت آب جلوگیری شود.

سخنگوی آبفای استان تهران گفت: اگر ۱۰ درصد در مصرف آب در تهران صرفه جویی شود، حدود ۱۲۰ میلیون متر مکعب می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد