Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:19:20 GMT

همدان به عنوان کانون غبارخیز معرفی شده است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۴۲۹۱

همدان به عنوان کانون غبارخیز معرفی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی فرزاد دوشنبه در کارگروه مقابله با آلودگی هوا در سالن شهدای استانداری همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد و تبریک روز جهانی محیط زیست، افزود: قبل از هر چیز مشکل و چالش اصلی در آلودگی هوا منشأ داخلی نیست و خارجی است، البته مصرف بی رویه آب و خشکاندن رودخانه‌ها که به طبع آن بسیاری از مزارع از بین رفته مؤثر هستند اما تأثیر زیادی ندارد و عامل اصلی ریزگردها با منشأ خارجی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: هیچ گاه همدان به این شدت آلوده نبوده است، البته از قدیم، باد و طوفان بوده است، ولی حجم بالا وجود نداشته است.

استاندار همدان با بیان اینکه هم صدایی و ساز و کار دیپلماتیک ما و دولت، همچنین استان‌های همجواری که از این موضوع رنج می‌برند، چرا که مخاطرات جانی برای انسان‌ها دارد، گفت: از زمان صدام در عراق ریز گردها را در ایران داشته‌ایم و تحت عنوان سدسازی همه آب‌ها را خشکاند و بیابانی درست کرد که منشأ گرد و غبار شد.

قاسمی فرزاد یادآور شد: نظام‌های بین المللی و اقدامات مردمی باید علیه ریزگردها و پدیده گرد و غبار هماهنگ و یک صدا باشند.

وی گفت: ریزگردها پوشش‌های گیاهی را از بین برده و برگ‌ها را دچار مخاطره کرده، و در نیمه خرداد برگ‌ها به سمت پژمردگی رفته‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: منشأ خارجی ریزگردها باید یک اقدام جهانی صورت گیرد و در خصوص مسائل داخلی باید چند اقدام اساسی صورت گیرد.

قاسمی فرزاد در ادامه صحبتهای خود تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و سازمانها باید به کمک هم بیایند و از یک دستگاه نمی‌توان انتظار داشت، جهاد باید نسبت به پوشش گیاهی متناسب با اقلیم همدان اقدام کند.

وی افزود: در مناطق شور و نیمه شور کاشت درخت پسته بسیار مؤثر است که باید بررسی شود و در همدان نیز کاشت شود؛ این پسته بسیار کم آب و سازگار، بسیار بهره وری دارد و در آمدزایی و جنبه صادرات دارد، گل محمدی نیز گیاهی بسیار سودمند است که می‌تواند با آب باران کشت شود.

این مسئول یادآور شد: هر مقدار زمین‌های خشک را محصولات کشاورزی کاشت کنیم در استقامت پوشش گیاهی و خاک منطقه قدم برداشته‌ایم.

قاسمی فرزاد بهره برداری غلط از منابع طبیعی ایران را دچار چالش کرده است و در هیچ جای دنیا به این شدت کمر به از بین بردن طبیعت نزده‌اند.

وی با بیان اینکه همه در برابر محیط زیست مسئولیم و وظیفه یک ارگان و سازمان نیست، اضافه کرد: دستگاه دیپلماسی بدون شک در برابر اقدامات ساختارشکنانه سایر کشورها می‌ایستد.

استاندار همدان ادامه داد: در مورد چرای عشایر نیز متناسب با سهم پروانه صادر شده دام را وارد می‌کنند، تا از آسیب به پوشش گیاهی جلوگیری شود.

قاسمی فرزاد در ادامه افزود: صمت باید اقدامات لازم و مقابله‌ای معادن در دامنه الوند را انجام دهد و اقدامات آگاهی بخش باید صورت گیرد.

کد خبر 5507542

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا قاسمی فرزاد همدان آلودگی هوا بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی کرمانشاه قیام 15 خرداد ساختمان متروپل امام خمینی ره دهه کرامت خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اجتماع سلام فرمانده مراسم ارتحال امام خمینی ره تبریز گناوه قاسمی فرزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه این بازدید گفت : تولیدکنندگان فعال در بخش بسته بندی محصولات کشاورزی ، باید برای به روز کردن نوع خدمات خود تلاش کنند.

شهرزاد افزود: بسته بندی میوه از موضوعات مورد توجه در کشور چین، و یکی از مشکلات ما در کشور ، بویژه در هرمزگان است که به شدت به آن روبرو هستیم.

وی گفت : واحدهای صنعتی فعال استان در زمینه تولید سبدهای بسته بندی، توانمندی ارائه این شکل و نوع از بسته بندی را در هرمزگان دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: از شیوه حمل و نقل ویژه میوه و تره بار این محل بازدید شد و می توانیم این روش را به عنوان یک الگو در استان اجرا کنیم.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در این بازدید گفت: واحدهای سبدسازی و یونولیت سازی استان که در بازدید امروز ما را همراهی کرده بودند از نحوه بسته بندی میوه و تره بار ایده گرفتند.

قاسمی افزود : هرمزگان بعنوان استان مرزی، می تواند با اصلاحاتی در امر بسته بندی ویژه میوه و تره بار، به نتایج مطلوبی در امر صادرات غیرنفتی استان دست یابد. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین