Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبود درمانگاه شبانه روزی باعث گلایمندی شهروندان کندری شده زیرا برای رسیدن به بیمارستان مجهز بعد از ساعت اداری باید مسافت 15 کیلومتری تا مرکز شهرستان را طی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ وجود زیرساخت های فنی و تخصصی در کنار توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی با توجه به پیشرفت های بخش پزشکی، امری غیرقابل انکار است و آنچه نقش بهداشت و به ویژه درمان را در جامعه پررنگ تر از هرزمانی کرده، لزوم افزایش شاخص های امید به زندگی و کاهش مشکلات بهداشتی برای افزایش جمعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر کندر به عنوان مرکز بخش ششطراز از توابع شهرستان خلیل آباد در فاصله 15 کیلومتری مرکز شهرستان قرار دارد که اکثر مردم این شهر باغدار و کشاورز هستند و حدود 7 هزار نفر جمعیت دارد.

یکی از مشکلات اساسی که گلایه مردم این شهر را در پی داشته شبانه روزی نبودن مرکز درمانی کندر است و مردم این شهر برای برخوردار شدن از خدمات درمانی در ساعات غیر اداری باید مسافت 15 تا 30 کیلومتری تا شهر خلیل آباد یا شهرستان های کاشمر و بردسکن را طی کنند.

برخوردار شدن از درمانگاه شبانه‌روزی یکی از مطالبات به حق مردم شهر کندر است زیرا صِرف برخورداری از خدمات درمانگاه برای ساعاتی مقرر اقدامی حیاتی و پایه‌ای صورت نمی‌گیرد چون در برخی از موارد بیماری در پاسی از شب به وقوع می‌پیوندد که مطمئناً نبود مرکز درمانی شبانه روزی مریضی  را تشدید خواهد کرد.

نقش پیشگیرانه و نجات‌بخش بیماران توسط درمانگاه‌ها حائز اهمیت است اما سئوال اصلی اینجاست که اگر مراکز درمانی در شهر کندر شبانه روزی نباشد چه مشکلاتی روی خواهد داد؟ و یا به بهانه عدم تطابق قوانین، نداشتن نیروی انسانی کافی و اعتبارات ناکافی خدمات خود را تنها به ساعاتی از روز اختصاص دهند، چه کسی مسئول اتفاقات غیرقابل جبرانی است که در نتیجه این نقصان روی خواهد داد؟

 

مردم کندر برای درمان به کاشمر و خلیل آباد طی مسیر می کنند

یکی از شهروندان شهر کندر در گفتگو با خبرنگار یار خراسانی، اظهار داشت: درمانگاه شهر کندر پزشک عمومی ندارد و با 10 یا 15 هزار جمعیت منطقه کندر و روستاهای اطراف این درمانگاه هیچ فردی برای پاسخگویی در شیفت بعدازظهر ندارد.

وی با بیان اینکه افرادی که بعد از ساعت کاری ادارات نیاز به درمان داشته باشد باید به فاصله  15 یا 30 کیلومتری تا شهر خلیل آباد و کاشمر را طی کنند، خاطرنشان کرد: پزشک عمومی ثابتی در شهر کندر وجود ندارد و مردم در مسیر کاشمر و خلیل آباد برای درمان هستند.

 

مرکز درمانی کندر بعد از ساعت اداری دیگر پزشک عمومی ندارد

یکی دیگر از شهروندان کندر در این خصوص تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف مرکز درمانی کندر این است که بعد از ساعت اداری پزشک عمومی ندارد و حتی شبانه روزی هم نیست در صورتی که این مرکز توسط خیرین ساخته شده است.

وی همچنین اذعان کرد: شهر کندر با اروژانس فاصله زیادی دارد و هر زمان که به اورژانس نیاز باشد مطمئناً 30 تا 40 دقیقه طول می کشد که آمبولانس به شهر کندر برسد.

 

یکی از بزرگترین معضلات شهر کندر، شبانه روزی نبودن درمانگاه این شهر است

ناصری، عضو شورای شهر کندر در گفتگو با خبرنگار یار خراسانی، با اشاره به اینکه نبود پزشک عمومی تمام وقت و درمانگاه شبانه روزی بزرگترین معضل شهر کندر است، عنوان کرد: درمانگاه شهر کندر در ساعت 14 تعطیل می شود و مردم این شهر باید تا ساعت 7 صبح فردا منتظر باز شدن درب این درمانگاه باشند.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین معضلات شهر کندر، شبانه روزی نبودن درمانگاه این شهر است، تشریح کرد: این مسئله وقتی معضل می شود که بدانیم جاده ارتباطی بین کندر و خلیل آباد از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و مردم برای تزریق یک آمپول باید مسافت چند ده کیلومتری را تا شهرهای همجوار را طی کنند.

عضو شورای شهر کندر با تاکید بر اینکه خیرین شهر کندر چند سال هزینه بسیاری از مراسمات خود را کاهش دادند تا بتوانند بخشی از آن را به بهداشت اختصاص دادند ولی متاسفانه بروز مشکلاتی نظیر درمانگاه، باعث شده دیگر خیرین رغبتی به کمک به این بخش نداشته باشند.

 

جمعیت و فاصله با مرکز بیمارستانی مولفه های شبانه روزی شدن درمانگاه است

محمدحسن درخشان دوغایی، مدیر توسعه  شبکه و ارتقا سلامت مرکز بهداشت استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار یار خراسانی، اظهار داشت: مرکز درمانی کندر اخیراً از منطقه روستایی به شهری ارتقاء پیدا کرده است و 7 هزار نفر جمعیت دارد.

وی با بیان اینکه کندر در فاصله 12 کیلومتری شهر خلیل آباد قرار دارد ، خاطرنشان کرد: بر اساس ضوابط طرح های گسترش شبکه های بهداشتی درمانی کشور مراکز شبانه روزی بر اساس دو مولفه مهم جمعیت و فاصله تا مرکز درمانی یا بیمارستانی تقسیم بندی می شوند.

مدیر توسعه  شبکه و ارتقا سلامت مرکز بهداشت استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بر اساس قوانین باید بالای 12 هزار نفر جمعیت و بالای 30 کیلومتر فاصله تا مرکز درمانی یا بیمارستانی باشند، تصریح کرد: با توجه به اینکه مرکز کندر 7 هزار نفر جمعیت دارد در حال حاضر 2 پزشک خانواده در این مرکز درمانی فعال هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: درمانگاه شبانه روزی هزار نفر جمعیت مردم این شهر بعد از ساعت پزشک عمومی طی کنند خلیل آباد شهر کندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۵۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج گفت: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت‌اله موسوی افزود: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۱۵  ظهر تا ۲۲ در معرض بازید مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است