Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری پاکدشت، محسن اردستانی روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با ساخت و سازغیرمجاز که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: ساخت و سازغیرمجاز علاوه بر این که منظر شهری را با صحنه‌های ناخوشایندی همراه می‌کند، در حوزه ارائه خدمات به مناطق مختلف شهری، مسئولان را با مشکل و چالش جدی مواجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : اکثر بناهای ساخته شده به صورت غیرمجاز، از استحکام بنای کافی برخوردار نیست و این امر در هنگام بروز حوادث طبیعی مانند زلزله، خسارات مادی و جانی جبران ناپذیری را به همراه می‌آورد که نمونه بارز آن را می‌توان در هفته‌های اخیر، در حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان مشاهده کرد.

وی تأکید کرد: مقابله با ساخت و سازغیرمجاز از همان ابتدای تخلیه مصالح باید صورت گیرد که این  امر مستلزم بازرسی و گشت‌های مستمر در طول روز است و تحقق ان به همکاری مستقیم دستگاه‌های مختلف نیاز دارد.

اردستانی تصریح کرد: اگر ساخت و ساز غیرمجاز در همان زمان بروز تخلف شناسایی شده و از آن ممانعت به عمل آید، قطعا برای مقابله‌های بعدی، هزینه‌های مادی و معنوی کمتری متوجه شهرستان خواهد شد از این رو، دستگاه‌های مختلف اعم از شهرداری، بخشداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و سایر ارگان‌های نظارتی موظفند تا نظارت خود را بیشتر و به صورت مستمر انجام دهند.

فرماندار پاکدشت افزود: افزایش نظارت دقیق بر فعالیت‌ها در حریم با افزایش گشت زنی‌ها، دقت و سرعت عمل در ارائه گزارش تخلفات، پیگیری و به نتیجه رساندن گزارش‌ها و مستند سازی فعالیت‌های صورت گرفته از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: به منظور برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز، قرارگاه تخصصی با استفاده از ظرفیت شهرداری‌های پاکدشت، فرون‌آباد و شریف‌آباد، بخشداری‌های مرکزی و شریف‌آباد و دهیاری‌ها، جهاد و سایر ارگان‌های نظارتی با پشتوانه قانونی دادستان عمومی و انقلاب در پاکدشت تشکیل می‌شود تا کار مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز از انسجام بیشتری برخوردار شود.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها تغییر کاربری اراضی پاکدشت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییر کاربری اراضی پاکدشت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تغییر کاربری اراضی پاکدشت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ساخت و سازغیرمجاز مقابله با ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: مقابله با ساخت و سازهای ناایمن و غیراصولی در کرمانشاه تشدید می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، افشین یگانه در بازدید از یک ساختمان ناایمن در شهر کرمانشاه، اظهار داشت: پیرو گزارش‌های شهروندان در خصوص احتمال تخریب منازل مسکونی مجاور یک گودبرداری ناایمن و دستور استاندار کرمانشاه، در راستای پیشگیری و روند رفع خطر از بناهای ناایمن به محل گودبرداری مورد نظر رفتیم.

وی عنوان کرد: در رابطه به این گودبرداری از چهار ماه قبل تذکرات مکرری به شهرداری منطقه 6 اعلام شده که متأسفانه عدم توجه و پیگیری از سوی مرجع مذکور منجر به این وضعیت فعلی شده است.

یگانه با بیان اینکه توجه به رفع موارد ناایمن و بحران‌ساز در سازه‌ها یکی از الزامات است و باید ناایمنی‌ها رفع شود گفت: پیرو حادثه قبلی در شهرک ظفر و ورود دادستان و دستورات قضایی در مورد آن موضوع، طی بازدید صورت گرفته از ساختمان ناایمن با همراهی نمایندگان سازمان‌های مرتبط، وضعیت آن بررسی و رفع خطر و نکات الزامی و قضایی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: جلوگیری از حوادث در جهت ایمنی و حفاظت از جان مردم و حفظ حقوق شهر برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است که با همکاری بین دستگاهی قابل پیشگیری هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تالار افلاک خرم‌آباد به دلیل تیراندازی‌های غیرمجاز در عروسی‌ها پلمپ شد
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • ساخت و تعمیر بیش از ۸۰ مدرسه در خوزستان
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن در آذربایجان غربی