Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر آمریکا در روسیه در پیامی آشکار به کرملین گفت که آمریکا و روسیه به عنوان دو قدرت اتمی جهان باید باهم گفت‌وگو کنند.

 به گزارش قدس آنلاین، سفیر آمریکا در مسکو روز دوشنبه گفت که با وجود بحران ناشی از جنگ در اوکراین، روسیه نباید سفارت آمریکا را  ببندد و دو قدرت اتمی بزرگ جهان باید به گفت‌وگو ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «جان سالیوان»، سفیر آمریکا در روسیه در تلاشی آشکار برای ارسال پیامی به کرملین، به خبرگزاری دولتی روسیه گفت که واشنگتن و مسکو نباید به سادگی روابط دیپلماتیک خود را قطع کنند.

سالیوان در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفت: «ما باید توانایی صحبت کردن با یکدیگر را حفظ کنیم.»

سالیوان در این مصاحبه تاکید کرد که نمی‌توان روابط دیپلماتیک خود را قطع و با یکدیگر صحبت نکرد. سفیر آمریکا در روسیه افزود که امیدوار است روابط بین مسکو و بهبود یابد.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه نیز  روز گفت گفتگوهای با آمریکا درخصوص مسائل امنیتی و کنترل تسلیحات اتمی ضروری است اما امکان تداوم آن در حال حاضر وجود ندارد.

پسکوف طی نشست خبری گفت: «ما علاقه‌مند به انجام این گفتگوها]هستیم و معتقدیم که به طور کلی ادامه مذاکرات و بحث در مورد این موضوع با توجه به تحولات زمین‌ساختی که اکنون در حوزه امنیت اروپا و حتی جهان شاهد آن هستیم، چنین مذاکراتی نیاز است.»

 وی ضمن اعلام هم‌نظری خود با اظهارات «جان سالیوان» سفیر آمریکا در مسکو مبنی بر اینکه انجام چنین گفتگوهایی در حال حاضر بعید است، افزود: «دیر یا زود لازم است به این موضوع بازگردیم.»

سخنگوی کرملین در ادامه نسبت به روند عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و درگیری‌ها با ارتش اوکراین ابراز خوش‌بینی کرد.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا او هم با ارزیابی «ویاچسلاو نیکونوف» معاون دومای روسیه مبنی بر اینکه عملیات در اوکراین به خوبی پیش می‌رود موافق است، تصریح کرد: «البته ما در این خوش‌بینی هم‌نظر هستیم، اما در مورد جزئیات، در این مورد اظهار نظر نمی‌کنیم و معتقدیم که این در اختیار وزارت دفاع است.»

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا روسیه سفیر آمریکا در روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین

نمایندگان ایران و روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با یکدیگر دیدار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کندتکرار ادعاهای گروسی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا به چه معناست؟
  • پایان پوتین؟!
  • پایان پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سرنگونی پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟ (اینفوگرافی)