Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@23:02:48 GMT

چرا نور خورشید حالمان را خوب می کند؟

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۸۶۹۳

چرا نور خورشید حالمان را خوب می کند؟

متخصصین توصیه می‌کنند که نهایت استفاده را از نور خورشید ببرید، اما در هنگام حضور در زیر نور آفتاب، حتما از پوست خود محافظت کنید.

در بسیاری از نقاط جهان، این باور عمیقاً ریشه دار وجود دارد که روز‌های آفتابی باعث می‌شوند احساس شادی بیشتری داشته باشیم. این موضوع از نظر منطقی و تجربی به نظر درست می‌رسد، اما شواهد علمی در این رابطه به طرز شگفت انگیزی مبهم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است مطالعات مختلفی وجود دارد که از این نظریه حمایت می‌کنند. برای مثال، در سال ۲۰۱۳، محققان در دانشگاه فرای برلین گزارش دادند که افراد مورد بررسی در روز‌های آفتابی نسبت به افرادی که در روز‌های ابری مورد نظرسنجی قرار گرفتند، احساس رضایت بیشتری از زندگی داشتند.

با این حال، یک مطالعه بزرگتر به رهبری دانشگاه هومبولت در برلین که شامل بیش از ۱۰۰۰ فرد داوطلب بود، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مردم در روز‌های آفتابی‌تر از خلق و خوی مثبت بیشتری برخوردار هستند به دست نیاورد البته در این مطالعه مشخص شد افراد در روز‌های آفتابی کمتر احساس خستگی می‌کنند.

از سوی دیگر باید توجه داشت که بسیاری از افراد در فصل زمستان دچار افسردگی فصلی می‌شوند. متاسفانه شواهد علمی در این زمینه نیز چندان واضح نبوده و نتایج یک مطالعه در ایالات متحده که شامل بیش از ۳۸ هزار شرکت کننده بود، نتوانست هیچ ارتباطی بین قرار گرفتن در معرض نور خورشید و خطر افسردگی پیدا کند.

به طور خلاصه، شواهد مربوط به اثرات افزایش خلق و خوی آفتاب آنقدر‌ها که فکر می‌کنید قوی نیستند.

با این حال، وقتی صحبت از نور خورشید و سلامتی می‌شود، شواهد علمی واضح‌تر است. در حالی که آفتاب بیش از حد بدون شک برای پوست محافظت نشده شما مضر است، قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز از بسیاری جهات مفید است، زیرا به بدن اجازه می‌دهد ویتامین D بیشتری تولید کند که می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و فشار خون را کنترل و مزایای سلامتی دیگری داشته باشد.

در خاتمه گفتنی است قرار گرفتن صبحگاهی در معرض نور کافی روز نیز برای ایجاد ریتم شبانه روزی که برای خواب سالم ضزوری است، مهم است.

منبع : جام جم آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خورشید روحیه نشاط روز های آفتابی نور خورشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم) سیل در جنوب چین مرگبار شد (فیلم) رقابت خودروهای برقی در نمایشگاه خودروی پکن (فیلم)

دیگر خبرها

  • لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین (فیلم)
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرد
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • ۹ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • تصویری ترسناک از خورشید در آسمان چین؛ چه اتفاقی افتاده؟
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل