Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان حسینعلی رمرودی در جلسه بررسی وضعیت سیستم های آبیاری نوین در سیستان و بلوچستان، اظهارداشت: تاکنون ۴٧ هزار و ۵۶١ هکتار از زمین‌های زراعی و باغی استان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده و این امر زمینه صرفه‌جویی بیش از٢٨٢ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی را نیز فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همچنین با مشارکت کشاورزان و بهره برداران ١۵٠٠ هکتار از اراضی کشاورزی با پیشرفت فیزیکی ۶٠ درصد در حال تجهیز به سیستم‌های نوین آبیاری است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: این استان جزو استان‌های کم بارش و از نظر منابع آبی در محدویت قرار داردکه بکارگیری سیستم‌های نوین آبیاری ضرورت بخش کشاورزی این استان است.

وی بیان کرد: هیج محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سامانه‌های نوین آبیاری را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.
وی افزود: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی آبیاری نوین نام نویسی‌تا نسبت به اجرای سامانه برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

به گزارش ایرنا سیستان وبلوچستان جزو استان‌های کم بارش و از نظر منابع آبی در محدویت قرار داردکه بکارگیری سیستم‌های نوین آبیاری ضرورت بخش کشاورزی این استان است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان آبیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان آبیاری وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان آبیاری سیستم های نوین آبیاری سیستان و بلوچستان کشاورزی سیستان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان

فردوس کریمی در نخستین سفر استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ به بخش ناغان، اظهارداشت: در قالب طرح پمپاژ آب ناغان سه ایستگاه پمپاژ، دو باب مخزن، هفت کیلومتر خط انتقال اجرا شده و در حال تملک اراضی هستیم.

وی افزود: طرح پمپاژ آب ناغان ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده و جهت تکمیل و بهره‌برداری از طرح به هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

بیشتر بخوانید

تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری

کریمی اضافه کرد: تخصیص جدیدی به نیاز آبی ناغان اضافه شد و هم‌اکنون۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات ناغان زیرپوشش آبیاری قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم ۸۵ مورد ساماندهی پرورش ماهی برای نخستین بار و همچنین تخصیص دو هزار و ۱۵۴ لیتر آب برای پرورش طیور، گلخانه‌ها و دامداری‌های ناغان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری