Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، رجب رحمانی با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: در لایحه بودجه برای تامین اجتماعی مسائل ویژه دیده شد و برای صندوق‌های بازنشستگی هم اعتبارات خوبی گذاشته شد تا مطالبات آن‌ها از دولت پرداخت شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین افزود: نحوه افزایش حقوق بازنشستگان برای عدالت انجام شد تا شکاف حقوقی بین حداقل بگیران و حداکثر بگیران کاهش پیدا کند و تا حدودی تعادل برقرار شود، البته در قانون پنج ساله هفتم به برخی مهارت‌ها و تخصص‌ها هم توجه ویژه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تورم امسال 38 درصد اعلام شده و افزایش حقوق بازنشستگان هم براساس تورم کالاهای اساسی و ضروری در نظر گرفته می‌شود و طبق مصوبه باید حداقل حقوق بازنشستگان 5 میلیون و 580 هزار تومان باشد و از این رو برای حداقل بگیران 57 درصد اضافه حقوق در نظر گرفته شد و حقوق‌های 10 میلیون به بالا هم 10 درصد به اضافه 550 هزار تومان افزایش خواهند داشت و این میزان افزایش حقوق تا حدودی امیدوار کننده شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین درباره افزایش قیمت‌ها پس از اصلاح ارز 4200 تومانی گفت: براساس آنچه در مجلس تصویب شد نحوه انجام این امر اقتصادی به عهده دولت گذاشته شد اما قیمت کالاهای اساسی باید مطابق با 31 شهریور 1400 بود و افزایشی صورت نمی‌گرفت، به همین دلیل یارانه‌های 400 و 300 هزار تومانی برای افراد در نظر گرفته شد تا در ادامه کالاها با استفاده از کالا برگ، بدون افزایش قیمت به دست افراد برسد و مابه التفاوت را دولت از محل ارز 4200 تومانی پرداخت کند.

وی  ادامه داد: این جراحی بزرگ اقتصادی در شرایط کنونی لازم بود و در مجموع محاسن آن از معایبش بیشتر است و دولت و مجلس هم پیگیر بهترین روش‌ها هستند تا مردم تحت فشار قرار نگیرند./

منبع: نماینده

کلیدواژه: افزایش حقوق بازنشستگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نماینده افزایش حقوق بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟