Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس مقتدایی رئیس هیات اعزامی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست کشور‌های عضو سازمان پیمان امنیت دسته جمعی با روسای مجالس روسیه، ارمنستان و تاجیکستان دیدار کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عباس مقتدایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رییس هیأت اعزامی از مجلس شورای اسلامی به نشست مجمع پارلمانی کشور‌های عضو سازمان پیمان امنیت دسته جمعی (کشور‌های حوزه اوراسیا) که به ریاست روسیه در ارمنستان برگزار شد در پایان نشست با روسای مجالس روسیه، ارمنستان و تاجیکستان بطور جداگانه دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دومای روسیه با تشکر از حضور هیأت جمهوری اسلامی در این نشست، بر اهمیت توسعه روابط پارلمانی دو کشور تأکید کرد.

همچنین آلن سیمونیان نیز حضور ایران در این نشست بعنوان مدعو را فرصت مغتنمی برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای دانست.

محمد طاهر ذاکرزاده رئیس مجلس تاجیکستان نیز از ایران به عنوان کشور دوست و همسایه یاد کرد و گفت: مجالس دو کشور باید روابط خود را هر چه بیشتر توسعه دهند.

*نواب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجالس ایران و دومای روسیه با یکدیگر دیدار کردند

همچنین در حاشیه نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی به میزبانی ایروان، نواب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و دومای روسیه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند که در ابتدای این دیدار، مقتدایی از روسیه به عنوان کشوری مهم و قدرتمند در عرصه بین المللی نام برد و تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط تهران - مسکو در تمامی زمینه‌ها حمایت می‌کند و جمهوری اسلامی ایران و روسیه به عنوان دو کشور مهم و همسایه، باید همکاری‌های سازنده‌ای در معادلات و تحولات منطقه‌ای داشته باشند. وی در این راستا، یادآور شد؛ برنامه همکاری‌های دو کشور باید با قوت ادامه یابد.

در ادامه نوویکوف نایب رئیس اول کمیسیون دفاعی و روابط خارجی دومای روسیه نیز روابط کشور متبوعش با جمهوری اسلامی ایران را دوستانه و راهبردی خواند و افزود: مناسبات و همکاری‌های دوستانه دو کشور باید در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی تعمیق و گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری‌های دو کشور در بحران روسیه نمونه یک همکاری راهبردی و مفید بود.

نوویکوف، با اشاره به رشادت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با داعش گفت: شجاعت‌های بی نظیر ایشان هرگز فراموش نخواهد شد و ما همواره یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نماینده مجلس عباس مقتدایی کمیسیون امنیت ملی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی دومای روسیه پیمان امنیت دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و تاجیکستان باید از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای بهره برند

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین دور رایزنی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان به ریاست مشترک علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و فرخ شریف زاده معاون وزیر امورخارجه تاجیکستان امروز چهارشنبه در تهران برگزار شد.

در جریان این گفتگوها طرفین در خصوص طیفی از موضوعات دوجانبه از جمله تقویت روابط اقتصادی، ارتقای روابط فرهنگی و علمی، تقویت همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز افزایش تعاملات پارلمانی تبادل نظر کردند.

باقری در این ملاقات با اشاره به تفاهمات خوب صورت گرفته در دور اول رایزنی‌های سیاسی در تاجیکستان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات با جمهوری تاجیکستان تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان، با اشاره به اهمیت و اولویت سیاست همسایگی در روابط خارجی ایران، تقویت همکاری با کشور هم‌کیش هم‌زبان، تاجیکستان را از مصادیق مهم اجرای سیاست همسایگی دانست.

وی با اشاره به تهدیدات امنیتی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، خاطرنشان کرد ایجاد ناامنی و حمایت از جریان‌های افراطی و تروریستی در منطقه یک واقعیت است که با حمایت‌های آمریکا، رژیم صهیونسیتی و برخی کشورهای اروپایی شکل گرفته است.

باقری تصریح کرد: امروزه همگرایی تمامی کشورهای منطقه برای مقابله همه‌جانبه و فراگیر با پدیده شوم تروریسم، امری لازم است که همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان برای تحقق آن ضروری است.

بر همین اساس دو کشور می‌بایست بیش از پیش از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای نظیر شانگهای، سازمان همکاری اسلامی، اکو و عدم تعهد بهره برند.

باقری همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و ضمن محکومیت ارتکاب نسل کشی از سوی این رژیم، کلید برقراری صلح و ثبات منطقه را مقابله با اشغالگری و تجاوزات رژیم اشغالگر دانست.

معاون وزیر خارجه تاجیکستان نیز با اشاره به همکاری‌های رو به توسعه دو کشور آمادگی کشورش برای توسعه مناسبات و تقویت همکاری‌ها میان دو کشور را اعلام نمود.

وی تا با اشاره به وجود نزدیک به ۲۰۰ سند همکاری میان دو کشور، اجرای کامل و موثر این تفاهمات را زمینه مناسبی جهت تقویت همکاری‌ها دانست و خواستار افزایش حجم مبادلات اقتصادی میان دو کشور شد.

وی همچنین با اشاره به سابقه همکاری‌های خوب دو کشور در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای، بر تداوم و تقویت مناسبات میان دو کشور همزبان با پیشینه تاریخی مشترک تاکید کرد.

در پایان این نشست طرفین، بر برگزاری منظم رایزنی‌های سیاسی با هدف تسریع همکاری‌ها در حوزه‌های گوناگون تأکید کردند.

کد خبر 6100853 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • باقری:همکاری تهران و دوشنبه برای مقابله با تروریسم ضروری است
  • ایران و تاجیکستان باید از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای بهره برند
  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • کرملین: پاشینیان امروز با پوتین دیدار می‌کند
  • تسهیل در مرزها به افزایش صادرات به افغانستان منجر می‌شود
  • سفیر ایران در دوشنبه: امنیت در آسیای مرکزی حائز اهمیت است
  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت