Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با توجه به تخریب بخشی از باغستان و قطع درختان طی عملیات اجرایی شهرداری شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان به دستگاه قضایی واصل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، محمد قاسمی در تشریح این خبر گفت: طی روزهای اخیر اقدام شبانه شهرداری قزوین در ادامه روند احداث پل امام رضا (ع) در عرصه باغستان سنتی قزوین موجب برخی حواشی و اظهار نظرها در فضای مجازی گردید، که با شروع عملیات اجرایی و اطلاع دادستانی به منظور بررسی موضوع دستور توقف عملیات اجرایی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه باغستان سنتی قزوین ثبت ملی شده است، تحت حمایت قانونی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین قرار دارد و به عنوان متولی اصلی باغستان سنتی شناخته می شود و به همین خاطر و با توجه به تخریب بخشی از باغستان و قطع درختان طی عملیات اجرایی شهرداری، شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان به دستگاه قضایی واصل شد.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: در این خصوص پرونده قضایی در یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل و مسئولان متولی عملیات اجرایی پل امام رضا (ع) احضار و این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در راستای احیاء حقوق عامه موضوعات مربوط به باغستان سنتی قزوین را در کارگروه صیانت از باغستان پیگیری و دنبال می کند و قطعاً عملیات اجرایی اخیر شهرداری در عرصه باغستان نیز در این کارگروه و همچنین طی پرونده قضایی موصوف مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

اهتمامی در نگهداری از باغستان قزوین نیستباغستان قزوین با خرج‌کردن از جیب دیگران حفظ نمی‌شوددادستان قزوین:‌ هرگونه ساخت‌وساز در محدوده باغستان قزوین ممنوع شد

وی اضافه کرد: به اشخاص و فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای توصیه می شود تا بررسی موضوع و حصول نتیجه از ایجاد برخی حواشی پرهیز کنند و یقیناً تمامی اقدامات دستگاه قضایی توسط روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین به اطلاع عموم و اصحاب رسانه خواهد رسید.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین قوه قضائیه شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین قوه قضائیه باغستان سنتی قزوین عملیات اجرایی دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۱۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف

در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتورسیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند، وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

به گزارش تسنیم، بنا بر این گزارش، پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل شد و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت، تحویل زندان شهرستان شدند.

ساعت ۱۹:۲۰ روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت (همزمان با شب شهادت شهید غیرت شهید الداغی) جوان باغیرت کاشمری که شاهد مزاحمت دو راکب موتورسوار برای سه دختر نوجوان بود، وقتی متوجه نداشتن حالت طبیعی این موتورسواران می‌شود، به صورت لسانی به آن‌ها تذکر می‌دهد، اما این دو اراذل و اوباش با وی درگیر می‌شوند و با چاقو وی را از ناحیه گردن مجروح می‌کنند.

پس از این حادثه و درگیری، بلافاصله جوان باغیرت کاشمری به بیمارستان منتقل می‌شود و دو اراذل و اوباش نیز توسط مردم به گشت ۱۱۰ تحویل داده می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی تشکیل شد
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ جزئیاتی جدید از پرونده‌های چای دبش و باغ ازگل
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل / موضع قوه‌قضاییه درباره محتواهای خلاف قانون پلتفرم‌های داخلی
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد+ جزئیات | اظهارات مهم سخنگو درباره باغ ازگل و چای دبش؛ دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تحت‌ هیچ فشاری نبود
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم