Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف غفارزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح‌ها شامل آب و کشاورزی، تامین آب کشاورزی، آبرسانی و تامین آب در شهرها و روستاهای استان، تامین آب صنایع، تامین برق روستایی،  ترمیم برق شبکه های روستایی و ایجاد پست های برق در آذربایجان شرقی است.

وی افزود: از این میزان اعتبار نزدیک پنج هزار میلیارد تومان به بخش آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غفارزاده همچنین یادآور شد: در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی طرح هایی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته جزو برنامه و طرح های اولویت دار سفر قرار گرفت و زمان بندی پروژه ها برای اجرا مشخص شد.

وی با اشاره به طرح های اولویت دار مصوب در این سفر گفت: در بخش آب، برای سد خداآفرین، سد قیز قلعه سی، شبکه پایاب سد شهریار و آبگیری آن، سد گرمی چای برای تامین آب میانه، شبکه سد پیغام چای جهت تامین آب کلیبر، آبرسانی به مرند و جلفا، موضوع شبکه سهند و سد ایدوغموش میانه مصوبه داشتیم.

وی با بیان اینکه طرح انتقال آب ارس به تبریز طرح ویژه و بسیار مهمی می باشدو با تامین آب شرب و آب صنایع برای ۲۵ سال آینده به عنوان ابرپروژه به حساب می آید، گفت: در این سفر برای اجرای آن دستور تسریع صادر شد تا انشاءالله در زمان بندی مربوطه به نتیجه برسد.

وی افزود: اعتبارات این طرح از محل اعتبارات فاینانس است که اقدامات آن در حال انجام است البته از بابت تامین اراضی و مسیرگشایی اعتبار لازم است که در این خصوص مصوبه در این سفر وجود داشت.

تصویب ۶ پروژه آب و فاضلاب برای گذر از پیک مصرف آب تبریز در تابستان امسال

رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در آذربایجان شرقی گفت: ۶ پروژه مهم در مورد آب و فاضلاب استان در سفر رئیس جمهور تصویب شد تا مشکلات موجود در زمان اوج مصرف آب تبریز در تابستان رفع شود. 

غفارزاده اظهار کرد: تکمیل طرح آبرسانی مدول دوم تصفیه خانه تبریز، آبرسانی اضطراری به کلانشهر تبریز برای گذر از پیک امسال در قالب حفر چاه جدید، انتقال آب نهند و جداسازی آب شرب و صنعت در این سفر مصوب و اعتبار آن تخصیص یافت.

وی ادامه داد: افزایش مخازن آب شرب تبریز و سایر نقاط استان، آبرسانی به روستاها شامل آبرسانی به ۶۴ روستای شهرستان ورزقان، ۷۲ روستای شهرستان کلیبر و خداآفرین در قالب طرح آزادگان۲ انجام می شود.

غفارزاده با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در قالب محرومیت زدایی روستاها برنامه ریزی شده است، گفت: سهم آذربایجان شرقی از این تعداد از ۱۲۱ روستا به ۵۰۰ روستا افزایش یافت که تحت عنوان قرارگاه امام حسن(ع) اجرایی می شود.

وی افزود: البته برخی از این طرح ها آغاز شده و تا ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیز دارند.

غفارزاده مجموع اعتبارات آب و فاضلاب مصوب سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی یادآور شد: اجرای برخی از پروژه‌های مصوب یک ساله بوده و باید امسال به پایان برسند و برخی دیگر ۲ ساله هستند و اعتبارات هم بر همین اساس مشخص شده است.

وی اضافه کرد: یکهزار هکتار از شبکه سهند باید امسال به پایان برسد و ۱۲۰۰ هکتار از شبکه آی دوغموش نیز از برنامه‌های امسال به حساب می آید.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در آذربایجان شرقی ادامه داد: آبرسانی به میانه و سد گرمی چای باید امسال به پایان برسد.

غفارزاده خاطرنشان کرد: برخی طرح‌ها مقطعی پیشرفت خواهند داشت مثل شبکه سهند، قلعه چای و سد آیدوغموش که در ۲ سال آینده به پایان می رسند.

آیت الله رئیسی و جمعی از اعضای هیات دولت پنجشنبه گذشته / ۱۲ خرداد/ در قالب بیست و سومین سفر استانی به آذربایجان شرقی سفر کردند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی طرح های عمرانی سفر استانی سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری پروندهٔ خبری آذربایجان شرقی مقصد بیست و سومین سفر استانی رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی طرح های عمرانی سفر استانی آذربایجان شرقی طرح های عمرانی سفر استانی آذربایجان شرقی سفر رئیس جمهور آب و فاضلاب تامین آب طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار مشهد در دومین جلسه قرارگاه پایش آب مشهد در سال جاری که در شرکت آب و فاضلاب مشهد برگزار شد گفت: بازدید‌های میدانی در بالادست سد‌ها به صورت هفتگی انجام و با متخلفانی که دارای انشعاب غیرمجاز آب بویژه در باغ ویلا‌ها هستند برخورد می‌شود.

محسن داوری افزود: بالادست سد‌ها مهم است و باید مدیریت شود و این تکلیف شرعی و قانونی مسئولان اجرایی است؛ و لازم است برخورد با انشعابات غیرمجاز آب بویژه در بالادست سد‌ها در دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی و مرتبط شهرستان مشهد باشد.

وی گفت: تأمین آب شهر مشهد از اولویت‌های اساسی است و این قابل پذیرش نیست درحالکیه مشترکان مجاز حقوق قانونی خود را می‌پردازند، عده‌ای دیگر با ایجاد انشعاب غیرمجاز، ضمن اجحاف در حق سایر مشترکین مجاز، به منابع آبی صدمه بزنند و فقط به دنبال منافع خود باشند در شرایطی که با خشکسالی و کمبود آب شدید برای دومین کلانشهر مشهد روبه رو هستیم.

فرماندار مشهد با  اشاره و تأکید بر مصوبه اجرایی برخورد با برداشت‌های غیرمجاز در بالادست سه سد ارداک، طرق و کارده افزود: بازدید‌های میدانی در بالادست سد‌ها به صورت هفتگی در قالب تیمی با محوریت بخشداری انجام و با متخلفان دارای انشعابات غیرمجاز آب به ویژه در باغ ویلا‌ها ضمن تشکیل پرونده قضایی برخورد جدی خواهد شد.

داوری  تأمین منابع مالی برای تکمیل طرح های آبرسانی به مشهد را ضروری دانست و گفت:  تکمیل طرح های آبرسانی به صورت جدی در دستور کار است که برای تأمین منابع مالی تکمیل طرح های آبرسانی باید اقدامات فوری انجام شود.

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی