Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر صادقی گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بازدید ازآثار تاریخی استان از ۱۱ تا ۱۵ خرداد  به ثبت رسید که به ترتیب مجموعه جهانی میدان امام (ره) (نقش‌جهان)، باغ فین کاشان و کاخ چهلستون رتبه اول تا سوم بازدید را به خود اختصاص دادند.

به گفته او با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان از ۱۱ تا ۱۵ خرداد امسال ۳۲۰ هزار نفر اقامت گردشگران در واحد‌های اقامت رسمی و کمپ‌های موقت گردشگری استان به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهرستان‌های اصفهان و کاشان رتبه‌های اول و دوم اقامت گردشگران را در تعطیلات نیمه خرداد امسال به خود اختصاص دادند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان می‌گوید: در این مدت، کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ۲۸ شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی برای ارائه خدمات به گردشگران فعال بود.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های "وزوان"، "مزدآباد" و "مون" به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

در تعطیلات عید نوروز و عید فطر امسال نیز این استان با استقبال بسیار خوب گردشگران مواجه شد به طوریکه در تعطیلات عید فطر در اردیبهشت ظرفیت اماکن اقامتی برخی از شهر‌ها مانند اصفهان و کاشان تکمیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری بازدید گردشگران آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، سپهر زارعی با اعلام این مطلب افزود: این اشیا به‌صورت اتفاقی توسط یکی از دوستداران میراث‌فرهنگی در شهرستان حاجی‌آباد به‌دست‌آمده است.

وی اظهار کرد: این آثار شامل سکه، انگشتر و مهر است که قدمت آن‌ها به دوران ساسانی، صفوی و قاجاریه برمی‌گردد.

زارعی بیان کرد: اشیا پس از بررسی نهایی به مورد مردم‌شناسی خلیج‌فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

وی ضمن قدردانی از دوستداران میراث‌فرهنگی در حفاظت و مراقبت از آثار تاریخی تأکید کرد: جامعه محلی شهرستان حاجی‌آباد نسبت به اهمیت حفظ هویت تاریخی خود و شناسه‌های فرهنگی و تاریخی آگاهی دارد و همین مسئله موجب شده درزمینهٔ حفظ آثار تاریخی حساسیت داشته باشند و منطقه هم تحت رصد یگان حفاظت میراث‌فرهنگی قرار دارد.

کد خبر 6092272

دیگر خبرها

  • انتقاد از سریال «حشاشین» به رسانه‌های عرب‌ زبان رسید
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با ۴ فوتی و مصدوم + عکس
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج