Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، با توجه به افزایش تصادفات و حوادث محور سیرجان به بافت مردم گلایه‌مند هستند و خواستار دو بانده شدن این محور شدند.

مسیری ۱۰۰ کیلومتری تا بافت که ۳۵ کیلومتر تا بخش بلورد ترافیک و حوادث بیشتر است و در همین ۳۵ کیلومتر طی ماه گذشته بیش از۳۰ نفر مجروح و ۸ نفر جان باختند که برخی مردم می‌گویند جاده مرگ است و باید مسئولان اقدام جدی در دوباده شدن آن داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازماندگان تلفات دیروز که امروز مراسم ترحیم عزیزان خود را در مساجد برگزار کردند، خواستار رفع مشکل شدند و از مسئولان امر و وزارت راه استمداد طلبیدند تا اعتبار دوبانده شدن و اصلاح محور سریع‌تر انجام شود.

 محسن نیک‌ورز دادستان سیرجان در همین رابطه اظهار کرد: متاسفانه از ابتدای سال جاری حوادث و تصادفات متعددی در این محور به وجود آمد که اجرای ناقص باند دوم محور موجب ایجاد سردرگمی و بی‌نظمی ترافیکی می‌شد که پس تشکیل جلسات متعدد و با قید فوریت در حال حاضر باند دوم محور مسدود است.

وی افزود: بعد از رفع نقص و بهره‌برداری کامل از باند دوم اجازه بهره‌برداری خواهیم داد و این مسئولیت به عهده کسانی است که در اثر بی‌تدبیری یا سهل انگاری موجب رقم خوردن چنین حوادثی شدند و قطعا تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند و برخورد قضایی با آنان صورت می‌گیرد.

سبقت‌های غیر مجاز و سرعت‌های بالا عامل اصلی این تصادفات 

سرهنگ مهدی سلیمی فرمانده پلیس راه سیرجان هم اظهار کرد: در فصل بهار و تابستان این محور ترافیک بیشتری دارد، اما آنچه مهم است و شاهد آن هستیم، عدم توجه برخی از رانندگان وسایل نقلیه به قوانین راهنمایی و رانندگی است که حوادث را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: سبقت‌های غیر مجاز و سرعت‌های بالا عامل اصلی این تصادفات بوده است و حتی اگر رانندگان وسایل نقلیه به علائم و تابلوهای مسیر توجه می‌کردند ضامن سلامتی خود و دیگران بودند.

مردم و حتی بازماندگان وخانواده‌هایی که در این مسیر فرزند، پدر، مادر و خویشان خود را از دست دادند از مسئولان خواستند با تامین اعتبار اقدام عاجلی در اصلاح این محور داشته باشند.

ثبت ۱۲۷ فوتی و مجروح طی یک هفته

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی سیرجان نیز از ثبت آمار ۱۲۷ مصدوم و فوتی بر اثر تصادفات طی هفته گذشته در سیرجان خبر داد و عنوان کرد: ۴حادثه ویژه از تاریخ ۹ خرداد تا به امروز در محورهای شهرستان رخ داده است که اگر هر حادثه پنج یا بیشتر کشته و مصدوم داشته باشد در دسته حوادث ویژه قرار می‌گیرد.

 نبی‌الله حیدرپور افزود : بیشترین مصدومان و فوتی‌ها در حوادث اخیر مربوط به ابتدای محور مواصلاتی سیرجان - بافت است و به گفته کارشناسان اورژانس اغلب این تصادفات به‌دلیل تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو بوده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۵/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: محور سیرجان بافت جاده باند دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کیفرخواست پرونده قتل پزشک ماهشهری

 مهدی محمدی گفت: ۳۰ بهمن ماه سال گذشته فردی با تصمیم قبلی و به علت اختلافات شخصی یک پزشک عمومی را در مطبش با ضرب گلوله به قتل رساند و متواری شد.

وی با اشاره به دستورات رییس کل دادگستری خوزستان در خصوص تامین امنیت روانی جامعه و برخورد قاطع و سریع با جرایم خشن گفت: پس از اطلاع از موضوع بلافاصله با حضور بازپرس در صحنه قتل و بررسی شواهد موجود، پرونده تشکیل و تحقیقات به سرعت آغاز شد.

محمدی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات اولیه و شناسایی متهم، فرد مظنون در کمترین زمان ممکن دستگیر و پس از بازداشت به جرم خود اعتراف و نحوه قتل و علت آن را تشریح ‌کرد.
دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر با بیان اینکه مبارزه با فساد و برخورد مصداقی با جرایم خشن و تامین امنیت روانی جامعه با دقت نظر و سرعت عمل، از اولویت برنامه‌های این دادستانی است اظهار کرد: پرونده پس از تکمیل تحقیقات در مدت زمان ۲ ماه با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان خوزستان ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش: ورود طلاب و روحانیون در مدرسه مسبوق به سابقه بوده است/ درس دینی را با روشی بسیار غلط ارائه می‌دهیم/ ما باید به شدت و سرعت روشمان را تغییر دهیم/ نمی‌شود با یک روش ناقص با مردم لج بازی کرد و به حرف‌های آنان گوش نداد
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در بزرگراه شیخ‌فضل‌الله/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • صدور کیفرخواست پرونده قتل پزشک ماهشهری
  • تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه راهی آغاجاری
  • تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان در محور یزد _طبس هشت مصدوم برجا گذاشت
  • انهدام باند سرقت حرفه‌ای سیم و کابل برق در فرخ شهر