Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ترکیه سه‌شنبه شب گفت که نیروهای این کشور در زمان مناسب آنچه را که لازم باشد علیه تروریست‌ها در شمال سوریه انجام خواهند داد.

به گزارش ایران اکونومیست از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «خلوصی آکار» مدعی شد که تمام عملیات نظامی انجام شده توسط ترکیه شفاف و مطابق با قوانین بین المللی است و این نشان می‌دهد که کشورش به دنبال محافظت از شهروندان و مرزهای خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عملیات نظامی قبلی نیروهای ترکیه در شمال سوریه با هدف از بین بردن گذرگاه‌های تروریستی، تاکید کرد که آنکارا اجازه وجود هیچ گذرگاه یا کمربند تروریستی را در نزدیکی مرزهای جنوبی خود نخواهد داد.

وزیر دفاع ترکیه ادامه داد: ما با جدیت و قاطعیت به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم و به تمامیت ارضی کشورهای همسایه به ویژه سوریه و عراق احترام می‌گذاریم و به خاک هیچ کشوری چشم طمع نداریم.

آکار تاکید کرد که آنکارا تنها به دنبال مبارزه با تروریسم است و کردها و اعراب برادران مردم ترکیه هستند.

این در حالی است که رئیس جمهور ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که ترکیه به زودی عملیاتی را برای ایجاد «منطقه امن» در عمق ۳۰ کیلومتری مرز ترکیه با سوریه در جنوب کشورش انجام خواهد داد.

بر پایه اعلام برخی منابع در منطقه، حملات جدید ترکیه، مناطق تل رفعت، منبج و عین العرب (کوبانی) را با هدف ارتباط منطقه جرابلس به منبج در حومه شرقی حلب هدف قرار خواهد داد.

این حمله همچنین مناطق عملیات درع الفرات (جرابلس) را با مناطق عملیات «چشمه صلح» (تل ابیض و رأس العین) از طریق کنترل مناطق عین‌العرب و عین‌عیسی مرتبط خواهد کرد.

این منابع تصریح کردند، مناطقی که زیر پوشش عملیات نظامی قرار خواهند گرفت به ادلب متصل خواهند شد.

در پی اعلام اردوغان مبنی بر اجرای طرح منطقه حائل و امن در مرزهای جنوبی ترکیه به عمق ۳۰ کیلومتر، تحرکات نظامی آنکارا در مناطق شمالی سوریه شدت یافته است و برخی منابع از ورود نظامیان بیشتر ترکیه‌ای به خاک سوریه برای انجام عملیات جدید خبر دادند.

در چند روز گذشته نیز برخی گزارش‌ها حاکی از عملیات و حملات توپخانه‌ای نظامیان ترکیه و نیروهای حامی آنکارا به مناطقی در شمال سوریه و کشته و زخمی شدن چندین تن منتشر شده است.

اقدامات مداخله جویانه مقام‌های ترکیه در امور سوریه که در ۱۱ سال گذشته و با شروع اقدامات تروریستی در سوریه و حمایت آنکارا از تروریست‌ها به اوج خود رسیده، با واکنش شدید دمشق و سازمان ملل مواجه شده است.

در واکنش به این اظهارات اردوغان، آمریکا درباره عملیات نظامی احتمالی و افزایش تحرکات ترکیه در شمال سوریه ابراز نگرانی شدید کرد و به آنکارا هشدار داد.

جمهوری اسلامی ایران نیز به تمایل ترکیه برای انجام عملیات نظامی در داخل خاک سوریه اعتراض کرد و گفت که هرگونه اقدام نظامی هر کشوری در خاک کشور دیگر نقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور مورد حمله است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سوریه ، خلوصی آکار ، ترکیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سوریه خلوصی آکار ترکیه شمال سوریه عملیات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات پهپادی موفق حزب الله علیه مقر‌های فرماندهی صهیونیست‌ها

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما جنبش حزب الله اعلام کرد مبارزان ما حمله ترکیبی را با استفاده از پهپادهای انتحاری و موشک های هدایت شونده علیه مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شهرک المناره و محل استقرار نیروهای گردان ۵۱ وابسته به تیپ گولانی انجام دادند و عملیات موفقیت آمیز بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

تصاویر یک صهیونیست از شلیک موشک از لبنان به شهرک «المناره»
کانال تلگرام شبکه «قدس فید» در زیر تصویری نوشت: یک شهرک نشین لحظه فرود آمدن موشک به شهرک «المناره» در شمال فلسطین اشغالی در شب گذشته، که از لبنان شلیک شده بود، تصویربرداری کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تصاویر برخورد موشک‌های حزب الله به اطراف «جبل الجرمق» در شمال فلسطین اشغالی
شبکه تلویزیونی «العالم»، تصویری را از لحظه برخورد موشک‌های حزب الله لبنان به اطراف «جبل الجرمق» در شمال فلسطین اشغالی منتشر کرد.
پایگاه نظامی «میرون» ارتش اسرائیل در این منطقه قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«حزب الله لبنان» شامگاه شنبه ده‌ها موشک و راکت به سمت بخش‌های شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • عملیات پهپادی موفق حزب الله علیه مقر‌های فرماندهی صهیونیست‌ها
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه