Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان از تشکیل کارگروه بررسی تقاضای فرصت مطالعاتی دانشگاه‌ها برای اعزام دانشجویان دکتری به خارج از کشور در این سازمان خبر داد و گفت:‌ ما برای سال جاری حدود ۱۰۰۰ ظرفیت برای اعزام به فرصت‌های مطالعاتی خارجی در نظر گرفته‌ایم که البته ممکن است این آمار با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی و یا کمبود بودجه کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر هاشم داداش پور در گفت و گو با ایران اکونومیست، ضمن بیان این مطلب در خصوص آخرین وضعیت اعزام فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکتری گفت: در حال حاضر ما هم فرصت مطالعاتی داخل و هم فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور برای دانشجویان دکتری داریم و در سازمان امور دانشجویان تعداد دانشجویانی که متقاضی حضور در این فرصت‌ها هستند را رصد کرده و به نیازها پاسخ می‌دهیم.

وی تا کید کرد: متاسفانه ما منابع کافی نداریم تا همه دانشجویان را به فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور اعزام کنیم. واقعیت این است که نیازی هم به این امر نیست .

معاون وزیر علوم گفت: ما در سازمان امور دانشجویان کارگروهی را تشکیل داده‌ایم و از همه دانشگاه‌های کشور درخواست کرده‌ایم که نیازهای دانشجویی در حوزه فرصت‌های مطالعاتی را به سازمان دانشجویان اعلام کنند. پس از دریافت این درخواست ها را بررسی خواهیم کرد و سعی می‌کنیم بر اساس منابعی که در اختیار داریم به گونه‌ای این فرصت‌ها را بین متقاضیان توزیع کنیم که اولا عادلانه بوده و اولویت‌های کشور را پاسخ‌گو باشند و در نهایت اولویت‌های دانشجویان را نیز تامین کنند.

وی خاطر نشان کرد: با این روند سعی خواهیم کرد به همه نیازهای اولویت‌دار دانشجویان در حوزه فرصت‌های مطالعاتی داخل و خارج پاسخ دهیم. در واقع ما امسال ظرفیت حدود ۱۰۰۰ دانشجو را برای اعزام به فرصت‌های مطالعاتی خارج کشور در نظر گرفته‌ایم که البته ممکن است اعزام این آمار با توجه به منابع و بودجه‌ای که داریم اتفاق نیفتد؛ چرا که ممکن است با افزایش قیمت در سطح جهانی مواجه شده و مجبور شویم آمار فعلی را تعدیل کنیم.

رییس سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: ظرفیت فرصت‌های مطالعاتی داخل کشور برای حدود ۲۰۰۰ نفر تعریف کرده‌ایم بر این اساس هر دانشجویی که اراده کند در داخل کشور از آزمایشگاه، اساتید و امکانات استفاده کند شرایط را تسهیل خواهیم کرد. فکر می‌کنم مجموعه اینها بتواند همه نیازهای کشور را پاسخ دهد.

داداش پور خاطر نشان کرد: در حال حاضر اعزام فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور دانشجویان دکتری برای امسال شروع شده است و هر زمانی که اولویت‌ها و مقدمات این امر آماده شود و دانشجوی متقاضی از دانشگاه خارجی تاییدیه داشته باشد مشکلی برای اعزام وجود ندارد و می‌تواند به فرصت‌های مطالعاتی برود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دانشجویان ، فرصت های مطالعاتی دانشجویان دکتری ، فرصت های مطالعاتی خارج

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشجویان فرصت های مطالعاتی دانشجویان دکتری فرصت های مطالعاتی خارج فرصت های مطالعاتی خارج سازمان امور دانشجویان فرصت های مطالعاتی دانشجویان دکتری خارج از کشور برای اعزام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد

او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

به گزارش بی بی سی، وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.

در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.

عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

دیگر خبرها

  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد