Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها _ مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: فاز اضطراری تصفیه خانه غدیر شهر کرمانشاه طی چند روز آینده با ظرفیت ۲۵۰۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، اتابک جعفری در حاشیه بازدید از تصفیه خانه آب غدیر شهر کرمانشاه از کمبود 1000 لیتر بر ثانیه آب در این شهر خبر داد و اظهار داشت: در برنامه‌ریزی که توسط شرکت مهندسی آبفا کشور جهت تامین منابع آبی شهرهای کشور به ویژه در موارد اضطراری تابستان انجام شد، مشخص شد در شهر کرمانشاه حدود 1000 لیتر بر ثانیه کمبود آب وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شرایط منابع آبی و آب مورد نیاز شهر کرمانشاه این کمبود باید جبران می‌شد که جا دارد از همکاران بخش آب استان کرمانشاه که با تلاش شبانه‌روزی توانستند فاز اضطراری تصفیه خانه آب غدیر را به مرحله آزمایش رسانده و ظرف دو تا سه روز آینده با ظرفیت کامل 2500 لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره‌برداری کنند تقدیر کرد.

تکمیل تصفیه‌خانه اسلامشهر به 2 هزار میلیارد اعتبار نیاز داردروزانه 250 مترمکعب پساب در تصفیه‌خانه فاضلاب ملایر تصفیه می‌شودرنج کشاورزان شهرقدس از مشکل کم‌آبی/ مدیریت پساب خروجی تصفیه‌خانه حلقه مفقوده تامین آب زمین‌های زراعی + فیلم

جعفری از نیاز به اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان جهت تکمیل فاز نهایی تصفیه خانه غدیر خبر داد و گفت: این اعتبار در کوتاه مدت پیش‌بینی خواهد شد و همچنین پیش بینی می‌شود فاز تکمیلی و نهایی بخش‌های مختلف تصفیه‌خانه با تزریق این اعتبار و همت همکاران ما در استان در 6 ماهه ابتدای سال جاری به بهره‌برداری برسید.

وی افزود: طرح تکمیلی پروژه برای زمان‌هایی که آب سد گاوشان به دلایلی همچون ورود سیل به مخزن سد دچار کدورت می‌شود باید انجام شود و با انجام این موارد مجموعه پروژه تصفیه‌خانه غدیر تکمیل خواهد شد و پیش بینی می‌شود این پروژه نیاز آبی شهر کرمانشاه را تا سال 1415 تأمین کند.

انتهای پیام /832/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لیتر بر ثانیه شهر کرمانشاه تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا پوریا فر افزود: با توجه به وضعیت کم آبی موجود و همچنین کاهش برداشت آب خام از منابع زیرزمینی و لزوم تأمین آب جهت آبیاری فضای سبز و نظر شهردار منطقه مبنی بر استفاده از روان آب‌ها و پساب صنعت، احداث و راه اندازی تصفیه خانه شهرک آسمان و جنگل دستواره در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در خصوص کمبود آب و فرسودگی شبکه‌های آبرسانی گفت: به دلیل کمبود آب و بعضاً تخریب مسیرهای آبیاری، لوله‌ها، شبکه‌های آبرسانی و مخازن با مشکلاتی روبرو هستیم و وظیفه شهرداری بهبود وضع خدمات رسانی روزانه در منطقه است.

پوریافر با توجه به اهمیت شبکه آبرسانی و احداث مخازن گفت: با توجه به خشکسالی و مشکلات موجود در منطقه و پایین رفتن سطح آب چاه‌ها، طبق طرح جامع علاوه بر اصلاح شبکه‌های آبرسانی و برنامه‌ریزی و احداث مخازن در طی چند سال، دو تصفیه خانه هم برنامه‌ریزی شده تا نیاز آبی رفع شود.

پوریا فر در ادامه اظهار داشت: انتقال آب از دو تصفیه خانه موجود شهر تهران که تصفیه خانه فیروز بهرام به طول ۷ هزار متر طول و تصفیه خانه شهرک اکباتان به طول ۵ هزار متر طول از ظرفیت‌های موجود برای تأمین کمبود آب و نیاز آبی منطقه در سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای استفاده از پساب‌های صنعتی در منطقه برای تأمین آب موردنیاز در فضاهای سبز گفت: با توسعه استفاده از تصفیه خانه در صنایع منطقه بخشی از کمبود آب فضای سبز منطقه برطرف خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۱ تهران یادآور شد: اجرای خط انتقال آب خام به طول ۱۶ هزار متر طول شامل: احداث فاز دوم انتقال خط شبکه آب خام بزرگراه فتح، تکمیل خط انتقال لوله ۳۱۵ میلی متر به طول ۱۰ کیلومتر حاشیه اتوبان شهید فهمیده، احیای شبکه انتقال و توزیع بدنه غربی آزادگان، تکمیل و جداسازی شبکه توزیع آب خام پارسل های شهرک دانشگاه از جمله اقدامات سال ۱۴۰۳ اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۱ است.

کد خبر 6088925

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران