Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:53:00 GMT

۲۱۰ پهنه کشور فرونشست دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۰۹۰۴

۲۱۰ پهنه کشور فرونشست دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی جاویدانه روز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: بر این اساس از دهه ۸۰ در برخی مناطق کشور موضوع فرونشست مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در استان زنجان شهرهای خرمدره و سلطانیه نیز دچار فرونشست هستند، اظهار داشت: موضوع فرونشست بسیار مهم و حساس بوده و بر این مبنا تبعات بسیار بدتری از حتی سیلاب ها داشته و ویرانگرتر از زلزله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با بیان اینکه با ایجاد فرونشست محدوده غیرقابل استفاده می شود، گفت: سازمان نقشه برداری کشور نسبت به تعیین مناطق دارای فرونشست در کشور اقدام و نرخ فرونشست را نیز تعیین کرده که توجه متولیان امر به این موضوع مهم بیش از گذشته ضروری است.

جاویدانه با اشاره به اینکه باتوجه به حساسیت های موجود در کشور و تعاملاتی که با وزارت راه و شهرسازی در خصوص جلوگیری از فرونشست انجام شده است افزود: طی این تعاملات توسط  شورای عالی معماری و شهرسازی و به تمامی استان ها ابلاغ شد که بابت ساخت و ساز در پهنه های جدید از جهت قرار گیری در پهنه فرونشست استعلامات از سازمان نقشه برداری  انجام گیرد که این موضوع  در حال حاضر در جریان است.

این مسوول با اشاره به اینکه در استان زنجان سازمان نقشه برداری کشور  پنج گیرنده ثابت GNSS دارد گفت: یکی از گیرنده ها در فاز اول و مابقی گیرنده ها نیز در پایان تابستان سال‌جاری توسط سازمان نقشه برداری کشور به روز رسانی می شود.

وی، با بیان اینکه از ۲۱ شهر استان زنجان سه شهر فاقد نقشه است افزود: با تعاملات صورت گرفته در صورت تامین اعتبار تا پایان سال برای سه شهر زنجان نقشه تهیه خواهد شد.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور با طرح این موضوع که پهنه هایی که قبلا در آنها ساخت و ساز انجام شده و فرونشست اتفاق افتاده است چه اقداماتی انجام خواهد شد گفت: وزارت کشور بعد از فاجعه متروپل به این زمینه ورود کرده است و تکالیفی برای دستگاه‌ها تعیین شده که در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات ملی سازمان نقشه برداری کشور طرح تهیه و تامین نقشه‌های شهری مورد نیاز سرشماری نفوس و مسکن ثبتی مبنا ۱۴۰۵ که با راهبری این سازمان و با استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان انجام می شود.

این مسوول با اشاره به اینکه طبق بررسی انجام گرفته از سوی سازمان ملل حداقل ۸۰ درصد اطلاعات موجود دستگاهها ماهیت مکانی دارند، اضافه کرد: دستگاههای مختلف منابع  اطلاعات مکانی مختلفی دارند که در این خصوص یک پنجره واحد برای ارائه اطلاعات واحد لازم و ضروری است.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور ادامه داد: سازمان نقشه برداری یکی از قدیمی ترین سازمان های کشور است که از سال ۱۳۳۲ مسئول نظارت و راهبری و مدیریت نقشه و اطلاعات کشور بوده است و در راستای وظایف این سازمان چشم انداز صنعت نقشه برداری تا افق سال ۱۴۲۰ تدوین شده و بر اساس آن سند راهبری سازمان نقشه برداری کشور با استفاده از ظرفیت مشاورین خبره تهیه شده است.

وی با بیان اینکه سازمان نقشه برداری کشور از سال ۱۳۷۰ متولی تهیه اطلس های ملی در کشور بوده است اضافه کرد: برای اینکه سرویس بهتری به سازمان‌های بالادستی ارائه شود اطلس های تهیه شده با توجه به نیاز تخصصی نهادهای بالادستی تهیه می شود.

جاویدانه  افزود: همچنین در حوزه اطلسها برای هر ۳۱ استان نقشه و اطلاعات مکانی که وجود داشت همراه با حسگرهای موجود استان ها در قالب یکسری اطلس ها تهیه و برای استاندارها و روسای سازمان مدیریتی استانی ارسال شد تا دید مناسبی به مسئولین استانی در مورد نقشه و اطلاعات موقعیت مکانی استان ارائه شود.

وی با بیان اینکه این سازمان در توسعه الکترونیک جزو سازمان های پیشرو بوده  است گفت: این سازمان در حوزه بین المللی هم نقش پرنگ تری دارد که نمونه آن تفاهم نامه فنی سازمان نقشه برداری کشور با کمیته دولتی مدیریت زمین و ژئودزی جمهوری تاجیکستان در ۱۱بند و با محوریت ارائه راهبری و مشاوره فنی و مهندسی در حضور روسای جمهور ایران و تاجیکستان امضا شد.

 این مسوول، با بیان اینکه در زمان حاضر بیش از ۹۰۰ پروژه توسط سازمان نقشه برداری کشور نظارت می شود، خاطرنشان کرد: در استان زنجان سه سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه ای و سازمان صمت بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در حوزه داده اطلاعلات مکانی تخصیص داده شده است.

برچسب‌ها فرونشست سازمان نقشه برداری کشور زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرونشست سازمان نقشه برداری کشور زنجان فرونشست سازمان نقشه برداری کشور زنجان سازمان نقشه برداری کشور استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در مراسم بهره برداری از ۲ هزار و ۹۵۰ طرح بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: این طرح های محرومیت زدایی پارسال با همکاری ۶ هزار گروه جهادی در سطح استان خراسان رضوی اجرا شد.

وی گفت: سال گذشته بسیج سازندگی ۲ هزار و ۶۸۰  پنل‌ خورشیدی خانگی را به سرانجام رساند که در خراسان رضوی هم تعداد خوبی اجرا شد و ۳۰ مورد در منطقه بردسکن انجام شده است که به بهره برداری رسید.

سردار محمد زهرایی افزود: اجرای طرح پنل‌های خورشیدی برای حمایت از روستاییان در اولویت بسیج سازندگی کشور است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: طرح ملی جهش تولید با مشارکت مردم را بسیج طی یک ماه آینده به دولت و مجلس ارائه می‌کند که طرح‌های اشتغال زایی و تولیدی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد.

وی گفت: بسیج سازندگی پارسال ۱۲۳ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ و ۳۰ هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند و در سال گذشته با احیای واحد‌های صنعتی، از نابودی ۲۷ هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

آبرسانی به ۱۷۰۰ روستای محروم کشور در دولت سیزدهم
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ابراز داشت: اجرای طرح جامع محرومیت‌زدایی به صورت مردم‌پایه از ابتدای دولت سیزدهم آغاز شده که در آن چند بخش شامل آبرسانی به روستاها، آبخیزداری و ایجاد راه روستایی در اولویت قرار گرفته است و در این زمینه آبرسانی هزار و ۷۰۰ روستا انجام شد.

سردار زهرایی ادامه داد: در طرح «از آبخیز تا جالیز» با صرف هزینه ۹ هزار میلیارد ریال ۶۹۰ پروژه این طرح در روستا‌های کشور اجرا شد.

وی بیان داشت: با اینکه این سازمان فقط هشت درصد از سهمیه قیر کشور را در اختیار دارد، اما برای آسفالت راه روستایی در بسیاری از نقاط کشور آماده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار توزیع شده در کشور، ۶۰ هزار میلیارد تومان به صورت متمرکز توزیع شده که سهم بسیج سازندگی از این میزان سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، ۴۰ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات نیز در اختیار استانداران است.

به گفته وی، سازمان بسیج سازندگی پارسال ۲ هزار و ۶۸۰ نیروگاه پنج کیلوواتی را در قالب طرح «جهاد روشنایی» برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نصب کرد.

دیگر خبرها

  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری
  • بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • به روز رسانی نقشه شهر همدان
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت