Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس‌کل دادگستری استان گیلان گفت: طی سالیان گذشته اعتبارات زیادی برای ساماندهی فاضلاب و وضعیت رودخانه‌ها به گیلان اختصاص داده شد اما این اعتبارات در محل‌های مناسب هزینه نشده که مسئولان باید پاسخگو باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حمزه خلیلی صبح امروز در بازدید از دو رودخانه گوهررود و زرجوب اظهار داشت: دلیل بسیاری از بیماری‌های جسمی و بیماری‌های گوارشی در  گیلان، آلودگی فاضلاب‌های استان و وضعیت رودخانه‌های آن است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه طی سالیان گذشته اعتبارات زیادی برای این بخش به گیلان اختصاص داده شده است تصریح کرد: این اعتبارات متأسفانه در محل‌های مناسب خود هزینه نشده است که مسئولان باید در مورد این مسئله پاسخگو باشند.

خلیلی ضمن انتقاد از ساخت و سازهای فراوان در بستر رودخانه‌های استان ابراز داشت: اختصاص محل سکونت مناسب برای این خانوارها هر چه زودتر در دستور کار مسئولان و مدیران استان قرار گیرد و این خانوارها را به محل مناسبی انتقال دهند.

وی عنوان کرد: باید 2 بیمارستان به عنوان الگو انتخاب شود تا با استفاده از اعتبارات دولتی تخصیص  یافته جهت تکمیل تصفیه‌خانه‌ها و پالایش فاضلاب بیمارستان پایلوت اقدام شود و پس از این 2 بیمارستان، سایر بیمارستان‌ها نیز بر اساس همین الگو اقدام کنند.

همچنین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز که در این نشست یکی از آسیب‌های نظام اجتماعی را آسیب‌های محیط زیستی و بهداشت عمومی دانست و گفت: فاضلاب‌های خانگی، صنعتی و بیمارستانی از عوامل آلودگی رودخانه‌های استان گیلان است.

احمد آقایی فاضلاب‌ها را تهدیدی برای بهداشت محیط‌زیست و زیست بوم استان خواند و افزود: طبق قانون آلوده کردن محیط زیست جرم‌انگاری شده و طبق ماده 688 قانون مجازات، کیفر کسانی که محیط زیست و بهداشت عمومی را به مخاطره بیندازند یک سال حبس است.

شاخص فلاکت گیلان از میانگین کشوری پیشی گرفت/ وقتی نخبگان اقتصادی جایی در تصمیم‌گیری‌ها‌ ندارنداستاندار گیلان: مدیران اجرایی قبل از ورود دستگاه قضا نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام کنندمعاون دادگستری گیلان: هزینه ساخت‌ساز روستایی برای بومیان کاهش می‌یابد

آقایی با بیان اینکه واحدها و کارگاه‌های تولیدی هم هرچه سریع‌تر نسبت به تصفیه فاضلاب خود اقدام کنند خاطرنشان کرد: چنانچه واحدها و کارگاه‌های تولیدی به غیر از این عمل کنند، برای چنین ترک فعلی بر اساس قانون، مجازات خواهند شد.

انتهای پیام/614/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس استان گیلان رودخانه ها محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران زینلیان امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: با وجود اینکه ۲۰ سال شکل‌گیری شورای اسلامی شهر اصفهان طول کشید، اما مشهود است چقدر در گفتمان و اندیشه‌های امام راحل (ره) تحقق شورا مهم بوده است که ایشان در روزهای نخست تشکیل نظام چنین دستوری را دادند.

وی افزود: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان یادآور شد: حرف‌هایی که ما کمتر می‌توانیم با صراحت آن را به مدیران کشور بگوییم، اعضای شورای اسلامی شهر آن را صریح مطرح می‌کنند که این شیوه به ما در پیگیری بسیار کمک کرده است.

زینلیان گفت: امیدوارم با پیگیری مؤثرتر از گذشته شورا، به اصلاح امور مردم و اعتلا و ارتقای شهر اصفهان به‌ویژه بعضی معضلات دیرینه و چند ساله همچون مسئله آب کمک کنیم.

کد خبر 748658

دیگر خبرها

  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود