Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بهرام دارایی در دیدار با معاون وزیر بهداشت روسیه گفت: آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو از ۵۰ سال قبل فعال بوده و وظیفه آن ابلاغ قوانین به ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی و نظارت بر ۴۰۰ آزمایشگاه خصوصی غذا و دارو در سراسر کشور است.

وی گفت: سازمان غذاودارو روی ۳۰۰ کارخانه و شرکت داروسازی و تامین کننده دارو نظارت مستقیم دارد که نزدیک ۵۰ میلیارد عدد دارو در سال تولید می‌کنند، همچنین بیش از ۲۰۰۰ شرکت در حوزه خدمات و تجهیزات پزشکی فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

معاون وزیر بهداشت گفت: ما نزدیک ۳۰ مولکول داروی بیولوژیک تولید می‌کنیم، چند روز قبل از یکی از شرکت‌های داروسازی بازدید کردیم که برای اولین بار در حال تولید انسولین گلارژین از سلول است و می‌تواند تمام نیاز کشور را به تنهایی تامین کند، همچنین قلم‌های انسولین را نیز در داخل کشور تولید می‌کنیم.

به گفته وی یکی از شرکت‌های ما برای اولین بار کپسول‌های استنشاقی خشک را تولید کرد که  از فناوری بالایی برخوردار است و کنترل دز این دارو‌ها بسیار حساس و به سختی صورت می‌گیرد و ما موفق به تولید آن شدیم. تولیدات اخیر دارویی با استاندارد gmp مخصوصاً در مورد انسولین صورت می‌گیرد، ما می‌توانیم تبادلاتی باهم داشته باشیم و این خدمات با توجه به نیازمندی‌های شما قابل ارائه است.

به گفته وی سازمان غذا و دارو نظارت‌های مستقیمی بر تولید غذا و قوانین و سیاستگذاری تولید آن دارد که می‌تواند همزمان نیازمندی‌های جمهوری اسلامی و روسیه را در حوزه غذا‌های انسانی و حیوانی تامین کند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تفاهم‌نامه‌ای در سال ۲۰۱۶ بین دو کشور در خصوص شرکت‌های داروسازی و همکاری بین آن‌ها به امضا رسیده است، امیدواریم بتوانیم قرارداد‌های مرتبط را عملیاتی کنیم و از حد کاغذ و تفاهم نامه آن‌ها را خارج کرده و اثر آن‌ها را در بازار هر دو کشور ببینیم.

 دارایی گفت: نمی‌توان به قول و قرار غربی‌ها در مورد تامین دارو اعتماد داشت، فکر می‌کنم روابط دو طرف ما می‌تواند پایدار و طولانی مدت باشد و نگرانی از بدعهدی غربی‌ها در آن جایی نداشته باشد، اراده روسای جمهور دو کشور در دیدار اخیر نشان داد که ما به‌عنوان مدیران عملیاتی دو کشور باید به سرعت بتوانیم این اراده را به مرحله عمل در بیاوریم.

گلاگولف سرگی ولادیمیروویچ، معاون وزیر بهداشت روسیه گفت: خوشحالیم که این تفاهم‌نامه به مرحله اجرا رسیده است و همچنین تبادل تشدید اطلاعات در این زمینه بین دو طرفه روسیه و ایران شروع شده است.

وی گفت: امروز هدف ما این است که با الزامات رگولاتوری جمهوری اسلامی ایران آشنایی عمیقی داشته باشیم، ما نیز الزامات رگولاتوری کشور روسیه را شرح خواهیم داد به نظر من آشنایی با اصول الزامات جزء کلیدی مربوط به ورود به بازار دارویی یک کشور محسوب می‌شود.

به گفته وی مایلیم تعاملاتمان را در حوزه آزمایشگاه‌های مرجع افزایش دهیم. دوستان ایرانی ما این امکان را داشتند که از آزمایشگاه‌های کارشناسی وزارت بهداشت روسیه بازدید داشته باشند و برای من هم بسیار جالب است که روسیه با توانمندی‌های آزمایشگاه ایران آشنا شود. همچنین مشتاقانه و بی‌صبرانه منتظر دیدار سایت‌های تولیدی کشور ایران هستیم، تولیدات برخی از این شرکت‌ها در روسیه به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت نه سیاستمداران اوکراینی و نه سیاستمداران غربی حاضر به مذاکره جدی با مسکو نیستند و نشست آینده به میزبانی سوئیس درباره اوکراین را «مذاکرات غیرجدی» توصیف کرد.

وی که با شبکه «ای‌تی‌وی» بوستی گفت‌وگو می‌کرد، دراین‌باره گفت: ما کسی را نمی‌بینیم که با او گفت‌وگو کنیم. من به اظهارات رهبران اوکراین، ایالات متحده و اروپا، و طبقه سیاسی آنها توجه کنید. هیچ یک از آنها برای یک گفتگوی جدی آماده نیستند. آنها با برگزاری یک نشست در سوئیس، یک نمایش مذاکرات را بازی می کنند. چارچوب کپنهاگ به بن‌بست رسیده است.

لاوروف تأکید کرد که غرب تلاش می‌کند که غرب تلاش می کند «با تطمیع یا کلاهبردار، باج خواهی و دروغ» حداکثر تعداد کشورهای در حال توسعه و کشورهای جنوب جهانی را به «گردهمایی» در سوئیس بکشاند.

کشور سوئیس نشستی درباره اوکراین را در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. حدود ۱۶۰ کشور به این نشست دعوت شده اند، اما روسیه در آن شرکت نخواهد کرد. سرگئی گارمونین، سفیر روسیه در برن پیش از این به اسپوتنیک گفته بود که روسیه در این نشست که هدف از آن ارائه ضرب‌الاجل به مسکو است، در هیچ قالبی شرکت نخواهد کرد.

به گفته گارمونین «این نشست به یک کارزار روابط عمومی پر سر و صدا اما خالی تبدیل خواهد شد.» دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز پیشتر گفته بود که روند مذاکره درباره اوکراین بدون مشارکت روسیه معنی ندارد.

مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را برای آنها در سطح قانون گذاری معرفی کرده است.

کد خبر 6097760

دیگر خبرها

  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند