Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@22:44:03 GMT

ایجاد ۱۰ خانه ایثار در کشور در سال ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۷۰۰۷

ایجاد ۱۰ خانه ایثار در کشور در سال ۱۴۰۱

آقای عباسپور در آستانه سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های حمایتی دولت گفت: امسال طرح درمان از دور گروه‌های خاص ایثارگری کشور عملیاتی و اجرایی می‌شود.

برای اجرای این طرح نرم‌افزار جامع با همکاری بیمه دی طراحی شده است که جامعه ایثارگری با استفاده از این نرم‌افزار تلفن همراه می‌توانند از خدمات درمان به صورت غیر حضوری و از راه دور بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح در راستای تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به گروه‌های خاص ایثارگری اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

کسب رتبه برتر جشنواره ملی ایثار

امسال ۱۰ خانه ایثار در کشور ایجاد می‌شود که هم‌اکنون خانه‌های ایثار در استان‌های چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی فعال شده است.

این خانه‌های ایثار با توجه به شرایط سنی جامعه ایثارگری برای ارائه خدمات نگهداری به ایثارگران و خانواده شهدا راه اندازی می‌شود.
بیمه تکمیلی جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران، ارائه خدمات بستری سرپایی و دارویی ایثارگران، ارائه آموزش جانباران، همسران و گروه‌های خاص جانبازان از جمله جانبازان شیمیایی، اعصاب و روان و خانواده آن‌ها و جانبازان نخاعی و پایش سلامت ایثارگران و تشکیل پرونده سلامت الکترونیکی برای آن ها، برگزاری اردو‌های خاص چند روزه برای جانبازان و خانواده آن ها، ارائه مراقبت در منزل برای بیماران و جلسات هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگری و برگزاری نشست‌های مشورتی در امسال برای جامعه هدف برنامه‌ریزی شده است.
امسال تخت‌های بیمارستانی در حوزه روانپزشکی از یک هزار به هفت هزار و تخت‌های جنرال از دو هزار به هفت هزار تخت افزایش خواهد یافت.
هم اکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری کشور از خدمات بیمه تکمیلی و بیمه پایه بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خانه ایثار بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۷۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند

حجت‌الاسلام علی جعفری؛ معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور اظهار کرد: بیش از ۷ سال از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در راه فرهنگی قدم بر داریم. در کوتاه‌ترین زمان به کمک مسئولان ذی‌ربط می‌توانیم این کلینیک مشاوره‌ای را برای مددجویان کمیته‌امداد در ۳۱ استان ایجادکنیم.

وی افزود:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می‌خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیازهای خانوده مدد جویان زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم. البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیازمند  زیرساخت روانشناختی با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی یا مشاوره در ادارات مشغول ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مددجویان کمیته امداد هستند.

جعفری تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده؛ حدود ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی و نیازمند دریافت خدمات روانشناسی هستند، اما به این معنا نیست که آن‌ها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می‌دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می‌تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم باشد.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • راه بیرون آمدن از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است