Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا محامد چهارشنبه شب در نشست هم اندیشی سردفتران اسناد رسمی و ازدواج و طلاق با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: مشکلات اقتصادی ناشی از تورم باعث شده بسیاری از سردفتران برای مدیریت هزینه‌های جاری خود، نیروهای دفاتر را تعدیل کنند و یا به مشاغل دیگری روی بیاورند که این مسأله موجب مشغله ذهنی آنان شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات معیشتی دفتریاران، خواستار افزایش منطقی تعرفه‌ها شد و گفت: امیدواریم برخی موارد در آیین نامه‌ها در جهت حفظ جایگاه حقوقی و قانونی سردفتران اصلاح شود، زیرا تهدید و تعرض به این جایگاه و از دست رفتن اعتماد به نفس سردفتران، موجب لطمات جبران ناپذیر برای کشور خواهد شد.

رئیس کانون سردفتران قم با اشاره به مشکلات حقوقی نقل و انتقال خودرو بدون ثبت اسناد رسمی در دفترخانه ها، روند کنونی نقل و انتقالات در مراکز تعویض پلاک را دارای چالش‌های جدی دانست و گفت: در صورت بروز هرگونه اشکال حقوقی پس از معامله، چه کسی پاسخگو خواهد بود و به زودی پرونده‌های حقوقی و کیفری بسیاری در مجامع قضایی تشکیل خواهد شد.

وی آسیب‌های جدی ناشی از دخالت افراد غیرمتخصص و بی تجربه در امور حقوقی و ثبتی را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از مشکلات جدی، موضوع قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در رابطه با پروانه سردفتری است که باید مورد توجه قرار گرفته و تمامی ظرفیت های جغرافیایی و اجتماعی و تخصصی به خوبی سنجیده شود.

محامد با بیان اینکه توسعه سند رسمی در کشور بسیار اهمیت داشته و ضرورتی اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: انجام معاملات بر اساس قولنامه ها و مبایعه نامه‌ها بسیار مشکل آفرین است و باید آگاهی لازم به مردم در رابطه با انتقال قطعی اسناد در دفاتر داده شده و همچنین با درج قیمت و شروط قانونی، اعتبار اسناد رسمی افزایش یابد.

وی در پایان از اجرای کامل طرح اسکن و تصویربرداری دفاتر قانونی دست نویس در  قم به عنوان دومین استان در کشور خبر داد و گفت: بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ دفتر دست نویس شامل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار صفحه در کمتر از ۵ ماه به صورت کامل در قم اسکن و تصویربرداری شد.

برچسب‌ها کانون سردفتران و دفتریاران ثبت اسناد و املاک قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون سردفتران و دفتریاران ثبت اسناد و املاک قم کانون سردفتران و دفتریاران ثبت اسناد و املاک قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهر انگیز ظهر شنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: اجرای رفع تداخلات طبق پیگیری‌های صورت گرفته رشد بسیار خوبی از سال ۱۴۰۱ تاکنون داشته است.

وی گفت: طبق تعهد هر شهرستان هفته‌ای دو پلاک باید به دبیرخانه کمیسیون ارسال کند تا این کار بسیار مهم اتمام و در راستای صدور سایر اراضی کشاورزی اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: با وجود کمبودهای زیاد از جمله در حوزه تجهیزات به ویژه سخت افزاری همه مدیران پای کار هستند و کار برای مردم است مردمی که انقلابی‌تر و جهادی تر هستند.

وی در خصوص صدور اسناد کشاورزی بیان کرد: تاکنون ۷۶ درصد اسناد کشاورزی دارای سند شدند.

کد خبر 6089937

دیگر خبرها

  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند