Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@03:15:04 GMT

برخورد قطار با بیل مکانیکی ۱۸ قربانی برجای گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۷۵۴۹

برخورد قطار با بیل مکانیکی ۱۸ قربانی برجای گذاشت

برخورد قطار مسافربری که در مسیر مشهد -یزد در حرکت بود با یک دستگاه بیل مکانیکی، منجر به جان باختن ۱۸نفر و مجروحیت عده‌ای دیگر شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در این زمینه گفت: حسب دستور استاندار خراسان جنوبی، عملیات امدادرسانی به مصدومان حادثه قطار مسافربری طبس - یزد از همان لحظات اولیه وقوع حادثه در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
میرجلیلی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: در این زمینه ۱۶دستگاه آمبولانس در دو مرحله به محل حادثه اعزام شده‌اند. وی از انتقال مصدومان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خبر داد و گفت: تجهیزات پزشکی، کادر درمان و متخصصان جراحی و ارتوپدی به وسیله بالگرد به این منطقه اعزام شدند. وی با اشاره به اینکه سه فروند بالگرد از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و یزد هم به محل حادثه اعزام شدند، تصریح کرد: برای امدادرسانی سریع‌تر یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم از شهرستان فردوس برای استقرار در محل حادثه به مکان مذکور(۸۵کیلومتری طبس) اعزام شد.

تشکیل جلسه ستاد بحران
میرجلیلی با تأکید بر اینکه با دستور استاندار تمامی امکانات لازم برای خدمات‌دهی به مصدومان و مسافران این قطار فراهم شده، اظهار کرد: برای انتقال مسافران به شهر یزد، قطار جایگزین لحاظ شده است.
وی متذکر شد: با دستور استاندار، مسئولان و مدیران مرتبط با حوزه بحران استان در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند تا در جلسه بحران شرکت نمایند، با وجود این، بنا به تأکید دکتر قناعت، همه خدمات‌دهی‌ها پیش از تشکیل جلسه بحران آغاز شده تا شرایط به درستی مدیریت شود.به گفته وی؛ سانحه خروج قطار مسافربری طبس - یزد از ریل ساعت ۷ و ۴۰ دقیقه صبح روز گذشته رخ داد که منجر به فوت و مجروح شدن چندین مسافر شد.
از سوی دیگر مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی از فوت بیش از ۱۰ نفر و مصدومیت حدود ۵۰ نفر از مسافران قطار مشهد-یزد خبر داد.
رضایی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: حال حدود ۱۶ نفر از مسافران این قطار در اثر خروج از ریل و برخورد با بیل مکانیکی  وخیم است. وی اظهار کرد: ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد دیروز قطاری که در مسیر مشهد - یزد در حال حرکت بود از ریل خارج شده و با بیل مکانیکی در جوار راه‌آهن برخورد کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان افزود: ۹ تیم امدادی هلال‌احمر شامل ۳۰ امدادگر از لحظات اولیه وقوع حادثه برای کمک به حادثه‌دیدگان درمحل حضور پیدا کردند. رضایی افزود: تیم امدادی هلال‌احمر اقدام‌های لازم برای اسکان و تغذیه مسافران این قطار را انجام داده است.

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه
در این راستا دادستان مرکز استان خراسان جنوبی از حضور دادستان شهر طبس در محل وقوع حادثه خروج قطار مسافربری طبس – یزد و تشکیل پرونده قضایی برای بررسی علت وقوع این حادثه خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین علی نسایی زهان با بیان اینکه احتمال افزایش تعداد تلفات و فوت شدگان این حادثه وجود دارد، گفت:پس از وقوع این حادثه با صدور دستوری به دادستان شهرستان طبس وی مأموریت پیدا کرد تا با حضور در صحنه حادثه، موضوع را تحت بررسی قضایی قرار دهد.
او گفت: پرونده‌ای در این زمینه در دادسرای شهرستان طبس تشکیل شده است.
پس از بررسی‌های تکمیلی جزئیات این حادثه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با مقصران احتمالی وقوع این حادثه، برخوردهای لازم قضایی صورت خواهد گرفت.

فوت ۱۸ مسافر
قاسمی، وزیر راه و شهرسازی که در محل حادثه حضور پیدا کرده بود، گفت: آنچه از شواهد پیداست در این منطقه به دلیل شرایط آب‌وهوایی برای بهسازی شرکت‌های طرف قرارداد شب‌ها در منطقه کار کرده‌اند.
وی تصریح کرد: گویا در این مسیر ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه عملیات اجرایی تمام و کارگاه تعطیل می‌شود.
پس از تعطیلی کارگاه دو قطار باری از مسیر عبور کرده‌اند و قطار سوم که قطار مسافربری مشهد به یزد بوده دچار سانحه می‌شود.
وی عنوان کرد: بیل مکانیکی علت اصلی حادثه بوده که اول به لکوموتیو و سپس به واگن‌های قطار برخورد می‌کند.
قاسمی افزود: در گزارش اولیه سوانح اعلام‌شده چون لکوموتیو سانحه می‌بیند و شیشه‌های جلو با برخورد با بیل با مشکل مواجه می‌شوند ترمز می‌کند و از ریل خارج می‌شود.
آنچه به طور کلی مشخص است خطای انسانی است که بیشتر هم از سمت راننده بیل بوده اما چرا و چگونه و به چه علت، بررسی دقیق آن در حال انجام است. همچنین رئیس سازمان اورژانس استان یزد آخرین آمار تعداد فوتی‌های حادثه قطار مشهد - یزد را ۱۸ نفر اعلام کرد.

خبرنگار: محمد قربانی

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: برخورد قطار با بیل مکانیکی حادثه تلخ قطار مسافربری خراسان جنوبی بیل مکانیکی محل حادثه هلال احمر اعزام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۷۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان مشهدی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ هادی امیدوار اظهار کرد: صبح شنبه یک دستگاه خودرو پژو به دلیل لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده با پاکبانی در بزرگراه شهید میرزایی حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا اول خیابان مسلم برخورد کرد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: در این حادثه خودرو پژو پارس از مسیر اصلی منحرف شد و پس از برخورد با آیلند میانی با پاکبان برخورد کرد.

وی گفت: طبق بررسی اولیه، راننده، مقصر حادثه است اما علت دقیق حادثه در دست بررسی است.

کد خبر 6096352

دیگر خبرها

  • آتش سوزی خودرو و فوت ۳ نفر در تونل 
  • کشته شدن سه نفر در برخورد پژو با کامیون
  • توقیف بیل مکانیکی میلیاردی در هرمزگان
  • برخورد پژو با پایه شبکه برق در بم ۴ مصدوم و ۲ فوتی برجا گذاشت
  • مینی بوس ترمز برید و به حسینیه برخورد کرد!
  • نقص فنی در ترمز مینی بوس در هوره حادثه آفرید
  • حادثه رانندگی در شهر هوره
  • (ویدئو) برخورد شدید قطار با یک مرد مسن
  • بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان مشهدی شد
  • عجیب‌ترین حادثه تاریخ در مکانیکی؛ کتک زدن یک کارگر با جارو توسط مرسدس بنز! + ویدئو