Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جمعی از مسوولان و تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های استان از نحوه مصرف برق ادارات تامین اجتماعی، کمیته امداد و اداره کل امور مالیاتی استان به صورت سرزده بازدید کردند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در این بازدید گفت: بر اساس بخشنامه هیات وزیران ادارات استان در ساعت اداری باید ۳۰ درصد و در ساعت غیراداری ۶۰ درصد میزان مصرف برق خود را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوهسار رسولی‌تبار با اشاره به اینکه پس از یک بار اخطار به ادارات پرمصرف شرکت توزیع نسبت به قطع برق آنها اقدام خواهد کرد اظهار کرد: بر اساس این بخشنامه ادارات موظفند میزان مصرف برق خود را کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه هر ساله همزمان با آغاز فصل تابستان و افزایش دمای هوا و استفاده از تجهیزات سرمایشی پیک مصرف برق بالا می‌رود تصریح کرد:  بمنظور گذر از پیک مصرف و کاهش خاموشی ها در استان و ایجاد تعادل تولید و تقاضا در مصرف برق  قطع برق  ادارات پرمصرف جزو برنامه کاری شرکت توزیع قرار دارد.

وی یادآور شد: در این راستا و با هدف مدیریت اضطراری بار و مدیریت بهینه مصرف در پیک امسال با ابلاغ استاندار کردستان ساعت کاری ادارات استان یک ساعت زودتر به پایان می رسد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق ادارات استان می تواند مصرف برق استان را تا چهار مگاوات کاهش دهد افزود: این میزان صرفه جویی در برق به بخش خانگی تخصیص می یابد.

وی با اشاره به تعداد هزار و ۸۹۳ کنتور در بخش ادارات استان اظهار کرد: اتاق پایش شرکت توزیع به صورت لحظه ای میزان مصرف برق ادارات را رصد می کند و تعداد هزار و ۱۸۲ کنتور هوشمند به صورت آنلاین میزان مصرف برق را پایش و ثبت می کند.

رسولی‌تبار پیک مصرف برق امسال را ۴۵۶ مگاوات عنوان کرد و افزود: اگر پیک مصرف برق استان افزایش یابد احتمال قطعی و خاموشی برق در ادارات اعمال خواهد شد.

به گفته وی، در راستای مدیریت بهینه و صرفه جویی در مصرف برق ۷۰۰ اخطار به ادارات استان در زمینه اعمال قطع برق به آنها ارسال شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: ادارات و دستگاه‌هایی که پس از یک بار اخطار همچنان پیک مصرف برق آنها بالا بود با قطعی برق مواجه خواهند شد.

وی اضافه کرد: با تغییر ساعت کاری ادارات و کاهش مصرف برق آنها پیش بینی می شود چهار مگاوات در مصرف برق آنها صرفه‌جویی شود.

انتهای پیام/2330/85

منبع: فارس

کلیدواژه: ادارات کردستان میزان مصرف برق ادارات استان پیک مصرف برق مصرف برق شرکت توزیع صرفه جویی برق استان برق آنها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۰۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، فیروز قاسم‌زاده کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را ۷ درصد اعلام و اظهار کرد: با وجود این اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده است، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس بوده و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: کاهش ۷۰ درصدی تولید گندم باتوجه به خشکسالی‌ها

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سدهای موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سدهای تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229022 برچسب‌ها قحطی و خشکسالی

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟