Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، انسیه خزعلی روز پنجشنبه در جریان سفر رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری در جمع بانوان استان ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) افزود: استان چهارمحال و بختیاری به زادگاه بی‌بی مریم بختیاری  است که وجود زنان توانمند و  با استعداد، نشان دهنده این است که  زنان استان در مسیر صحیح قرار گرفته و در جایگاه واقعی خود قرار دارند و باید قدم‌های بزرگتری برای ارتقاء جایگاه  زنان در استان و کشور برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به توانمندی و ظرفیت‌های خوب استان و همچنین زنان استان اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت‌ها که خداوند در وجود زنان قرار داده به خوبی استفاده شود تا زمینه ارتقاء جایگاه زنان و دختران فراهم شود. 

خزعلی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات زنان این استان  با سایر استانها مشترک است، گفت: رییس جمهور بر ایجاد اشتغال، رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی تاکید دارند و این اولویت‌ها باید محور برنامه ریزی در استان‌ها در حوزه زنان قرار گیرند و برای رفع این مشکلات باید اعتبارات ِویژه در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اهمیت درخواست زنان در خصوص راه‌اندازی و تکمیل پارک بانوان در مناطق مختلف استان برای ایجاد یک فضای امن برای گذراندن اوقات فراغت زنان و دختران گفت: در این سفر اعتبار لازم برای احداث و تکمیل ۲ پارک بانوان در شهرکرد و بلداجی در نظر گرفته شده که این طرح‌ها بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت افزایش فرزندآوری خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی کشوری آمار باروری و فرزندآوری بسیار پایین است و جمعیت کشور رو به پیری رفته و باید فرهنگسازی بیشتر در زمینه فرزندآوری در جامعه انجام شود. 

به گفته وی، نیروی انسانی مبنا و سرمایه اصلی هر کشور است و  کاهش جمعیت جوان کشور، یک هشدار برای کشور است. 

خزعلی اظهار داشت: توانمندسازی و آسیب‌زدایی از مهمترین برنامه‌های دولت برای همه زنان و به صورت ویژه زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست است که باید با افزایش مهارت‌آفرینی در بین این گروه‌ها زمینه اشتغال و کارآفرینی آن‌ها فراهم شود تا از بروز آسیب‌های اجتماعی نیز جلوگیری شود. 

وی طلاق را آسیبی برای بنیان خانواده دانست و گفت: افزایش مهارت‌های زندگی از مهمترین راهکارها برای کاهش طلاق است که این آموزش‌ها باید در چهار سال اول زندگی به صورت مستمر انجام شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به تامین ضامن برای دریافت تسهیلات توسط برای زنان سرپرست به عنوان حل  یکی از مشکلات و دغدغه اصلی در هر استان اشاره کرد و گفت: در ستاد ملی زنان و خانواده صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار تصویب شده که این صندوق  پشتوانه‌ای برای کارآفرینی زنان سرپرست خانوارمی باشد. 

وی در ادامه به راه‌اندازی بازارچه‌های فروش محصولات تولیدی زنان در سطح استانها اشاره کرد و گفت: استفاده از بیمه اجتماعی زنان روستایی که دارای چند فرزند هستند در دستور کار ستاد ملی جمعیت قرار دارد و پس از طی  مراحل قانونی ، امکان حمایت از زنان روستایی برای بیمه اجتماعی فراهم خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: سال گذشته برای افزایش ازدواج در مناطق روستایی به ویژه متولدین دهه ۶٠، تسهیلاتی به جوانان روستایی پرداخت شد که امیدواریم اعتبار لازم  برای پرداخت این تسهیلات در سال جاری نیز فراهم شود.

خزعلی گفت: ارائه خدمات مشاوره، آموزش سبک زندگی، افزایش مهارتهای تاب‌آوری سبب کاستن از مشکلات خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه در قالب بیست و چهارمین سفر استانی به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

برای پیگیری اخبار و گزارش های ایرنا از  بیست و چهارمین سفر استانی رییس جمهور  پرونده خبری را دنبال کنید : 

برچسب‌ها معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده چهارمحال وبختیاری انسیه خزعلی پروندهٔ خبری چهارمحال و بختیاری مقصد بیست و چهارمین سفر استانی رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده چهارمحال وبختیاری انسیه خزعلی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده چهارمحال وبختیاری انسیه خزعلی چهارمحال و بختیاری زنان و خانواده زنان سرپرست رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی ملکی روز شنبه در نشست کارگروه ساماندهی کودکان کار و خیابان آذربایجان شرقی، با تاکید بر لزوم نظارت ویژه در حوزه آسیب اجتماعی و اکتفا نکردن به گزارش عملکردها، افزود: آثار و نتایج عملکردها باید در صحنه میدان دیده شود.

وی تاکید کرد: باید به بدنه شورای اجتماعی استان‌ها توجه شود تا میزان اثربخشی اقدامات مورد بررسی و در صورت نیاز مورد بازنگری و بازبینی قرار بگیرد.

وی بر ضرورت تقویت برنامه‌های تحولی و کارآمد در حوزه آسیب‌های کودکان و نوجوانان تاکید و اظهار کرد: کارگروه کودکان کار و خیابانی شورای اجتماعی وزارت کشور که از ۶ ماه قبل فعالیت خود را شروع کرده است، در حوزه پیگیری مصوبات شورای اجتماعی کشور و ناظر به مساله کودکان کار و مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد، فعالیت دارد و به دنبال ارزیابی اقداماتی است که دستگاه‌های اجرایی و خدماتی انجام می‌دهند.

ملکی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و در نهایت تهیه و ارائه گزارشی جامع از وضعیت کودکان کار و خیابانی در استان‌ها را جزو تکالیف این کارگروه عنوان کرد.

وی بر بازنگری و بررسی میزان اثربخشی اقدامات تاکید کرد و ادامه داد: در این میان یکی از اولویت‌های مهم بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی فعال، سمن‌ها و مؤسسه‌های خیریه و گروه‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

ملکی استفاده از تجربیات، ایده‌ها و مدل‌های مختلف تشکل‌های مردمی و مردم نهاد برای برون رفت از مشکلات کودکان کار را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: مشکلات و چالش‌ها و دغدغه‌های این حوزه پیگیری شود و با رفع موانع موجود به دنبال ارتقای کیفی و کمی آنها پیش برویم.

وی از آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار یاد کرد و گفت: الگوبرداری و بهره‌مندی سایر استان‌ها از تجربه‌های موفق آذربایجان شرقی در حوزه‌های اجتماعی ضروری است.

ملکی ادامه داد: آذربایجان شرقی و تبریز در زمینه پیشگیری از آسیب‌های کودکان کار، سامان‌دهی و مواجهه با این پدیده جزو بهترین‌ها بوده و از ظرفیت‌های مردمی بسیار وسیعی برخوردار است.

وی اظهار کرد: برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های فعال در حوزه کودکان کار باید شبانه روز تلاش کنیم تا مأموریت‌ها و تکالیف ذاتی خود را با کمترین مانع انجام دهند و به موازات آن ظرفیت‌های مردمی نیز مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد تا دغدغه کمتری در حوزه‌های اجتماعی کشور وجود داشته باشد.

کد خبر 6097641

دیگر خبرها

  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان