Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سیدمحمودعلوی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهارکرد: روح طلبگی، روح آزادگی است. مرحوم دعایی چه در نگاه سیاسی، چه در زمینه حرکت فرهنگی، چه در زمینه حرکت رسانه ای و چه در زمینه اخلاقی، همواره طلبه باقی ماند. او یک روحانی به تمام معنا بود. روحانی که طبلگی اش رنگ سیاست نگرفت بلکه این طلبگی اش بود که به سیاستش رنگ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این حسن خلق بود که دعایی را جاودانه کرد. امروز شاهدیم نه تنها دوجناح سیاسی، بلکه جناح هایی که به نوعی با نظام زوایه هم دارند از درگذشت ایشان ناراحتند چرا که آقای دعایی را یک پل منصف بین خود و نظام می دیدند و الان احساس می کنند این پل از دست رفته است.

مسیح مهاجری: همزه وصل جامعه بود

حجت‌الاسلام‌ مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: یک تعبیری در نوشته کوتاهم درباره مرحوم دعایی آوردم و آن این که آقای دعایی همزه وصل گروه‌های مختلف بود. وی واقعاً سعی می‌کرد دل‌ها را به هم نزدیک کند.

او افزود: البته این‌جور نبود که ایشان خط‌مشی خاص خودش را نداشته باشد. آقای دعایی مثل هر انسان دیگری دارای فکر روشن مخصوص به خودش بود که شاید بعضی‌ها از این تفکر خوششان هم نمی‌آمد اما درعین‌حال برای اتحاد و همبستگی و برای این که همه اقشار با هم در خدمت کشور و ملت و انقلاب و نظام باشند، خیلی تلاش کرد. به همین دلیل من او را همان‌طوری که گفتم همزه وصل اقشار مختلف جامعه می‌دانم.

آخوندی: راز علاقه مردم به دعایی

عباس آخوندی وزیر اسبق راه و شهرسازی نیز به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: مرحوم آخوندی به واقع یک مرد ملی بود. وفاداری‌اش را به ملت ایران، به کشور ایران و به آینده ایران اثبات کرده است. برای همین همه کسانی که دلشان برای این کشور می‌سوزد و در واقع دل در گرو این سرزمین دارند به ایشان علاقه مند هستند.

علیخانی: مخلص بود، خدا به همه ما یک ذره اخلاص دهد

حجت الاسلام قدرت الله علیخانی نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: بزرگ‌ترین خصیصه مرحوم دعایی اخلاق و رفتار و کردار و علاقه ایشان به همه آحاد مردم بود.

او افزود: در کنار این اخلاق، مبارزات وی قبل از پیروزی انقلاب نیز در محبوبیت وی نقش داشت. انقلابیون با صدای او از طریق رادیو آشنا بودند. مرحوم دعایی با اکثر انقلابیون آشنا بود، با همه می‌جوشید، با همه کنار می‌آمد و در کنار همه بود. وی شخصیتی داشت که اگر همه مردم او را می‌شناختند، به اخلاق و رفتارش علاقه پیدا می‌کردند.

علیخانی گفت: دعایی در قلوب همه‌جا داشت. او متواضع بود و همین باعث شده بود خیلی‌ها از او درس تواضع بگیرند. فوت او جامعه اسلامی را متأثر کرد. پیام‌های مختلفی که از بزرگان کشور و انقلابیون در این‌ رابطه منتشر شد، نشان‌دهنده محبوبیت دعایی بود و این محبوبیت ناشی از اخلاص او بود. امیدوارم خدا به همه ما یک ذره اخلاص دهد.

برچسب‌ها سید محمود دعایی مجلس شورای اسلامی روزنامه اطلاعات مسیح مهاجری عباس آخوندی اختصاصی ایرنا سید محمود علوی اخلاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید محمود دعایی مجلس شورای اسلامی روزنامه اطلاعات سید محمود دعایی مجلس شورای اسلامی روزنامه اطلاعات مسیح مهاجری عباس آخوندی اختصاصی ایرنا سید محمود علوی اخلاق خبرنگار فرهنگی ایرنا مرحوم دعایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۳۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 

سید روح‌الله حسینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی طالبان دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور بحث کردند.

حسینی به نقاط مشترک فراوانی که میان ایران و افغانستان از جمله دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، ادبیات، جغرافیا، نژاد، مرز و ... وجود دارد، به وجود منافع مشترک ناشی از این نقاط اشتراک اشاره کرد و افزود: متاسفانه باید اعتراف کرد که با این حد از نقاط اشتراک، میزان حضور ایران در عرصه‌های فرهنگی و علمی در مقایسه با برخی دیگر از کشورها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

رایزن فرهنگی ایران در پایان ضمن تأکید دوباره بر ضرورت نگاه عمیق به مقوله فرهنگ، خواهان تعیین تکلیف اتاق‌های ایران‌شناسی در دانشگاه‌های «کابل»، «ابوریحان»، «پروان» و «تعلیم و تربیت» گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • صدرشیمی، مهریزی شد
  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • توماج صالحی اعدام می‌شود؟