Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی روز جمعه اراک، افزود: آژانس انرژی اتمی قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرده و به غیر از چند کشور از جمله چین و روسیه بقیه کشورها به این قطعنامه رای داده‌اند.

وی ادامه داد: آژانس انرژی اتمی پس از سفر مدیرکل این آژانس به اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران قطعنامه صادر کرده و از طرفی اسرائیل نیز گفته به زودی خبرهایی در خصوص ایران منتشر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: دولت و شورای عالی امنیت ملی باید بررسی کنند و رابطه جمهوری اسلامی با آژانس انرژی اتمی را پایین بیاورند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: اسرائیل که با آژانس انرژی اتمی هیچ‌گونه رابطه‌ای ندارد و در مدت ۴۰ سال گذشته به ساخت بمب اتم مشغول است برای آژانس تعیین تکلیف می کند.

وی اظهار داشت: اسرائیل چون مزدور آمریکا و غرب است به حرفش گوش می‌دهند و جمهوری اسلامی ایران که می خواهد روی پای خود بایستد و استقلال داشته باشد با کارشکنی‌ها از جمله صدور قطعنامه از طرف آژانس انرژی اتمی مواجه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یادآوری آغاز هفته جهاد کشاورزی از بیست و یکم خرداد ماه گفت: امنیت غذایی، عزت و شرف کشور بستگی به بخش کشاورزی دارد و دولت باید برای تقویت این بخش برنامه‌ریزی کند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها یک میلیون تن کلزا باید در کشور تولید می‌شد که اکنون ۲۵۰ هزار تن تولید شده و بقیه نیاز کشور باید از خارج تامین شود. 

وی با انتقاد از شیوه‌های آبیاری‌های سنتی در حوزه کشاورزی توضیح داد: بهره برداری از آب در بخش کشاورزی تنها ۳۵ درصد است و ۶۵ درصد آب در این بخش هدر می‌رود و اصلاح این شرایط تنها با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری امکان‌پذیر است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: اکنون باید پنج تا ۶ میلیون تن گندم برای تامین این محصول در کشور وارد شود و ۸۰ درصد روغن نباتی کشور از خارج تامین می شود و نیاز است مردم صرفه جویی در مصرف این محصولات را در دستور کار خود قراردهند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: نیاز است برای تامین مرغ مورد نیاز کشور ماهانه ۱۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای پرورش طیور انجام و نهاده‌های مورد نیاز آن تامین شود.

آیت الله دری نجف آبادی با یادآوری اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها در کشور افزود: در صورت عدم اجرای این طرح امسال باید ۲۱ میلیون دلار ارز ۴۲ هزار ریالی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تامین می‌شد.

وی با یادآوری آغاز هفته محیط زیست خاطرنشان کرد: جانمایی صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه در غرب اراک اشتباه بوده و این مهم موجب آلودگی هوای این شهر شده‌ است.

امام جمعه اراک گفت: وزش باد همواره از سمت غرب به سمت شرق است و باید این صنایع در قسمت شرقی اراک و در محل فرودگاه این شهر ساخته می‌شد.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: هوای آلوده، غذای آلوده و آب آلوده مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها را کاهش می‌دهد و موجب بروز بیماری و سرطان در جامعه می‌شود.

گرامی داشت هفته کرامت، میلاد باسعادت امام رضا(ع) و رحلت حجت الاسلام سید محمود دعایی از دیگر محورهای خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اراک بود.

نماز عبادی سیاسی روز جمعه در ۲۳ نقطه استان مرکزی برگزار می شود.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی ستاد اقامه نماز کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی ستاد اقامه نماز کشور اراک استان مرکزی ستاد اقامه نماز کشور آیت الله دری نجف آبادی جمهوری اسلامی ایران آژانس انرژی اتمی استان مرکزی جمعه اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

کد خبر 6089718 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم