Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:26:04 GMT

امامزادگان در حیات و ممات منبع فیض هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۵۹۳۴

امامزادگان در حیات و ممات منبع فیض هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در جشنواره «ستارگان سپهر کرامت» که به مناسبت دهه کرامت در بقعه علی بن بابویه برگزار شد اظهار کرد: شاعران، مداحان و ستایشگران اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) صاحبان اصلی این مجلس هستند.

وی افزود: لازم است در این فرصت، از نظرات و مطالب ستایشگران اهل بیت (ع) استفاده کنیم و از آخرین سروده‌ها و مدیحه‌سرایی‌های آنها بهره ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه از دست اندرکاران جشنواره ستارگان سپهر کرامت نهایت تشکر و قدردانی را داریم گفت: همزمان با دهه کرامت امسال، هفته فرهنگی شیراز هم شهر کریمه اهل بیت (س) برگزار شده و امروز میزبان مهمانانی از این شهر هم هستیم که مقدم آنها را نیز گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: برپایی هفته‌های فرهنگی بین شهرهایی که دارای سبقه و سابقه مذهبی هستند، می‌تواند موجب هم افزایی و تعاملات فرهنگی، هنری و اجتماعی شده و قلوب مؤمنین را به هم نزدیک‌تر کند.

اسکندری خاطرنشان کرد: امامزادگان ستارگان درخشانی هستند که در بین ما حضور داشته و دارند و همانطور که در زمان حیات، منشأ خیرت و برکت بوده‌اند، امروز هم بقاع متبرکه آنها ملجأ و پناهگاه مؤمنان و همه کسانی است که دل در گرو حقیقت دارند.

امامزادگان و علمای مدفون در قم ستارگان آسمان کرامت هستند

مدیر مرکز افق مزار شیخان در در این مراسم اظهار کرد: از همه ستایشگران و شاعران و مدیرانی که در این جشنواره حضور یافته‌اند تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام مهدی خویی افزود: جناب جعفر بن محمد قولویه قمی در کتاب کامل الزیارات از امام علی بن موسی الرضا (ع) نقل می‌کنند که «مَنْ لَمْ یَقْدِرْ عَلی زِیارَتِنا فَلْیَزُرْ صالِحی مَوالینا یُکْتَبْ لَهُ ثَوابُ زِیارَتِنا» هرکس نتواند ما را زیارت کند، دوستان و پیروان شایسته ما را زیارت کند، تا پاداش زیارت ما برایش نوشته شود.

مدیر مرکز افق مزار مقدس شیخان با بیان اینکه جناب علی بن بابویه قمی پدر شیخ صدوق، مورد تکریم امام زمان (عج) بوده‌اند گفت: امروز در این مکان مقدس که بقعه ایشان است گردهم آمده‌ایم تا دهه کرامت را گرامی بداریم، یکی از دوستان و پیروان شایسته اهل بیت عصمت و طهارت؛ در مزار شیخان نیز ۶۳۵ شهید، ۷۰۰ عالم، سه تن از اصحاب ائمه اطهار (ع) و دو بانوی مجتهده مدفون هستند که همه آنها ستارگان سپهر کرامت به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: علامه مجلسی در جلد ۹۹ بحارالانوار وقتی به مزارات قم می‌رسد، قلم از دستش رها می‌شود و اینگونه می‌نویسد: مقابر قم محل دفن افاضل و محدثین است که تعظیم آنها تعظیم دین است و اکرام آنها اکرام ائمه طاهرین (علیهم السلام) محسوب می‌شود.

انقلاب اسلامی موجب رونق شعر آئینی شد

رئیس اوقاف ناحیه یک قم نیز در این مراسم اظهار کرد: سخن گفتن نزد شاعران و مدیحه‌سرایان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دشوار و مصداق زیره به کرمان بردن است.

حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی افزود: شعر آئینی و شعر عاشورایی از دیرباز مورد توجه شیعیان بوده علی الخصوص که در انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هم بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت و مورد عنایت مقام عظمی ولایت هم بوده لذا شاهد رونق آن هستیم.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم با بیان اینکه حضرت شاهچراغ برادر امام رضا (ع) در شیراز مدفون هستند و برادر دیگرشان سید علاءالدین (ع) نیز در همان شهر به خاک سپرده شده‌اند گفت: ایشان امامزاده‌ای سریع‌الدعوه هستند و حاجات حاجتمندان زیادی را شفاعت کرده‌اند.

وی ادامه داد: برادرزاده حضرت شاهچراغ نیز به نام علی بن حمزه (ع) در شیراز مدفون هستند که بارگاه نورانی ایشان هم از نظر مذهبی و هم از نظر میراث فرهنگی و تاریخی دارای اهمیت ویژه‌ای است.

صمدانی با بیان اینکه مشهور است دشمنان بعد از مبارزه‌ای سخت، سر از بدن علی بن حمزه جدا کردند و او همچنان در حال مبارزه بود گفت: بر این اساس شعری سروده شده با این مضمون که «سر آن کشته بنازم که بعد از کشته شدن / سر خود گیرد و اندر پی قاتل بدود»؛ شعری آئینی که نشان‌دهنده اوج اخلاص شاعر و نیز فداکاری و از جان گذشتگی فرزندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم خدمت به امامزادگان و بارگاه نورانی آنها را فرصتی ناب از سوی خداوند برای خادمان این آستان‌های نورانی دانست و تصریح کرد: هر کس در مجموع اوقاف مشغول بکار است، به نوعی خدمتگذار این بزرگواران به شمار می‌رود.

کد خبر 5510738

منبع: مهر

کلیدواژه: قم سازمان اوقاف و امور خیریه شعر بوشهر کرمانشاه خروج قطار از ریل دهه کرامت سفر استانی آمار کرونا ویروس کرونا مشهد خراسان رضوی اردبیل زیر سایه خورشید تغییر ساعت کاری سنندج اهل بیت عصمت و طهارت اهل بیت ع علی بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در بازدید خود از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور ساخت تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

یعقوبعلی نظری در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محور‌ها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی افزود: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد.

استاندار خراسان رضوی بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوز‌ها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار می‌شوند و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهند گشت.

استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • استوری واکنش برانگیز نورافکن با تم حیات وحش!
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیات یک خانه‌!
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد