Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نمایندگان پارلمان سوریه با اشاره به اینکه رویای منطقه امن در شمال سوریه از سوی ترکیه هرگز محقق نخواهد شد از کردهای سوری هم خواست که روی آمریکا و غرب حساب باز نکنند.

به گزارش مشرق، «عمار الأسد»، عضو مجلس خلق سوریه گفت که اظهارات اردوغان در خصوص ایجاد منطقه امن به عمق ۳۰ کیلومتر در شمال سوریه محکوم و مردود است و او هرگز نخواهد توانست به رؤیاهایش دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  به اسپوتنیک افزود: به رویکرد خصمانه سران ترکیه به کشورهای همسایه و خط مشی استعماری، حمایت از تروریسم و ویرانگری و دزدی آن برای رسیدن به اهداف سیاسی آن عادت کرده‌ایم و امروز تهدید می‌کند که منطقه ای به نام منطقه امن را که نه در عرف بین المللی چیزی به این نام وجود دارد و نه در توافق‌ها و منشورهای بین المللی، اجرایی خواهد کرد.

الأسد عنوان کرد که اظهارات ترکیه به هدف حمایت از تروریست‌ها برای اشغال دولت همسایه و آواره کردن مردم با هدف تغییر شاخصه‌های جمعیتی است.

این نماینده مجلس خلق سوریه با اشاره به این که اظهارات اردوغان در آستانه انتخابات ترکیه برای کسب محبوبیت است، افزود: ترکیه هرگز نخواهد توانست نقشه‌های خود را برای شکست دولت سوریه محقق کند، ما کشورهای دوست وهم پیمان ایران و روسیه را داریم و پروژه استعماری تروریستی ترکیه هرگز محقق نخواهد شد.

اسد درباره اظهارات اخیر برخی از رهبران کرد که از دولت سوریه خواسته‌اند برای مقابله با ترکیه با آنها هماهنگ شود، گفت: «طبیعی است که کُردها به دولت سوریه متوسل شوند، زیرا بخشی از آن هستند. آنها نباید روی غرب و آمریکا حساب باز کنند، نمونه‌هایی در افغانستان وجود دارد که چگونه حامیان و همکاران خود را رها کردند. آنها هیچ جایگزینی جز گفتگو برای حل و فصل هر اختلافی ندارند».

وی درپایان گفت: همه گزینه‌های آنها در طول تاریخ اشتباه بوده است و امیدوارم این بار اشتباه نکنند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در گفتگویی روز گذشته اعلام کرد که در برابر هرگونه تهاجم ترکیه مقاومت انجام خواهد گرفت.

 اردوغان اخیرا از طرح ترکیه برای از سر گرفتن اقدامات به منظور ایجاد یک منطقه حائل ۳۰ کیلومتری در مرز جنوبی با سوریه سخن گفت. او در سال ۲۰۱۹ به دنبال ایجاد چنین منطقه‌ای بود اما عملیات نظامی برای تحقق آن ناکام ماند.

اردوغان در آن زمان تهدید کرده بود شبانه به نیروهای کرد سوریه شبیخون می‌زند و چنین عملیاتی را به سرانجام می‌رساند.

ترکیه طی سه عملیات پیشین نظامی در سوریه، قسمت بزرگی از خاک این کشور، از جمله شهرهای عفرین، تل ابیض و جرابلس را تحت‌ کنترل گرفته است و بنا بر اعلام مقامات این کشور، قصد دارد هزاران واحد مسکونی در این مناطق بنا کند تا از «بازگشت داوطلبانه» یک میلیون مهاجر سوری به کشورشان اطمینان حاصل کند.

در حال حاضر ۳/۷ میلیون مهاجر سوری در ترکیه سکونت دارند.

بنا بر اظهارات اخیر اردوغان، نیروهای ترکیه در پی به دست گرفتن کنترل مناطقی جدید از جمله شهرهای تل رفعت و منبیج‌ هستند.

تحلیل‌گران می‌گویند اردوغان احتمالا چندین وضعیت فعلی، هم در سطح بین‌المللی و هم در داخل را در تلاقی با هم می‌بیند و چنین ترکیبی، زمان خوبی برای عملیات ترکیه در سوریه فراهم آورده است. روس‌ها مشغول جنگ با اوکراین‌ هستند و آمریکایی‌ها هم نیاز دارند اردوغان نظر خود را درباره انسداد روند عضویت سوئد و فنلاند در ناتو تغییر دهد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت سوریه پارلمان سوریه منطقه امن اردوغان بشار اسد خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت منطقه امن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «انجو کچلی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سفر «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهور ترکیه به آمریکا که برای ۹ ماه «می» برنامه‌ریزی‌شده بوده، به تعویق افتاده و در تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت‌تر باشد، انجام خواهد شد.

وی دراین‌باره گفت: سفر رییس‌جمهور ما به ایالات متحده، که برای ۹ می برنامه ریزی شده بود، به دلیل ناسازگاری برنامه ها به تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت تر است، به تعویق افتاده است. گفتگوی سطح بالا بین ترکیه و ایالات متحده برای آماده‌سازی این سفر ادامه خواهد داشت.

پیش از این رسانه های ترکیه و غربی به نقل از منابعی در آنکارا از تعویق این سفر خبر داده بودند.

کد خبر 6089562

دیگر خبرها

  • ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • گواردیولا: هرگز در مورد داوری صحبت نمی‌کنم؛ قهرمانی در لیگ برتر رویای من است