Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساختار ژنتیکی هر یک از ما، محیطی که در آن بزرگ شده‌ایم و چالش‌های فیزیکی که با آن روبرو هستیم؛ متفاوت است. همه ما متفاوت به نظر می‌رسیم، اما بدن ما به روش باورنکردنی در هر شکل، اندازه، رنگ و ظاهر، خودش است. بیایید تفاوت‌های خود را بپذیریم. برخی از ویژگی‌های ظاهری مفید در شما وجود دارد، که ممکن است آن‌ها را خوب یا زیبا ندانید، ولی در حقیقت باید بابت آن‌ها سپاسگزار باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگشتان پر مو پا

آیا از انگشتان پر مو پای خود وحشت دارید؟ اگر چنین است، باید تجدید نظر کنید. از آنجایی که اگر خون رسانی به این ناحیه کاهش یابد، می‌تواند باعث از بین رفتن جریان خون در فولیکول‌های مو شود؛ بنابراین گاهی اوقات، فقدان مو می‌تواند یک علامت هشدار دهنده برای مشکلی جدی باشد، مانند بیماری شریان محیطی (PAD).

سر طاس

آیا از مو‌های نازک سر خود می‌ترسید؟ مردانی که قبل از ۳۰ سالگی دچار عقب‌نشینی خط مو یا لکه‌های طاسی می‌شوند، ۴۵ درصد کمتر در سنین بالاتر به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند. دانشمندان آمریکایی بر این باورند که این عامل به سطوح بالاتر تستوسترون در افرادی که زودتر طاس می‌شوند مربوط است که ممکن است به مبارزه با تومور‌ها کمک کند.

آن‌ها ۲،۰۰۰ مرد ۴۰ تا ۴۷ ساله را مورد مطالعه قرار دادند که نیمی از آن‌ها به سرطان پروستات مبتلا بودند. پروفسور جاناتان رایت، از دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سیاتل، می‌گوید: «ما دریافتیم که طاسی زودرس با کاهش ۲۹ تا ۴۵ درصدی خطر نسبی سرطان پروستات مرتبط است.»

پوست پر خال

خال‌های بیشتر ممکن است به این معنی باشد که ظاهر جوان خود را برای مدت طولانی تری حفظ می‌کنید. خال‌ها همچنین می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن را کاهش دهند.

بینی بزرگ

به گفته دانشمندان، مشخص شده است که داشتن بینی بزرگ ممکن است از شما در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت کند. محققان دانشگاه آیووا در ایالات متحده دو بینی مصنوعی ساختند که یکی از آن‌ها ۲.۳ برابر بزرگتر از دیگری بود. وقتی آن‌ها را روی سر مصنوعی قرار دادند، دریافتند که بینی بزرگ ۶.۵ درصد ذرات کمتری را جذب می‌کند.

منبع: روزیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویژگی های ظاهری جالبترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

به گزارش مدیسن نت، یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که آسپرین چگونه در برابر سرطان روده بزرگ عمل می‌کند.

طبق یافته‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد آسپرین جنبه‌های پاسخ ایمنی بدن را در برابر سلول‌های سرطانی تقویت می‌کند.

دکتر «مارکو اسکارپا»، محقق ارشد و جراح عمومی دانشگاه پادووا در ایتالیا، گفت: «مطالعه ما مکانیسم مکمل پیشگیری یا درمان سرطان با آسپرین را در کنار مکانیسم دارویی کلاسیک آن که شامل مهار التهاب است، نشان می‌دهد.»

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های بافتی را از ۲۳۸ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تحت عمل جراحی سرطان روده بزرگ قرار گرفته بودند، به‌دست آوردند. از این تعداد، حدود ۱۲ درصد مصرف‌کننده آسپرین بودند.

به گفته محققان، نمونه‌های بافتی از مصرف‌کنندگان آسپرین، گسترش کمتر سرطان به غدد لنفاوی و فعالیت تهاجمی‌تر سلول‌های ایمنی در برابر تومورها را نشان داد.

در آزمایشگاه، آن ها کشف کردند که قرار دادن سلول‌های سرطانی روده بزرگ در معرض آسپرین، توانایی سلول‌های ایمنی را برای هشدار به یکدیگر در مورد وجود تومورها افزایش می‌دهد.

به طور خاص، سلول‌های ایمنی شروع به بیان بیشتر پروتئینی به نام CD۸۰ کردند. به گفته محققان، در بیماران مبتلا به سرطان رکتوم، مصرف‌کنندگان آسپرین بیان CD۸۰ بالاتری در بافت‌های سالم داشتند که نشان می‌دهد آسپرین توانایی سیستم ایمنی را برای جست و جو و از بین بردن سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهد.

اسکارپا گفت: «گام بعدی یافتن راهی برای ورود آسپرین به عمق روده و تقویت اثرات ضد سرطانی آن خواهد بود.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • تعمیرگاه گیربکس cvt اتوماتیک تخصصی همراه تعمیر فولی و تسمه و فیلتر گیربکس
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم