Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید طالبی پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: کهگیلویه وبویراحمد دارای جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری بسیاری است.

وی بیان کرد: افزون بر ۹ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری منطقه رود رونه باشت اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و زیرساخت‌های استانی به این مکان گردشگری اختصاص‌یافت، تصریح کرد: از این میزان اعتبار ۵ میلیارد ریال برای توسعه و زیرسازی جاده دسترسی و ۴ میلیارد ریال برای تعمیر سرویس‌های بهداشتی، آبخوری، سکوهای نشینمن و آلاچیق‌های ایجادشده دررود رونه باشت هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبی پور عنوان کرد: عملیات اجرایی سنگ فرش رود رونه با ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل منابع مالی استانی نیز در سال گذشته اجرا شده است.

وی گفت:منطقه گردشگری رود رونه با آمیزه‌ای از طبیعت بکر در سایه سار جنگل‌های بلوط و بادام، بناهای تاریخی، منظرگاهی از جاذبه‌های طبیعی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اختصاص ۲ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت پل تاریخی بریم دررباشت خاطرنشان کرد: با این اعتبار ۸ دوره مرمت بنای تاریخی پل بریم آغاز می‌شود.

طالبی پور بیان کرد: طرح مرمت پل بریم باهدف ماندگاری بیشتر این میراث ارزشمند تاریخی اجرا می‌شود.

وی افزود: سنگ‌فرش، دیوارکشی و نرده‌کشی از بخش‌های مختلف مرمت پل تاریخی بریم در مراحل پیش بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مجموعه پل بریم از بناهای به‌جامانده از دوره‌های ساسانی، اسلامی و پهلوی اول است. 

طالبی پور اضافه کرد: پل تاریخی بریم باشت به‌صورت طاق‌های کمانی به‌هم‌پیوسته شکل‌گرفته و محل عبور تجارت و مبادله فرهنگ مردمان دور و نزدیک درگذشته‌ها بوده است.

وی گفت: مجموعه پل بریم شهرستان باشت دارای ۱۳ دهانه به طول ۸۰ متر است.

انتهای پیام/

  

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد رود رونه پل بریم باشت گچساران میلیارد ریال رود رونه طالبی پور مرمت پل پل بریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرنگار، حسن محمدی ادیب ظهر سه‌شنبه در بازدید از خانه‌های تاریخی اردبیل اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بناهای تاریخی استان، بیان کرد: با توجه به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بناها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

کد خبر 6093206

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت