Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@02:21:09 GMT

واکنش نقوی حسینی به شائبه نقش جلیلی در مذاکرات

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۱۹۸۸

واکنش نقوی حسینی به شائبه نقش جلیلی در مذاکرات

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، مذاکرات برجامی وارد پیچ و خم های مه‌آلودی شده است که سرانجام آن مشخص نیست. برخی تحلیلگران معتقدند دولت سیدابراهیم رئیسی از ابتدا قصدی برای احیای برجام نداشت و تیم مذاکره کننده او نیز توسط سعید جلیلی مدیریت می شوند.

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با نامه نیوز درباره نگاه دولت سیدابراهیم رئیسی به مذاکرات برجامی گفت: برداشت من از صحبت های آقای رئیسی درباره برجام این است که او اندازه مذاکرات هسته‌ای را خیلی کوچک کرد چون معتقد است این مذاکرات بخش کوچکی از دیپلماسی ایران را تشکیل می دهد بنابراین امور داخلی کشور را نباید به برجام و مذاکرات گره زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس باور آقای رئیسی، ایران راه های دیگری همچون نگاه به شرق برای برون‌رفت از این شرایط دارد، او این نگاه را خیلی تقویت کرد و روی آن سرمایه گذاری انجام داد. از این رو دولت سیزدهم در حوزه ارتباط و همکاری بلندمدت با روسیه و چین گام برداشت. آقای رئیسی معتقد است «اگر وقت کشور را صرف گفتگو و مذاکره با غربی ها کنیم، فرصت‌سوزی کردیم».

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: دولت سیزدهم بر این باور است که غربی ها برای ملت، نظام و کشور ما کاری نخواهند کرد و اگر هم توافقی با ما انجام دهند در نهایت زیر آن توافق می زنند و به تعهدات شان عمل نمی کنند. نمونه بارز و آشکار برای این استدلال هم برجام است چون قبل از خروج آمریکا از برجام نیز اتفاق خاصی در حوزه گشایش های اقتصادی برای ایران نیفتاد.

وی ادامه داد: بعد خروج ترامپ از برجام نیز، اروپایی ها ما را سر کار گذاشتند چون راه های مختلفی را برای همکاری پیشنهاد دادند اما هیچ کدام عملیاتی نشد. امروز چه توافق بشود و چه نشود مسیری را دولت سیزدهم انتخاب کرده که به این مسیر ادامه خواهد داد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره نقش سعید جلیلی در خط دهی به تیم مذاکره کننده دولت سیدابراهیم رئیسی اظهار کرد: بعید به نظرم می رسد که آقای جلیلی پشت پرده مذاکرات را مدیریت می کند چون او هیچ گاه دیدگاه خودش را درباره برجام پنهان نکرد. او همواره بر این باور بوده است که «ما نباید توافق کنیم مگر آنکه این توافق عزتمندانه باشد و ایران بیشترین امتیاز را بگیرد و کمترین امتیاز را بدهد»، به همین جهت وقتی او مسئول تیم مذاکره کننده ایران بود خیلی روند گفتگوها طولانی می شد.

وی افزود: بعد از امضای برجام نیز وقتی آقای جلیلی در جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور پیدا کرد، آنجا خیلی صریح و روشن گفت «اگر بنا به چنین توافقی بود در زمان کوتاه تری می توانستم آن را با گرفتن امتیازات بیشتر انجام بدهم اما ما هیچ گاه خواهان چنین توافقی نبودیم».

نقوی بیان کرد: شاید تیم مذاکره کننده ایران از آقای جلیلی مشورت بگیرد چون تجربه آقای جلیلی و بودن او در متن کل مذاکرات یک ظرفیت برای تیم دیپلماسی است ولی بعید به نظرم می رسد که او پشت پرده مذاکرات را مدیریت می کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: متروپل آبادان طبس صندوق امانات بانک شورای حکام دهه کرامت نقوی حسینی مذاکرات برجام دولت رئیسی سعید جلیلی متروپل آبادان طبس صندوق امانات بانک شورای حکام دهه کرامت تیم مذاکره کننده آقای جلیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رجاییان به شایعه حضور لیموچی در استقلال و پرسپولیس: او قرارداد ۲ ساله دارد/اولین چک فخرالدینی پاس شده است

محمد رجاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه پس از صعود آلومینیوم اراک به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی و طی روزهای اخیر بحث انتقال مهدی لیموچی به یکی از تیم‌های استقلال و پرسپولیس مطرح شده، اظهار کرد: لیموچی با آلومینیوم قرارداد دو ساله دارد و مجتبی حسینی سرمربی تیم که استاد این بازیکن بوده از او رضایت کامل دارد. او یکی از بهترین بازیکنان ماست و در آینده نسبت به صرف و صلاح باشگاه در مورد این بازیکن تصمیم‌گیری می‌کنیم. الان زود است که بخواهیم درباره نقل و انتقالات بازیکنی صحبت کنیم.  

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک در مورد اینکه تیمش در جام حذفی قرعه خوبی به دست آورده و با تیم چادرملوی اردکان که در لیگ دسته اول حضور دارد بازی می‌کند، تصریح کرد: اتفاقاً سخت‌ترین قرعه جام حذفی به ما خورده است. تیم‌هایی که از لیگ‌های پایین‌تر از لیگ برتر در مسابقات جام حذفی خود را به مراحل بالا می‌رسانند انگیزه بسیار بالایی دارند و حریف ما تنها تیم غیر لیگ برتری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی است. چادرملو توان مضاعفی می‌گذارد و ۱۱ بازیکن این تیم ۲۲ بازیکن می‌شوند. قطعاً مجتبی حسینی به شاگردانش خواهد گفت که در خواب غفلت برتری بر پرسپولیس نمانید. با تیمی بازی داریم که احتمال دارد فصل بعد در لیگ برتر باشد و می‌آید تا ما را غافلگیر کند.

رجاییان در خصوص اینکه بابت انتقال میلاد فخرالدینی به استقلال، باشگاه آلومینیوم مطالباتی معوقه دارد، گفت: طرف حساب ما فخرالدینی است و با باشگاه استقلال کاری نداریم. چک‌های فخرالدینی پیش ماست، چک اول او پاس شده و بخش دیگری باقی مانده است. موعد چک دوم او هنوز نرسیده ولی نزدیک است. البته باشگاه استقلالِ خلیج فارس پولدار شده و زیرنظر این هولدینگ است. مشکلی برای پرداخت به وجود نخواهد آمد.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک در مورد اینکه قرارداد مجتبی حسینی سرمربی تیم تمدید می‌شود، گفت: قرارداد حسینی تمدید شده است. او قرارداد ۳ ساله‌ای با باشگاه آلومینیوم دارد.  

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • واکنش به بازی شهاب حسینی در آخرین سریالش
  • واکنش رجاییان به شایعه حضور لیموچی در استقلال و پرسپولیس: او قرارداد ۲ ساله دارد/اولین چک فخرالدینی پاس شده است
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است