Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری قزاقستان امروز (شنبه) قانونی را امضا کرد که همکاری نظامی و فنی دوجانبه و همچنین انتقال تجهیزات نظامی قزاقستان به قرقیزستان را تایید می‌کند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سلطان کمال‌الدینف، معاون وزیر دفاع قزاقستان در اوایل ماه مه اعلام کرد که این توافقنامه در شهر نور-سلطان در هفتم دسامبر ۲۰۲۱ و در پی درخواست طرف قرقیز برای ارائه کمک‌های نظامی امضا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمال‌الدینف گفت که با توجه به وضعیت پیچیده آسیای میانه و خطرهای فزاینده، ارائه کمک‌های نظامی توانایی‌های دفاعی قرقیزستان را افزایش خواهد داد.

بر اساس این توافق، قرقیزستان اجازه دارد از این تجهیزات نظامی تنها برای دفاع از خود استفاده کند و نمی‌تواند آن را به کشور دیگری انتقال داده یا علیه «کشورهای مستقل مشترک‌المنافع» استفاده کند.

قاسم جومارت توکایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان علاوه بر این، امروز قانون دیگری را امضا کرد که توافقی بین‌دولتی با چین را تایید می‌کند، قراردادی برای پیشگیری از جابجایی غیرقانونی مواد رادیواکتیو و هسته‌ای.

این توافقنامه در اواخر ماه مه سال جاری در پارلمان این کشور به تصویب رسید.

وزیر دارایی قزاقستان گفت، این توافقنامه به گسترش و تعمیق همکاری‌های دوجانبه در حوزه کنترل گمرکی برای پیشگیری از جابجایی غیرقانونی مواد و پسماندهای هسته‌ای و رادیواکتیو کمک می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: قزاقستان ، قرقیزستان ، چین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قزاقستان قرقیزستان چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ با امضای رئیس‌جمهور آمریکا، لایحه حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان به قانون تبدیل شد. با این لایحه آمریکا بیش از ۹۰ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان کمک مالی و نظامی می‌کند.

محدودیت شبکه اجتماعی تیک‌تاک که در پوشش این لایحه در سنا تصویب شد و به امضای بایدن رسید، موردتوجه رسانه‌ها و شهروندان آمریکایی قرار گرفته است.

مالک تیک‌تاک ۹ ماه فرصت دارد سهامش را به آمریکایی‌ها بفروشد وگرنه در آمریکا مسدود می‌شود. تیک‌تاک ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد و مقامات آمریکایی به دلیل سهام ۲۰ درصدی شرکت بایت دنس که مالک چینی دارد، این سکو را خارجی و برای آمریکا خطرناک می‌دانند.

گفت‌وگو با سالار واعظی - خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • اعلام همکاری قزاقستان در بخش معادن با افغانستان
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد